Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Streptokokker

NYTT TEMA
Karajan
KarajanInnlegg: 10604
16.11.05 12:07
Har du hatt dette i det siste?

Virket pencilinen?

Hvor lang tid tok pencilinkuren?

Karajan
med vondt i halsen
Ainoa
AinoaInnlegg: 494
16.11.05 13:22
Ja, jeg hadde det i fjor vinter. Helt jævlig. Det tok kanskje 3 dager før penicillinet begynte å virke, og kuren tok 7 dager, tror jeg.
tressie
tressieInnlegg: 3045
16.11.05 13:43
Jeg hadde det for 3-4 år siden og jeg sier meg enig med Ainoa; det var helt jævlig. For min del begynte effekten av penicilinet å komme etter kun et døgn faktisk. Men jeg var selvfølgelig ikke helt bra før det hadde gått 3-4 dager ihvertfall. Forøvrig kom streptokokkene tilbake flere ganger og det resulterte i 3 penicilin- kurer før det endelig var over. Jeg var liksom frisk i et par uker også kom det sakt men sikkert tilbake. Fjernet etterhvert mandlene og siden har jeg vært frisk! Streptokokkene har ihvertfall holdt seg unna......
Conny
ConnyInnlegg: 294
16.11.05 14:15
Jeg har hatt det flere ganger :(
Ikke noe gøy, men penicillin skal kunne hjelpe ganske raskt. Husk bare på å ta kuren helt ut. Dersom penicillinen ikke virker, finnes det annen type antibiotika som tar knekken på det. Gå til legen og få tatt prøve så finner du raskt ut om det er virus eller bakterie (streptokokker).

En penicillinkur tar vanligvis ca. 10 dager.
 PoseFant 
 PoseFant Innlegg: 4301
16.11.05 15:12
Har streptokokker hele tiden, men ikke av den skulme typen.

Sist gang jeg brukte pennicillin eller antibiotika ved sykdom ... husker ikke.
Må ha vært når jeg var liten en gang.

---

/pF
solitude
solitudeInnlegg: 4227
16.11.05 15:59
Karajan skrev:
>Har du hatt dette i det siste?

Et par år siden.

>Virket pencilinen?

Ja - eneste gang jeg har fått noe sådan også.

>Hvor lang tid tok pencilinkuren?

Det var en 3 dagers/pillers kur og bedringen startet vel først derefter tenker jeg. Blir mere syk av kuren og det tar nogen dager efterpå å komme seg..
erikm
erikmInnlegg: 1240
16.11.05 16:53
det kommer jo an på hva slags penicillin en går på her, og type streptokokker.
Og hva slags tillegsykdomemr en ev har? Mange ting som eg kommer inn, men som dessverre endel leger ikke tar hensyn til og tar tilleggsprøver til
Karajan
16.11.05 17:17
Conny skrev:
Gå til legen og få tatt prøve så finner du raskt ut om det er virus eller bakterie (streptokokker).

> Jepp, var hos legen i formiddag og det var streptokokker.
silvercoke
silvercokeInnlegg: 5480
16.11.05 19:32
Jeg har hatt streptokokker i 27 år
sluddrik
sluddrikInnlegg: 590
16.11.05 20:09
ja, den virket raskt etter ca 4 dager!
erikm
erikmInnlegg: 1240
17.11.05 10:06
spermokokker
Karajan
18.11.05 20:21
erikm skrev:
det kommer jo an på hva slags penicillin en går på her, og type streptokokker.
Og hva slags tillegsykdomemr en ev har? Mange ting som eg kommer inn, men som dessverre endel leger ikke tar hensyn til og tar tilleggsprøver til

> Pencilinen virket meget raskt. Det er en type som heter Apocilin. Smertene ble redusert markant fra onsdag til torsdag. Men siden har det gått langsommere. Skyldes kanskje at betennelsen hadde vært langvarig. Jeg har fått en tidagers kur.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg