Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Løgn

NYTT TEMA
vidia
vidiaInnlegg: 13
07.12.11 15:51

Kan man tilgi løgn? Hvor går grensen deres? 

I min situasjon er det sånn at han jeg bor sammen med, han har visst dratt en " liten" hvit en. Sånn helt ærlig vet jeg ikke alt hva han juger om, men han ble brått avslørt av et famlie medlemm her om dagen. 

Altså; vi var på museum og julemarked med hvert av våres barn, og mine foreldre. Hadde en kjempekos tur. 
Så dagen etterpå kommer det meg for øret at han har fortalt sitt mors barn athan var på tur med en kammerat og hans datter... Begrunnelsen hans her er at mora til ungen er klin kokos, og kommer til å ta fra han samværet

En gang vi hadde det dritt og kranglet i en to dagers periode, har han uttrykket ønske om at han vil bli sammen med eksen sin igjen. (dette påstår han selvfølgelig aldri har skjedd. Hvilket jeg vet er sant!) 

Og gud vet hvor mye mer han juger om. Hva vet jeg om han i det hele tatt snakker sant når han sier han elsker meg... osv osv 

Skal jeg virkelig bare svelge dette som god fisk eller? Og anta at han ikke juger om mer? 

Denne "klin Gale" eksen vet jo at vi er sammen, om hun vet vi bor sammen kan man jo fundere på. 

Hvorddan er det med andre og juging?

taknina
takninaInnlegg: 25485
07.12.11 15:53
vidia: Hvorddan er det med andre og juging?

Å bygge et samliv på en løgn er vel som å bygge et korthus for å bo i.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12083
08.12.11 09:15

Vell jeg kan vell skjønne at han ikke forteller eksen sin over telefon at han er med deg.. med tanke på at hun er klinkokos som du sier..

Men hvordan vet du har han vil bli sammens med eksen sin igjen?
Når han sier han ikke vil det...

hmpf.

ja nei.. ærlighet kommer lengst.. helt på tryne å lyve for hverandre iafall.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11173
08.12.11 10:11
vidia: han har fortalt sitt mors barn

øh. dette kalles vanligvis "søsken" :)

joplina
joplinaInnlegg: 42967
08.12.11 10:23
vidia: Skal jeg virkelig bare svelge dette som god fisk eller?

Må si at jeg synes du dramatiserer veldig når du kun bygger på dette ene eksemplet der du og dine foreldre ble omgjort til "en kamerat og hans datter"...og så spør om du "virkelig bare skal svelge dette"

Han sier at eks-dama er klin kokos, slik at det var derfor han sa det fordi han frykter at hun vil nekte ham samvær  - du sier at eks-dama vet at dere to er et par ; men du tilføyer at du ikke vet om  hun vet at dere bor sammen.

- Spør han da. Spør om eks-dama vet at dere har flyttet sammen. Han trenger ikke svare mere enn ja eller nei.

Og uansett HVA han svarer på det, så kan det hende at han har sagt til eks-dama at han skulle ut med en "kamerat og hans datter" for å SLIPPE UNNA nærgående og kritiske spørsmål og kommentarer fra eksen. At han valgte en lettvindt og ikke sannferdig forklaring til eksen for å fort bli ferdig med tema slik at ikke hun lagde noe styr.

- Da løy han i tilfelle for sin egen skyld og for din skyld og for dine foreldres skyld - slik at dere  med sikkerhet fikk en koselig dag sammen med barna. Fordi han ikke ønsket at  eksen skulle surne og finne på noe som forhindret han til å ta med datteren  på museum og julemarked sammen med dere.

At han i sinne og under en krangel har kastet ut av seg at han skulle ønske at han var sammen med eksen, trenger alltså ikke å bety noe annet enn at han fant deg meget urimelig under kranglingen. Han fant deg så urimelig - der og da - at selv eksen fremsto som en vårdag.

- Det var ikke smart å kaste ut av seg - men det ble sagt i sinne under en krangel og har dermed en ufattelig liten  sannhetsverdi. Han sa det for å ramme , fordi han syntes at du var urimelig og fordi han var sint.  Han hvisket det ikke i øret ditt som noen betroelse mens dere hadde en kosestund i sofaen - gjorde han vel...?

- Hvis du virkelig ikke har noen flere eksempler på løgner enn denne ene - og det får deg til å dramatisere om "gud vet hvor mye mer han lyver om"  og om hvorvidt han lyver når han sier at han elsker deg - så tenker jeg at du er en rimelig komplisert og sjalu dame som ikke nødvendigvis er så enkel å leve sammen med heller.

Bekkelokk
BekkelokkInnlegg: 690
08.12.11 16:09

Løgner er en sentral del i ethvert sunt og velbalansert forholdt. Som olje i maskineriet. 

Tommelhora
TommelhoraInnlegg: 1474
16.12.11 21:42

Enig med de to siste her, ville bare blitt utrolg mye - og ikke minst - høyst unødvendig krangling om det var nulltolereanse for lyving, så lenge det ikke går på løgn ang utroskap o.l. burde det ikke være noe problem...Er det derimot løgner om utroskap o.l. burde ikke løgnene være problemet ;)

vidia
vidiaInnlegg: 13
21.04.12 04:04

Takk for sva alle sammen, spesielt joplina.

Helt greit med noen hvite løgner innimellom. Det er jo en del ting man kan skåne andre for. 

Midt oppe i dette var nok kanskje innlegget litt kaotisk pga jeg var skikkelig frustrert over hele situasjonen. Jeg trengte vel noen andre sine synspunkter som var helt objektive. 
på om eksen viste at vi bodde sammen, ja det gjorde hun. 

Hun ringte han også opp på nettene, hvor han/vi hadde ungen. Og påstod hun hadde fått bank av mine venninnner.

Det endte med at jeg kastet han ut (han flyttet inn til sin far etter hva han fortalte meg).  Vi var sammen hver dag denne uken, og han sov også over 2 gange. hver dag bedyrer han sin kjærlighet. Elsker deg overalt, trygling om å ta han tilbake og flytte sammen igjen. Blond og blåøyd og så forelska som jeg var så jada. Inn med han. 

Det tok jo ikke fryktelig lang tid, før jeg skulle få et slag til i trynet; I den uken hadde han bodd hos eksen sin. Selvfølgelig sier han at han sov på sofan. Mye mulig han gjorde det, men nå har han jo allerede bevist at han har ingen problem med å juge til meg. 
Så da var det ut igjen da. 
Vi fortsatte å ha en forhold, jeg tenkte skitt the same sexen var jo grei og jeg likte å være sammen med han. (da flyttet han inn til mamman sin). Han fortsatte med jeg elsker deg over alt erklæringene sine.

Selvklart  får jeg da meldinger fra eksen han om at de har møtt hverandre hver dag, sex hver dag, og at han trygler henne om å komme tilbake der. osv osv. Ved konfrontasjon benekter han det. Det tar ikke lange tiden for jeg får melding av henne om at det er bare tull. Hvor hun derpå sender meldinger til han om at jeg har mange andre gutter jeg. 

Fortsatt kommer han med elsker deg over alt, du er alt for meg og hadde aldri gått bak ryggen på deg.

Jeg har vært en blind dum manipulert dott hele veien, som helt sikkert har hatt alt for mye tro på rome og julie og alt det der. Jeg kunne sikkert skrivd mye mer her om all den barnslige galskapen. For å ikke nevne det at jeg har rotet med bort i to skikkelige barnslige skruller! Og jeg føler meg skikkelig dum på alle mulige måter. Samtidig tom og veldig såret. For de fine sidene til gutten var veldig bra, det var sommerfugler og lengsel i  kroppen hver dag.

actioreatus
actioreatusInnlegg: 92
11.06.12 16:49

Alle vet at ærlighet og god kommunikasjon er utrolig viktig, om ikke det viktigste, i et forhold. Jeg kjenner dessverre godt til den usikkerheten som du sitter med nå, og den blir ikke lett og bli kvitt. Det er lett og sitte utenfor å gi råd, og noen mener sikkert at du sparke han rett ut...lettere sagt enn gjort, for du har sterke følelser for ham, og han har funnet ut hvordan han skal "hente deg inn" igjen.

En hvit løgn til sin ex om hvem han var med, ser ikke jeg som noe stort problem, der har du fått gode innspill fra både  arnebelinda og joplina, men det virker på meg som om han egentlig ikke er helt klar for å være i et forhold. Han er nok glad i deg og alt det, men og overnatte hos ex'en er et tegn på at han ikke har helt respekt for forholdet. Sånn gjør man ikke hvis man er 100% i et forhold.

Du har ikke vært blind, dum og en dott, men kanskje han har greid å manipulere deg, og det sier mer om han enn deg. Du har tross alt prøvd å tro på han, noe man ønsker å gjøre når man er glad i noen.

Grensen for hvilke løgner man skal akseptere må vi dessverre sette selv. Hvis dette sliter for mye på deg, så er han nok ikke rett for deg.

Ikke så mye råd her, men et lite innspill ihvertfall. Lykke til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg