Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn er noe jeg har gitt opp

NYTT TEMA
Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
04.11.11 23:41

Hvorfor er det slik at bare man hinter frem om at man har kristne verdier, som å ikke ha sex før ekteskapet, så løper alle menn? Selv de som kaller seg kristne? Enten vil man ha sex eller oppholdstillatelse, jeg er et mislykket gammelt krek som aldri vil få meg en mann ever, kan like godt bare gi opp hele greia

joplina
joplinaInnlegg: 42984
05.11.11 10:25

Alle kristne har ikke samme syn på sex og seksualitet som du har. Men noen kristne deler ditt syn....det er vel bare det at dere ikke så mange og derfor har så vanskelig for å finne hverandre.

Jeg skal vedde på at det sitter kristne menn  rundt omkring som deler ditt syn og dine verdier...men dere har bare ikke fått kontakt.

Earthquakejente
05.11.11 17:03
joplina: Alle kristne har ikke samme syn på sex og seksualitet som du har. Men noen kristne deler ditt syn....det er vel bare det at dere ikke så mange og derfor har så vanskelig for å finne hverandre.
Jeg skal vedde på at det sitter kristne menn  rundt omkring som deler ditt syn og dine verdier...men dere har bare ikke fått kontakt.

Jeg traff en kristen libaneser fra Beirut, vi avtalte å treffes, men da han spurte om jeg hadde barn sa jeg at det var noen ting jeg ville vente med til jeg var gift. Så hørte jeg ikke mer. Skulle truffet han på byen idag....

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12083
07.11.11 11:04

Skjønner godt at du vil vente med barn til du er gift.. noe mange kan lett akseptere..

Men synet på sex har forandret seg.
Å vente alt fra noen månder til år.. med å ha sex er en risiko spørr du meg..

Sex er viktig for meg i ett forhold.. nærhet.. følelser.. og om kjemien i det hele tatt funker på soverommet..
Kommer aldri til å gifte meg med en dame om jeg ikke får prøvekjørt litt først ;)
trur faktisk ikke jeg kan få de følelsene jeg vet jeg kan få heller..

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11173
07.11.11 12:42
Earthquakejente: Hvorfor er det slik at bare man hinter frem om at man har kristne verdier, som å ikke ha sex før ekteskapet, så løper alle menn?

Jeg tror ikke dette har noe med verdisynet ditt å gjøre. Det er nok bare rett og slett manglende interesse fra den mannen du har truffet. Han liker deg ikke på en romantisk måte, osv. Vanlige ting.

En mann som er interessert i  en dame, lar veldig sjelden slike ting forhindre videre fremdrift - faktisk er det rene afrodisiakumet å være kostbar når mannen er genuint interessert.

siida
siidaInnlegg: 858
07.11.11 12:55

Sex før ekteskapet . . . hva er så et ekteskap? Bibelen sier at ekteskapet er innstiftet av Gud, men menes det ekteskapet som institusjon eller det enkelte ekteskap? Hvis to hedninger reiser på fylletur til Las Vegas og gifter seg, er det et ekteskap som er innstiftet av Gud. Er man gift i Guds øyne hvis man er muslimer og vies av en imam? -Tvangsekteskap,-hva med det? Hva med satanister? Hvis de vil kan jo de også gifte seg og bruke et eller annet sykt satanisk rituale. Ville det vært et ekteskap?
Kanskje er det bare en vielse i ens egen snevre lille sørlandsmenighet som gjelder?
Eller er det kanskje så enkelt som at et ekteskap i Guds øyne er en avtale inngått mellom to personer som elsker hverandre og at de skal holde ut i gode og i onde dager?

Sternliebe
SternliebeInnlegg: 2435
07.11.11 12:57
Earthquakejente: Jeg traff en kristen libaneser fra Beirut, vi avtalte å treffes, men da han spurte om jeg hadde barn sa jeg at det var noen ting jeg ville vente med til jeg var gift. Så hørte jeg ikke mer. Skulle truffet han på byen idag....

haha

Må da kunne finnes nettsteder og kontaktannonser for slike i din situasjon? Husker tante hadde et ukeblad, ikke hvilket, hvor det stadig stod om Kristen mann, kristen dame osv søker kontakt.

Men du er jo en raritet nesten, og rart ikke flere menn finner både utfordringen og deg slik som person mer interessant. Men å gå så langt som å date Libanesere, eller hva som helst, ikke fordi han er det eller det, men skivebommen din tilsier nesten desperasjon, er å tøye strikken. Du har vel kriterier i hva du ser  etter i en mann du som andre, så vær tro mot deg selv, sterk for dine verdier om de er så viktige, så blir du nok sett av den du ønsker.

Kjærligheten er vanskelig å finne noenganger, så et godt råd er også å se på om du har blitt litt sær på veien. Kan hende at litt mer sosial tilpasning ville vert godt for deg. Litt småkos med en mann for å bli kjent på det området også er å anbefale, du bestemmer selv hvor langt du vil gå.

Håper du treffer "the One" snart, og at livet ditt får nye fine dimensjoner satt til det :-)

Sternliebe
07.11.11 17:03
Navnebruker: Tror kanskje det

Da kan jeg opplyse deg om at jeg har tatt en titt på det du lirer av deg her inne og du fremstår som fordummende i enhver debatt du deltar i, og virker som vgd-klovnen.

Alle sirkus har sin, synd du hele tiden må rope ut idiotien din i tillegg.

Navnebruker
07.11.11 17:14
Sternliebe: Da kan jeg opplyse deg om at jeg har tatt en titt på det du lirer av deg her inne og du fremstår som fordummende i enhver debatt du deltar i, og virker som vgd-klovnen.

Tar det som et kompliment når jeg ser hvor det kommer fra :)

Poenget er at du fullstendig disser et annet menneske sitt verdisyn. Og det har du ingen rett til. Det er faktisk mange religiøse som tenker som trådstarter, og du kaller henne en raritet. Skriver at det å date en libaneser må være å gå for langt, osv.

Fortsett sånn, og vips er du klovnen selv.

Sternliebe
07.11.11 17:18
Navnebruker: Poenget er at

Du verken fatter eller begriper hva jeg mente med mitt innlegg, og blir da bare korket å fortsette meningsløs debattering med deg.

Tror nok TS forstod ironien i ordet raritet og jeg rakket ikke ned på libanesere, var en pekepinn på hva som er ukjent i et datinglandskap. Du derimot, hold kjeft nå. 

(Innlegget ble redigert 07.11.11 17:20)

Navnebruker
07.11.11 17:21
Sternliebe: Du verken fatter eller begriper hva jeg mente med mitt innlegg,

Tror jeg fikk med meg essensen.

Og jeg syns den er latterlig. Du mener hun trenger sosial tilpasning og bør trene på å være med en mann, bare fordi hun vil vente med sex. Latterlig.

(Innlegget ble redigert 07.11.11 17:22)

mcdermott
mcdermottInnlegg: 57151
07.11.11 17:24
Earthquakejente: jeg er et mislykket gammelt krek som aldri vil få meg en mann ever, kan like godt bare gi opp hele greia

--- I en alder av 22 ? :) Du er da enda bare i startgropa !

Sternliebe
07.11.11 17:25
Navnebruker: Du mener hun trenger sosial tilpasning og bør trene på å være med en mann, bare fordi hun vil vente med sex. Latterlig.

Enda en gang fordummer du debatten med å ikke fatte hva jeg mente. 

men Tror TS blir nødt til å svare selv, for hun regner jeg med ser sammenhengen, som du ikke hverken fatter eller evner se. 

Klarer du å holde munnen din litt nå?

silkshade
silkshadeInnlegg: 3547
07.11.11 17:27

Ingen som vil kjøpe en bil uten å prøvekjøre den først. Hvis understellet er for løst satt opp, radioen umulig å skru av og styringen vassen så har man alltids andre muligheter. Kjedelig å finne ut av slikt etter å ha punget ut, om du skjønner hva jeg mener.

Navnebruker
07.11.11 17:37
Sternliebe: Enda en gang fordummer du debatten med å ikke fatte hva jeg mente.

Når man skriver innlegg som blir misforstått, må man forklare hva man mener.

Så feel free til å oppklare hva du mente med at hun trenger sosial tilpasning og trening i å kose med menn.

Sternliebe
07.11.11 17:56
Navnebruker: Så feel free til å oppklare hva du mente med at hun trenger sosial tilpasning og trening i å kose med menn.

Det er ikke du som skal tenke over den, men TS, skjønner ditt enorme problem med å få alt forklart, men nei dette må DU nok klare deg uten.

Ta ikke alt så bokstavelig er derimot et godt råd her ;-)

(Innlegget ble redigert 07.11.11 17:56)

Navnebruker
07.11.11 18:06
Sternliebe: Ta ikke alt så bokstavelig er derimot et godt råd her ;-)

Tar ikke råd fra en nybegynner på vgd. Dette er et diskusjonsforum hvor alle som vil, deltar. Det er ikke en mailutveksling mellom deg og en annen.

Men ok, du klarer altså ikke å forklare hva du mente.

Sternliebe
07.11.11 18:08
Navnebruker: Men ok, du klarer altså ikke å forklare hva du mente.

Stakkar, prøver alt nå da :(

Earthquakejente
08.11.11 19:46
mcdermott: --- I en alder av 22 ? :) Du er da enda bare i startgropa !

33

mcdermott
mcdermottInnlegg: 57151
08.11.11 22:27
Earthquakejente: 33

--- Ahh...så bare 19 i profilen så da misforsto jeg.Da er nok løpet kjørt,ja......

(bare tuller med deg,du har plenty med tid :))

Sternliebe
09.11.11 09:35
mcdermott: --- Ahh...så bare 19 i profilen så da misforsto jeg.Da er nok løpet kjørt,ja......

Klart det er ha ha :-)

Mitt første innlegg i tråden var en fleip med kristne tanter og deres alltid "velmenende" men akk så virkelighetsfjerne råd. TS virker derimot som ei helt vanlig jente og sliter stort sett med det de fleste jenter gjør i den alderen. Synes hun skal slappe av jeg, alt kommer til en når en er klar for det. Bra menn finnes i hopetall tro det eller ei, og regner med at unge eartqeake snart finner lykken.

unni90
unni90Innlegg: 1
13.11.11 23:26

Du kan opprette profil på kristendate.no. Har ei venninne som møtte sin mann der, nå er de gift. :) Prøv det ut!

(Innlegget ble redigert 13.11.11 23:27)

Earthquakejente
13.11.11 23:54

Tusen takk! Det var en god ide :)

Spartana
SpartanaInnlegg: 5270
18.11.11 11:06
Earthquakejente: Hvorfor er det slik at bare man hinter frem om at man har kristne verdier, som å ikke ha sex før ekteskapet, så løper alle menn? Selv de som kaller seg kristne? Enten vil man ha sex eller oppholdstillatelse, jeg er et mislykket gammelt krek som aldri vil få meg en mann ever, kan like godt bare gi opp hele greia

Du har stilt deg selv i et hjørnet og klager på resten av verden ? Ikke rart det er mye spetakel i verden når slike fanatikere skal moralisere over andre.

Earthquakejente
18.11.11 19:11
Spartana: Du har stilt deg selv i et hjørnet og klager på resten av verden ? Ikke rart det er mye spetakel i verden når slike fanatikere skal moralisere over andre.

Jeg har ikke moralisert, jeg synes bare det er tragisk at det store flertall av norske menn JEG har truffet tenker mest på sex mens utkendinger vil ha oppholdstillatelse

Spartana
18.11.11 19:44
Earthquakejente: Jeg har ikke moralisert, jeg synes bare det er tragisk at det store flertall av norske menn JEG har truffet tenker mest på sex mens utkendinger vil ha oppholdstillatelse

har du tenkt på at flertallet du snakker om kan ha rett og entallet, dvs. deg, kan ta feil ?

Earthquakejente
18.11.11 19:48
Spartana: har du tenkt på at flertallet du snakker om kan ha rett og entallet, dvs. deg, kan ta feil ?

At det å søke sex eller olppholdstillatelse er normen? Ja desverre

Spartana
18.11.11 19:55
Earthquakejente: At det å søke sex eller olppholdstillatelse er normen? Ja desverre

hvis du bare treffer slike kandidater så kan det hende at du har valgt feil søkermotor :-)

Earthquakejente
18.11.11 19:56
Spartana: hvis du bare treffer slike kandidater så kan det hende at du har valgt feil søkermotor :-)

Jeg må få meg en jobb så jeg kan gtreffe flere forskjellige folk,. dsa legen min idag da jeg snakket med han om dette

Spartana
18.11.11 21:02
Earthquakejente: Jeg må få meg en jobb så jeg kan gtreffe flere forskjellige folk,

ingen jobb, streng religiøs og lite seksuell erfaring er et dårlig utgangspunkt på sjekkemarkedet i norge i 2011. Ellers er du normal eller er det noe mer som bør diskuteres ?

(Innlegget ble redigert 18.11.11 21:03)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg