Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forhold som vakler.. andre i samme båt?

NYTT TEMA
Frågafråga
FrågafrågaInnlegg: 6
01.11.11 02:30

Vi er et ungt par med to små barn. Den siste tiden har vært relativt "berg og dalbane".

Foreldrerollen klarer vi ganske bra, men forholdet kunne vært en del bedre. Ut av det blå forteller hun meg at hun er usikker på følelser hun har for meg. Neste dag er følelsene der igjen og hun elsker meg og vil ha barn, gifte seg og kjøpe hus. Neste dag igjen gir hun uttrykk for usikkerhet igjen. Noe jeg også, etter hun tok det opp, har begynt å tenke mer og mer på. Og jeg må si at forholdet ikke er så bra..

Vi er ikke snille mot hverandre lenger. Mot alle andre er vi vel så snille som noen kan være, men ikke mot hverandre i hverdagen. Et eksempel kan være om den ene spør om å hente noe på kjøkkenet eller noe i den duren, så blir den andre snurt. Ikke fordi det er et tiltak å gjøre det, men at den andre ikke "fortjener" det. Det har løsnet litt opp nå i det siste på sånne småting, og det er bra. Men vi er langt i fra i mål enda.

Dessuten, er det flere ting med henne som er vanskelig å forholde seg til. Vi kan ALDRI diskutere noe fordi hun har for høyt temperament som gjør at hun ALLTID blir sint og bare må gå ut av situasjonen. Så om husfreden skal holdes, må jeg bare avslutte diskusjonen.

På fire år har hun betalt regninger kanskje 1-2 ganger, etter gjentatte forespørsler fra meg. Er det noe viktig hun må ordne opp i, telefoner hun må ta osv, må jeg MASE ihjel meg for at det blir gjort. Det er slitsomt. Hun åpner ikke regninger hun får, så jeg må åpne og betale. Vi har felles økonomi så jeg betaler ikke fra mine penger. Men det er alltid jeg som må ta ansvar for sånne ting. I de periodene vi hadde dårlig råd, kanskje vi hadde igjen 300,- kr på 4-5 dager, SKULLE hu ha røyk uansett og ble mannevond om jeg sa i mot. "Du visste at jeg røyket når vi ble sammen", sier hun bare... Frustrerendes. Det var også en episode hvor hun risikerte å få nesten hundre tusen i inkassogjeld bare pga at hun ikke tok en tlf (ja, helt sant). Hun fikk deler av beløpet som trekk i lønn over en periode. Men ordnet opp i det nå, men makan til likegyldighet?

Sexlivet har dabbet kraftig ned også, men det er normalt med småbarn.

Når jeg tenker på å bo alene, med en allright løsning mht barn og samvær, føles det til tider som en stor lettelse og fornuftig. Men også EKSTREMT vondt å tenke på bruddet og det faktum at familien ikke varte. Men tanken på at jeg har økonomi til det og at jeg alltid har barna uansett, frister det litt.

Noe som også gjør meg bekymret er at hun har så smått startet å gi oppmerksomhet til gutter, litt mer enn hva normalt er i et forhold. Jeg er ikke sjalu av meg, men det tærer på nå..

Noen andre som har et lignendes forhold.. kom dere ut av knipa eller gikk det til h......?

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
01.11.11 10:09
Frågafråga: På fire år har hun betalt regninger kanskje 1-2 ganger, etter gjentatte forespørsler fra meg.

Å ikke ha en etablert fellesøkonomi med faste regler og rettferdig fordeling, er jo helt krise.

Fiks opp i dette. Økonomi er en av de store kildene til konflikter.

At hun har temperament kan hun ikke hjelpe så mye for, det nytter lite å anklage henne for dette. Vi er alle født med en bestemt personlighet og din er ikke noe bedre eller mer verdt enn hennes. Jeg er temmelig sikker på at hun har andre personlige egenskaper som du setter stor pris på, men nå er du inne i en negativ kontekst og trekker kun frem ting du misliker. Du kan regne med at hun har et par tanker om hva som er DINE mindre heldige trekk, også. Du er neppe mer perfekt enn noen av oss andre.

De aller fleste som er sammen over lengre tid, glemmer høfligheten og snillheten litt etterhvert, dersom de ikke av og til tar seg en samtale om det og blir enige om å forsøke å holde liv i forholdet. Gjøre noe romantisk av og til, ikke bare la det være kjedelige hverdager.

(Innlegget ble redigert 01.11.11 10:12)

northside
northsideInnlegg: 8303
29.12.11 05:32
Frågafråga: Når jeg tenker på å bo alene, med en allright løsning mht barn og samvær, føles det til tider som en stor lettelse og fornuftig. Men også EKSTREMT vondt å tenke på bruddet og det faktum at familien ikke varte. Men tanken på at jeg har økonomi til det og at jeg alltid har barna uansett, frister det litt.

Du må ut av forholdet før du blir ødelagt. Ellers så må hun endre seg veldig, og det tror jeg ikke vil skje.

Gothminister
GothministerInnlegg: 12750
29.12.11 19:15
Frågafråga: Vi kan ALDRI diskutere noe fordi hun har for høyt temperament som gjør at hun ALLTID blir sint og bare må gå ut av situasjonen. Så om husfreden skal holdes, må jeg bare avslutte diskusjonen.

Litt typisk kvinner?

blimp
blimpInnlegg: 588
18.01.12 08:26
Gothminister: Litt typisk kvinner?

Tatt i betraktning hvor mange mannfolk som tar frem knyttnevene for å "argumentere" når de går tomme for ord så var vel denne kommentaren litt som å slå etter tåka...

Gothminister
GothministerInnlegg: 12750
18.01.12 15:59
blimp: Tatt i betraktning hvor mange mannfolk som tar frem knyttnevene for å "argumentere" når de går tomme for ord så var vel denne kommentaren litt som å slå etter tåka...

Nå er det faktisk slik at kvinner slår oftere menn. Så hvem som går tom for argumenter kan nok diskuteres. Nå skal det sies at det og slå er helt uakseptabelt, uansett mann eller kvinne.

Holloway_road
Holloway_roadInnlegg: 6577
26.01.12 14:41

Andre i samme båt ? Ja du og neste 100% av Norges befolkning. Forhold,samborerskap ekteskap ryker fortere en  noen gang før. Jeg kan komme i den båten selv,"hacket" fjesboka til kona mi. Fant meldinger der som jeg overhodet ikke liker. Så ja kompis vi kan for havne i samme båt,det er bare å rydde plass :)

Noen forslag på hvordan dette bør løses ? Jeg tenker baseballkølle,mørk natt og vold. Men tar meg selv i nakken for å ikke gjøre noe dumt.Ja jeg er frekk som roter i andre sine fjesboker,men det viste seg at jeg hadde en grunn :)

(Innlegget ble redigert 26.01.12 14:42)

Sobrius
SobriusInnlegg: 554
26.01.12 16:03
Holloway_road: Jeg kan komme i den båten selv,"hacket" fjesboka til kona mi. Fant meldinger der som jeg overhodet ikke liker.

Man gjør ikke sånt om man ikke vil forholdet vondt. Æsj.

Holloway_road
26.01.12 17:18
Sobrius: Man gjør ikke sånt om man ikke vil forholdet vondt. Æsj.

Neivel ! Men å gå bak ryggen med utroskap det er akseptabelt og sunt for et forhold ? Busted kaller jeg det,og nå begynner oppvasken. Tiden får vise hva som skjer.

Sobrius
26.01.12 18:52

Det er vel ganske innlysende at forholdet deres er over og at hun vil sikre seg på annet hold før hun avslutter med deg.

KimuraMasahiko
KimuraMasahikoInnlegg: 536
27.01.12 04:17
Holloway_road: Noen forslag på hvordan dette bør løses ? Jeg tenker baseballkølle,mørk natt og vold. Men tar meg selv i nakken for å ikke gjøre noe dumt.Ja jeg er frekk som roter i andre sine fjesboker,men det viste seg at jeg hadde en grunn :)

Jeg tror du heller bør fikse deg profil på russisk datingside.

(Innlegget ble redigert 27.01.12 04:17)

Holloway_road
27.01.12 11:43
KimuraMasahiko: Jeg tror du heller bør fikse deg profil på russisk datingside.

Tror du skal finne deg en tynn gjerdestolpe å  sitte deg på.

Sobrius
27.01.12 16:35

Du blir dumpa, kompis. Bare å begynne jakten på ny dame.

(Innlegget ble redigert 27.01.12 16:35)

Holloway_road
27.01.12 21:58
Sobrius: Du blir dumpa, kompis. Bare å begynne jakten på ny dame.

En mann gjør det han må !! Akkurat nå ser det ut som ting ordner seg ! Med de rette teknologiske nyvinninger kan alt fikses :)

Anaconda80
Anaconda80Innlegg: 90
02.03.12 13:48

Det er vel noe så veldig enkelt som at dere ikke passer sammen. Rett og slett. Men det betyr ikke det er håp- det betyr at dere må møte hverandre halvveis og endre på dere selv. Hvis det ikke skjer, så ender forholdet uansett. Kanskje like greit hvis ene part ikke er innstilt på å jobbe.

Når det er sagt- så er det utrolig barnslig oppførsel fra din kjærestes side. Man stikker ikke hode i sanden når det raser som verst- det er ganske avslørende for noens karakter når de driter i konsekvenser og skyver alt ansvar over på deg.

Faktisk så tror jeg du i det lange løp hadde blitt mye lykkeligere på egen hånd og møtt en ny dame som bidrar på en måte du aldri har vært vant til før og som for mange av oss andre anser som normalt... bidrar økonomis, tar initiativ til ferier, planlegger og lager mat, har sine egne venner og eget liv og kanskje allerviktigst:

Får det allerbeste frem i deg.

vemo72
vemo72Innlegg: 1312
10.04.12 22:16

Kjære TS.

Du er ikke alene!

Kan desverre ikke komme med noen spådommer fordi det er to mennesker involvert, om du ønsker å "holde ut" hjelper ikke det om hun ser det annerledes. Og det er mye annet også som spiller inn.

Lykke til:)

Siste innlegg