Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Komme over x-en

NYTT TEMA
Bertine1990
Bertine1990Innlegg: 9
11.03.15 02:22

Hei! det ble slutt mellom meg og min x for 4 år sia. å ennu har jeg ikke kommet meg over han.

Drømmer om han hver natt.

Har en ny kjæreste no, men mitt savn etter x-en er gått ut over sexlivet til meg og min nye.

Vil ikke savne min x.

Da han har gjort mye faenskap mot meg.

Utroskap, tatt masse penger i fra meg, ikke vist meg respekt. å siste gang han gjorde det slutt, da hadde han virkelig knekt meg psykisk.

Prøver alt jeg kan for å glemme han.

Men det funker ikke.

Pga dette blir mine følelser for min nye værre.

Jeg har no funnet verdens snilleste kjæreste som behandler meg med respekt.

Er desperat.

Hva kan jeg gjøre?

joplina
joplinaInnlegg: 59967
11.03.15 11:02
Bertine1990: Vil ikke savne min x. Da han har gjort mye faenskap mot meg. Utroskap, tatt masse penger i fra meg, ikke vist meg respekt. å siste gang han gjorde det slutt, da hadde han virkelig knekt meg psykisk. Prøver alt jeg kan for å glemme han. Men det funker ikke.

Syns det høres ut som om du er helt fiksert på eksen din.

Og jeg tenkte først at du kanskje hadde blitt fiksert pga negativitet han førte med seg (sitert over).  Blir litt som når folk blir uvenner etter en konflikt - og noen går  bare videre som om ingenting har hendt , noen kan tilgi og droppe konflikten etter å ha fått roe seg ned,tenkt seg om og bearbeidet følelsene konflikten førte med seg  , mens andre blir helt fikserte og graver seg ned i bitterhet og er like forbannet etter 30 år.

Men så legger jeg merke til at du skriver at du savner eksen din og ikke vil savne eksen din men gjør det allikevel.....etter 4 år.

Og da vet jeg sannerlig ikke hva jeg skal tenke eller tro om det.

Mener du at du savner han - som i at du ønsker at han kom tilbake til deg slik at dere ble et par på ny?

- Det er liksom det jeg forbinder med savn....at man vil ha noe tilbake igjen som man ikke lengre har.

Er du fortsatt forelsket i eksen din?

Bertine1990
11.03.15 19:36

Hei! takk for svar. Ja jeg vil ha han tilbake. Men så har han en ny og fått unge med en annen. Jeg ønsker ikke å savne han. Men kroppen gjør det allikevel. Jeg trur jeg fortsatt har følelser for han ja. Men hvordan blir jeg kvitt han? i tankene altså, 

joplina
joplinaInnlegg: 59967
11.03.15 20:07
Bertine1990: Ja jeg vil ha han tilbake. Men så har han en ny og fått unge med en annen. Jeg ønsker ikke å savne han. Men kroppen gjør det allikevel. Jeg trur jeg fortsatt har følelser for han ja. Men hvordan blir jeg kvitt han? i tankene altså,

Oida....nei, det vet jeg ikke hvordan du skal bli. Kvitt han i tankene altså.

Men jeg syns litt synd på din nye kjæreste  - så fremt han merker at du ikke gir 100% i forholdet.  Ingen vil ha en slik rolle. Ikke du heller.

Etter 4 år så tror jeg du har satt deg fast i savnet - at du savner som en ryggmargsrefleks uten at du nødvendigvis savner han i det hele tatt. Det bare føles slik.

Din nye kjæreste er typ verdens snilleste og mest respektfulle...men spørsmålet er om du elsker ham. Gjør du...?

For jeg tenker at en skikkelig het forelskelse eller en ny kjærlighet ville kurere dette fastlåste savnet du har. Du ville ikke ha rom for eller  ha tid til å føle på et savn etter en drittsekk som forøvrig har ny dame og er etablert med barn og slettest ikke savner deg ,hvis du selv var skikkelig forelsket. Da ville du være opptatt og oppslukt av din nye kjærlighet.

Hvis det har seg slik at du ikke egentlig elsker din nye kjæreste, så er vel det svaret på hvorfor du fortsatt savner drittsekken.

- Og hvis det er slik det henger sammen, så blir jo spørsmålet om du egentlig er litt drittsekk mot din nye kjæreste som åpenbart elsker deg og vil deg alt godt - mens du drømmer om en annen.....

Han blir i tilfelle holdt for narr og det er ikke pent.

Uansett....jeg tror at den dagen du blir skikkelig forelsket eller elsker en annen nesegrust, er den dagen du er ferdig med savnet av drittsekken.  Du vil sikkert alltid ha han som et bittersøtt minne - men det er ikke det samme som å savne han og ønske han tilbake.

Bertine1990
11.03.15 20:51

Den nye vet jeg tenker mye på x-en min. Men du kan tru jeg har dårlig samvittighet.  er like gla i min nye som i min x. vet jeg høres dum ut. men skriv dette her, for legen er ikke villig til å hjelpe meg med hvordan jeg skal bli kvitt følelsene mine for min x. Legen gir meg ikke tips på hv jeg kan tenke for at x-en evt skal bort i fra mine tanker. vil ha et godt forhold med min nye

xavi-maestro
xavi-maestroInnlegg: 3649
19.03.15 22:44
Bertine1990: Den nye vet jeg tenker mye på x-en min. Men du kan tru jeg har dårlig samvittighet.  er like gla i min nye som i min x. vet jeg høres dum ut. men skriv dette her, for legen er ikke villig til å hjelpe meg med hvordan jeg skal bli kvitt følelsene mine for min x. Legen gir meg ikke tips på hv jeg kan tenke for at x-en evt skal bort i fra mine tanker. vil ha et godt forhold med min nye

Var sex-livet med x'en bedre? Likte du følelsen av å være underlegen og til tider misbrukt? Var det spennende og tiltrekkende med uforutsigbarheten?

Bertine1990
29.03.15 06:21

sexlivet va bedre med x-en ja. etter at jeg ble tvungen til å ta abort med han nye. så ble sexlivet borte. Nei likte ikke å bli misbrukt. x en tokk faktisk kontakt med meg no. skrev at han savnet meg osv. men samtidig syntes jeg det er rart. da han er i et annet forhold + har en unge.

Bombaklat
BombaklatInnlegg: 5942
29.03.15 06:32
Bertine1990: x en tokk faktisk kontakt med meg no. skrev at han savnet meg osv. men samtidig syntes jeg det er rart. da han er i et annet forhold + har en unge.

Jeg er ganske sikker på hva han er ute etter...

Bertine1990
29.03.15 21:42

hva da? han vil jeg skal ringe han for å ordne opp osv. Men han ville ikke vente til dagen etter for å prate

(Innlegget ble redigert 29.03.15 21:43)

Bertine1990
20.05.15 02:56

Da har jeg gjort det slutt med han jeg va i lag med. x en det er snakk om har kuttet meg ut. vet ikke hvorfor. va nokk bare det at han vill ødelegge for meg.

vemo72
vemo72Innlegg: 2750
30.05.15 15:22

En trist, trist tråd!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg