Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BJØRK-helsemessig bra og krefthelbredende???!!!

NYTT TEMA
Nanny
NannyInnlegg: 30
28.08.02 09:40
Heisann:) Jeg har i det siste frekventert mye på amerikanske internettsider pga en kreftsykdom jeg har.Der har jeg bl.a. kommet over at Birch bark(norsk vanlig bjørk) i midten av 80 og 90 årene var brukt i kreftstudier med forbløffende resultater.Det var testet på mus og forsøkene viste at tumorene (av forskjellige krefttyper) rett og slett forsvant i 66% av tilfellene og i resten ble tumorene betraktelig redusert!!! Og så plutselig hører man ikke noe mer om dette. Bjørk var jo faktisk det som aspirin ble utvunnet av i sin tid(nå er aspirin kjemisk framstillt).En del jeg har "snakket" med på nett, mener at amerikansk myndigheter har lagt lokk på denne forskninen pga at det kalkuleres med at så og så mange faktisk "må" bukke under for kreft pga folketallet.Ikke vet jeg, men det ville vært meget interessant å høre om andre vet noe om dette:)
Ursus
UrsusInnlegg: 1433
28.08.02 11:32
Dette er en helt typisk intrige for hva som hender når noen begynner å forske alvorlig på alternative kreftbehandlingsmetoder.

-En eller annen ærlig forsker får lov til å begynne med studier. Det kommer etter en viss tid resultater som tilsier at metoden/middelet har virkning, og at en bør utdype forskningen med tanke på å utvikle metoden/middelet klinisk.

-Så blir det stille, ingen fler resultater publiseres - hverken positive eller negative.

-Jeg har sett dette mange ganger, også når det gjelder forskning utført ved Radiumhospitalet.

-Det er helt tydelig at lovende metoder stoppes av de som har makten og ser at denne, samt makthavernes profitt er truet av nye metoder og nye aktører.

Dette har gjort at jeg har mistet all respekt for de som har den overordnede styringen og kontrollen på kraftbehandlingsektoren her i landet og i den engelskspråkelige verden. På dette område er norge et lydrike av USA.

horizon
horizonInnlegg: 4480
28.08.02 11:37
Det er en bekjent som er veldig dårlig av kreft, som jeg gjerne ønsker skulle overleve dette.
Hvordan bruker man bjørk konkret for å hjelpe noen?
Må det gjøres på et laboratorium?
Nanny
28.08.02 16:39
Hmmm.Jeg er litt usikker,men har forstått det slik at menigmann kan koke te på det,MEN med forsiktighet og ikke for mye.Hvis du søker på "Birch bark" på internasjonale sider,finner du noen som selger Birch bark på helsekostsider.Der vil det oxo følge med en anbefaling av doser.Det skal være meget bra for spesielt mage,tarm og annen kreft i fordøyelsessystemet og også mot føflekkreft(innvortes og utvortes).Håper det ordner seg.Av erfaring anbefaler jeg Noni-juice,også.Den ekte,vel og merke.Har gjort mye for meg,iallefall:)
Nanny
28.08.02 16:49
Helt enig.Kommer tydelig fram i mange sammenhenger,det der. Når det gjelder legemiddelindustrien,er det penger,korrupsjon og bestikkelser som gjelder.Lager (og selger) lykkepiller,sovepiller,angstfordrivere,++++++ som leger skriver ut dønn du sier at du har litt småproblemer.Tabletter som legemiddelindustrien og staten tjener store penger på UTEN de helt store forskningsutgiftene.Så fort de nye produktene kommer på markedet,sier det seg selv at man ikke har hatt tid,lyst evt vilje til å sjekke ut langsiktige bivirkninger.Har noen sjekket bivirkningene på "lykkepillen" f.eks?.Gidder ikke ramse opp alle,men bl.a er depresjoner en hyppig bivirkning- alså man kan bli deppressiv av medisin mot depresjon.Hah!!!Den har bl.a. blitt det "hotteste" å skrive ut for kvinner som har kommet i overgangsalderen.Greit,ja!?
Ursus
28.08.02 21:03
Hei!

Litt utdypende om alternativ kreftbehandling.

Det går i mange tilfelle an å helbrede seg selv fra kreft med alternative metoder, men dette betinger at en har et totalopplegg hvor en kombinerer forskjellige faktorer:

-Kosthold: En model er at en begynner med en kort periode med streng vegetarisk kost, gjerne utelukkende råkost, eventuelt kombinert med fastekur. Etter en slik kort periode, går en over til mer næringsrik kost. Her kan også animalsk kost basert på marine emner som fisk og skalldyr være på plass. Dette er imidlertid bare en av flere modeller.

-Det psykiske: Meditasjon, avslapningteknikker, visualisering, etc.

-Fysisk trening av foskjellig slag: Hatha-yoga, styrketrening, kondisjontrening.

-Forskjellige naturmidler: Bjørkeekstrakt er bare en av flere slike midler: Haibrusk, hvitløk, anen type løk, mistelteinextrakt.

.Ekstra tilskudd av vitaminer og mineraler, ofte i store doser.

Disse tingene må imidlertid være individuelt tilpasset den krefttype en har, og ens fysiske tilstand, og ideelt sett bør en ha veiledning av en ekspert. Makthaverne på området hindrer desverre alternative behandlere i deres viksomhet, og støtter seg i den forbindelse på et fascistisk preget lovverk.

Skal en som pasient selv helbrede seg for kreft, enten fordi konvensjonell behandling ikke hjelper, eller fordi konvensjonell behanling er så grusom at den er uakseptabel,må en pløye gjennom en betydelig mengde litteratur,og en må være villig til å være ulydig mot systemet.

Jeg mener imidlertid at det er bryet verd, og ønsker dere lykke til.
Nanny
28.08.02 22:41
Heisann:) Har nå sjekket litt mere og fått svar fra en bekjent i statens som har brukt Birch bark mot sin kreft og har holdt seg NED(no evidence of decease) i flere år nå.Hun bruker en teskje rå,opphakket bark av vanlig hvitbjørk i kokende vann i 15 minutter.Deretter siles den.Dette for at det aktive stoffet, Betulinicsyre,skal komme ut i vannet.Hun tar dette to til fem ganger om dagen.Husk å ikke rive barken av flere trær(da dør de) men heller konse om ett tre:)
rosacanina
rosacaninaInnlegg: 960
29.08.02 01:21
"Nanny skrev:
Helt enig.Kommer tydelig fram i mange sammenhenger,det der. Når det gjelder legemiddelindustrien,er det penger,korrupsjon og bestikkelser som gjelder.Lager (og selger) lykkepiller,sovepiller,angstfordrivere,++++++ som leger skriver ut dønn du sier at du har litt småproblemer.Tabletter som legemiddelindustrien og staten tjener store penger på UTEN de helt store forskningsutgiftene.Så fort de nye produktene kommer på markedet,sier det seg selv at man ikke har hatt tid,lyst evt vilje til å sjekke ut langsiktige bivirkninger.Har noen sjekket bivirkningene på "lykkepillen" f.eks?.Gidder ikke ramse opp alle,men bl.a er depresjoner en hyppig bivirkning- alså man kan bli deppressiv av medisin mot depresjon.Hah!!!Den har bl.a. blitt det "hotteste" å skrive ut for kvinner som har kommet i overgangsalderen.Greit,ja!?"
-------------------
Du er helt på jordet når det gjelder legemiddelindustrien.
Du har tydeligvis ingen anelse om hva du snakker om .
Uansett så er det godt mulig at bjørk kan virke mot kreft.
Stoffer utvunnet fra barlind har jo lenge vært brukt ....
horizon
29.08.02 08:20
Tusen takk!
Jeg skal prøve å få gitt rådet, kreften er relativt langt kommet, uansett kan det være godt å vite til en annen gang.

Når det er kommet så langt at sykehuset ikke kan gjøre mer for ham, er det ikke sikkert at de vil bruke naturmidler. Men et forsøk er det jo verdt...
Ursus
29.08.02 11:47
Det er lite sansynlig at sykehuset vil bruke naturmidler.

For å si det si det direkte: Sansynligvis må dere tvinge sykehuset med makt til å la pasienten bruke naturmidler selv, eventuelt hjulpet av andre utenfor sykehuset.

I et slikt tilfelle bør pasienten selv bestemme. Prøver sykehuset å hindre, er det etter min mening en forbrytelse, i alle fall moralsk sett, og grunnlag for å sette igang et hardkjør mot ansvarlig lege.
horizon
29.08.02 12:36
Ursus:
Han er sendt hjem fra sykehuset, for sykehuset kunne ikke gjøre noe mer.
Så der hjemme kan han i teorien prøve hva som helst av alternative metoder.
Håper bare ikke at familien vil ta det ille opp hvis noen blander seg inn, de kan allerede ha vendt seg til tanken på at han kommer til å dø?
Ursus
29.08.02 12:58
Hei

Min mening er at pasienten selv må bstemme. Derfor synes jeg dere bør snakke med han om det, men uten å virke påtrengende. Hvis pasienten ønsker at dere skal gå videre, er det kun han som bør ha avgjørelsen. Hvis ikke, må det også respekteres.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg