Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tannlegebehandling i utlandet

NYTT TEMA
Intemezz
IntemezzInnlegg: 1613
16.04.06 20:10
Jeg har nå bestilt time til tannlege i Budapest. Noen her som har erfaring med tannbehandling i utlandet?

Her er linker til den jeg skal bruke:

http://www.kreativdental.com
http://www.tandrejser.dk

Langt lavere priser enn i Norge, og man kan kombinere det med litt ferie også. Kom gjerne med erfaringer dere som har det.
SirOwen
SirOwenInnlegg: 30000
16.04.06 20:20
Vurderer å gjøre det samme, ihvertfall inntil politikerne her hjemme får skrudd hodet såpass på plass at de skjønner at munnen sitter fast til resten av kroppen...

Good luck.

YNWA
"This is our bread and butter..."
hydroid
hydroidInnlegg: 1532
16.04.06 20:46
Bare å prøve det ut :)

Om ikke så altfor mange år vil vi ha stor mangel på tannleger her i norge.. Da skal du ikke se bort fra at det f.eks kan være en ungarsk tannlege som behandler deg.
Intemezz
IntemezzInnlegg: 1613
16.04.06 21:33
hydroid skrev:
Bare å prøve det ut :)
---
Det skal jeg. Skal til Budapest på konsert i juli, og kom tilfeldigvis over en artikkel i Dagbladet i romjula. Tenkte da at jeg kunne slå 2 fluer i en smekk.

Med de prisene som er i Ungarn er det fort gjort å spare masse penger. Reisen ned er med Norwegian, og den kom på kun 827,- tur/retur.
limawi
limawiInnlegg: 2119
17.04.06 10:14
Har hatt tannbehandling i Thailand. Kjempefornøyd med både priser og behandling.
Det kostet 850 kr for å få en krone på ei tann. Hjemme koster det 5000 kr.
Spør på hotellet du skal bo på hvilken tannlege eller klinikk de anbefaler.
Var hos tannlegen i Norge på kontroll, Det kostet 650 kr bare for en sjekk,
Oona123
Oona123Innlegg: 2
03.12.11 11:24
Det kan umiddelbart høres svært fristende ut å skulle spare mange tusen på tannbehandling, men det kan være lurt å tenke litt over konsekvensene. Man er ikke omfattet av samme rettigheter i utlandet som i Norge hvis noe går galt underveis eller i ettertid.

Jeg har personlig vært på en klinikk i utkanten av Budapest, via et norsk tannreisefirma som jeg oppfattet som seriøst. Jeg opplevde at tannlegen var aggressiv (fikk beskjed om å forlate rommet hvis jeg skulle stille spørsmål knyttet til tannbehandlingen hans).   Resultatet var så dårlig at jeg har måttet bruke over dobbelt så mye utgifter etter at jeg kom hjem igjen på å rette opp feilene som ble begått der, da ble resulatet totalt sett mye dyrere enn det hadde blitt opprinnelig hvis jeg hadde valgt tannbehandling i Norge i første omgang.   Jeg synes i tillegg at det er veldig upraktisk å skulle reise tilbake til Budapest hvis man trenger å rette opp ting. Jeg gjør aldri dette igjen!
Stasius
StasiusInnlegg: 1371
04.12.11 17:30
SirOwen: Vurderer å gjøre det samme, ihvertfall inntil politikerne her hjemme får skrudd hodet såpass på plass at de skjønner at munnen sitter fast til resten av kroppen... Good luck.

Jeg lurer på hvor mange milliarder kroner som blir betalt ut i sykepenger pga. dårlig tannhelse..?

Jeg tror hjernen til en del politikere befinner seg i feil hode..

SirOwen
SirOwenInnlegg: 30000
04.12.11 20:17
Stasius: Jeg tror hjernen til en del politikere befinner seg i feil hode..

Jeg tror hjernen til en del politikere befinner seg på feil klode.

Oona123
Oona123Innlegg: 2
26.01.12 08:08

Jeg vil på det sterkeste fraråde å benytte Tannreiser og Kreativ dental. Fikk masse komplikasjoner etter tannbehandlingen, og de svarer meg ikke på mail etter at jeg tok kontakt med dem i ettertid.

KingN
KingNInnlegg: 7456
06.02.12 02:31

Slenger meg på tråden, og takker Oona123 for advarselen mot Tannreiser og Kreativ Dental. De var nemlig en av dem jeg tittet på for mulig konsultasjon!

Noen som har erfaring med Budapest Klinikken, eller noen andre bra klinikker i Ungarn? Eller er det bra klinikker i Ukraina eller andre steder som anbefales av noen?

Har søkt litt rundt og funnet ut at prisene stort sett ligger langt lavere enn her hjemme. Men. Finner da disse tannlegene også mange ting som de mener bør behandles, som egentlig ikke er nødvendig?

Ungarn er et greit sted å komme seg til, dersom man trenger oppfølging etc. Men, er Ukraina rimeligere og bedre totalt sett?

Ser at de ungarske klinikkene stort sett opererer med "gratis" henting på flyplass, og støtte til flybillett, samt "gratis" bedøvelse, etc.... Gratis er jo et tulleord, da man vet at alt koster og skal betales uansett. Om jeg kunne spart f.eks 10% på å få nettopriser på alle tjenestene, så ville man vel heller tatt det!? Hvorfor betale for masse "gratis", som man kanskje ikke trenger?

De fleste ukrainske og indiske, som jeg har sett gjennom og som har priser ute, ser jeg tar slike nettopriser. Der man betaler en enda rimeligere sum, for alle tjenestene man får utført. Også konsultasjonen.

Men, viktigst av alt er jo kvaliteten, og garantier for at ting er trygt og bra.

Var hos en rådyr norsk tannlege her i byen, som skulle gi overslag på tannbehandlingen. Etter andre time og nesten 4000 kroner, har han enda ikke klart å lage det, ennå... Så han er droppet nå...

Har noen broer, hull, ødelagte tenner + div, som må fikses. Så om noen har noe vettugt og rimelig å anbefale et sted?

Siste innlegg