Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Svart avføring

NYTT TEMA
hilla124
hilla124Innlegg: 1
28.10.02 20:51
Jeg har i den siste tiden hatt svake magesmerten, og i går oppdaget jeg at avføringen var svart. Jeg har tenkt å se det ann litt før jeg går til lege. Har noen av dere hatt svart avføring? Hva kan være galt+ Er det farlig?
umuligejulie
umuligejulieInnlegg: 5753
28.10.02 22:10
hilla124 skrev:
Jeg har i den siste tiden hatt svake magesmerten, og i går oppdaget jeg at avføringen var svart. Jeg har tenkt å se det ann litt før jeg går til lege. Har noen av dere hatt svart avføring? Hva kan være galt+ Er det farlig?
-------
Skal ikke skremme deg, men det er slik at svart avføring er tegn på blødning i mage eller tarm. Du bør vel ta deg en tur til legen, hvis du vet at du ikke har spist blåbær eller lakris. Det kan være helt uskyldig, men legen bør vel undersøke deg.
Facedancer
FacedancerInnlegg: 5822
28.10.02 23:05
Jeg pleier aldri -og jeg ønsker å legge vekt på ALDRI - kikke ned i doskåla etter at jeg har vært på dass. Er heller ikke noe videre plaget av magesmerter så jeg antar at min avføring er "normal".

Håper du finner en løsning på problemet.......

I come from down in the valley.....
Raggar
RaggarInnlegg: 456
28.10.02 23:10
"Facedancer skrev:
Jeg pleier aldri -og jeg ønsker å legge vekt på ALDRI - kikke ned i doskåla etter at jeg har vært på dass. Er heller ikke noe videre plaget av magesmerter så jeg antar at min avføring er "normal".

Håper du finner en løsning på problemet.......

I come from down in the valley....."

Nei for dette har jeg aldri gjort..det er jo ekkelt.Å neeei da ikke denne gutten.
NATO
NATOInnlegg: 7604
28.10.02 23:26
Etter at jeg spiste kull var dassen svart... Det ekke det du har fått i deg da? :)

yaro
yaroInnlegg: 71
28.10.02 23:39
Skal ikke skremme deg jeg heller..
Men jeg mener at jeg hadde svart avføring da jeg hadde blindtarmbetennelse.
Fikk i tillegg veldig løs mage etterhvert.
sledgehamm
sledgehammInnlegg: 169
29.10.02 07:11
"hilla124 skrev:
Jeg har i den siste tiden hatt svake magesmerten, og i går oppdaget jeg at avføringen var svart. Jeg har tenkt å se det ann litt før jeg går til lege. Har noen av dere hatt svart avføring? Hva kan være galt+ Er det farlig?"

Kom deg til lege, det kan være magesår. hvis avføringen har blitt normal igjen, var det et lite sår som har lukket seg, men det bør uansett undersøkes, og du vil bli satt på medisiner som reduserer produksjonen av magesyre.
cruyff14
cruyff14Innlegg: 8329
29.10.02 14:28
Jeg har hatt svart avfoering i flere perioder.I ettertid lurer jeg paa om det kan komme av mye karbohydrater?jern? eller soetsaker?
Uansett tor jeg ikke du skal vaere redd,men andre her har vel mye mer peiling paa dette omraadet enn meg.

Remy
Roccapalumba
RoccapalumbaInnlegg: 3628
29.10.02 23:14
slutter meg til umuligejulies svar. ta dette på alvor.
glæfsvik
glæfsvikInnlegg: 1469
30.10.02 00:33
Det kan være tykktarmkreft. Dette inntreffer ofte når man er over 50 år. Kan også inntreffe tidligere. Nesten halvparten av tilfellene kan kureres. Det kommer an på om det er spredning eller ikke.

Kom deg til lege som får sjekke deg i tarmen. (med hanske) Dessuten bør du ta avføringsprøver etter at du har fastet.
Simpfan
SimpfanInnlegg: 686
31.01.12 21:20

Dette har jeg slitet mye med, og jeg hadde en tykktarmsbettenelse som ble påvist ved en koloskopi. Det viste seg å være medisiner jeg brukte som lagde sår i spiserøret og tykktarm. Det kan bli meget smertefullt om du ikke får sjekket det. Medisinen jeg brukte som gjorde dette var en type NSAID, altså en medisin som heter Doclofenac, samme som voltaren. Bruker du den, kan det være noe av dette. Men alle er forskjellige, så det trenge rikke være noe, men jeg ville for sikkerhetsskyld sjekket det.

Simpfan
SimpfanInnlegg: 686
31.01.12 21:21

Ser nå forresten at det er leeeeenge siden, så vil da heller spørre om hvordan det går, og hvordan det gikk om du var hos legen?

Siste innlegg