Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En idiotisk spørsmål om norske folk til...Beklager

NYTT TEMA
kamilleblomst
kamilleblomstInnlegg: 61
20.12.11 21:47

Hei!

Spørsmålet mitt kan fornærme noen, beklager på forhånd, det var ikke mening. Jeg tror at det er bedre å spørre enn å tenke dårlig om folk, sikkert uten så god grunn.

Har vært på en forum og leste en tema om sex. (Vet ikke om det er mulig å gi link har eller ikke). Trådstarteren sporte folk hvor mange sex - partnere de hadde, når de hadde sex for første gang, hvor gammel er de. Svarene var som, for eksempel, "jeg er 18, hadde første samleie når jeg var 13, hadde 15 sex - partnere". Jeg følte meg, ærlig talt, ubehagelig. Jeg hadde ikke 15 partnere når jeg var 19! Hadde ikke til nå heller. Og hva? Er jeg ikke normalt, livet gått forbi? Er jeg dumt gammeldags "fossil"? Eller egntlig ikke?

Er det vanlig for norske folk a ha det sånn? Er det de fleste som gjør sånn? Kan egentlig ikke tro...

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
20.12.11 22:25
kamilleblomst: Jeg hadde ikke 15 partnere når jeg var 19!

Har det egentlig noe å si for deg hva andre gjør?

kamilleblomst
kamilleblomstInnlegg: 61
20.12.11 22:46

Egentlig ja...  Men, selvfølgelig, ikke 100 %.Man kan jo ikke bli helt fritt fra samfunnet man lever i... Vet ikke om jeg klarte å skrive hva jeg mener på forståelig måte... Hvis ikke bare si, skal jeg prøve å forklare.

Bar følte meg akkurat slik som jeg beskrevet, selv om det var sikkert dumt.

(Innlegget ble redigert 20.12.11 22:48)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 21439
21.12.11 00:28
kamilleblomst: Er det vanlig for norske folk a ha det sånn? Er det de fleste som gjør sånn? Kan egentlig ikke tro...

Tviler sterkt.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 10166
21.12.11 12:53

Like barn leker best.

Noen bryr seg ikke.. andre gjør det.

Jeg vil iafall ikke at min framtidlige kone skal ha testet åttåførti mannfolk før meg.

bortelaget
bortelagetInnlegg: 734
21.12.11 12:56
Arnebelinda: Jeg vil iafall ikke at min framtidlige kone skal ha testet åttåførti mannfolk før meg.

Hvis hun sier du er den beste hun har hatt da er det vel greit?

Wings_of_Norway
Wings_of_NorwayInnlegg: 75
21.12.11 13:47

"kamilleblomst";
Nei, det er ikke slik i Norge, det vil si jo, det er slik i Norge. Med andre ord, det er i Norge som det er i de fleste land, veldig individuellt. Noen velger å ha sex med så mange som mulig i en periode, andre vil ha bare en partner, og andre igjen vil ha flere partnere gjennom livet, men kanskje bare noen få.

Dersom du føler du har hatt for få partnere, vel...gå å få deg flere, men føler du at du har hatt nok partnere, flott. Det jeg prøver å si er at det er opp til DEG og bare deg hvor aktiv du skal være i slikt henseende.
Ikke bry deg om hva tenåringer skriver...90% skryter på seg usannheter allikevel, fordi de tror det er tøft eller respektert av likesinnede.

Og "Arnebelinda"...flott, det er ditt valg. Hadde jeg skulle begynt på nytt nå og hatt fordel av lærdommen min fra i dag, så hadde jeg heller sett at min partner hadde erfaring fra tidligere, enn at vedkommende skulle være helt grønn.
Men det er jo også eget valg, dersom du vil ha en kone der første året går med til fomling og usikre ønsker og lyster, vel...som sagt det er helt opp til deg.   ;O)

Arnebelinda
23.12.11 20:17
bortelaget: Hvis hun sier du er den beste hun har hatt da er det vel greit?

Aldri i verden.

script92
script92Innlegg: 1159
03.01.12 23:16
kamilleblomst: Er jeg ikke normalt, livet gått forbi?

Jeg tror ikke du skal bry deg så alt for mye over hva folk sier på nett.

Er nok mange som skryter på seg en del mer en faktisk det som er sannheten.

Arnebelinda
04.01.12 12:07
Wings_of_Norway: Og "Arnebelinda"...flott, det er ditt valg. Hadde jeg skulle begynt på nytt nå og hatt fordel av lærdommen min fra i dag, så hadde jeg heller sett at min partner hadde erfaring fra tidligere, enn at vedkommende skulle være helt grønn.
Men det er jo også eget valg, dersom du vil ha en kone der første året går med til fomling og usikre ønsker og lyster, vel...som sagt det er helt opp til deg. ;O)

Hallo.. tenk deg litt om da..

Det går fult mulig an å ha sinnsykt mye erfaring uten å ha sex med 20-40 forskjellige.
Det finnes mange menn og kvinner der ute som har lange forhold bak seg.. med mye mere sex og erfaring enn alle de med mange one nights stands.. som jeg ser på som mye mere grønn.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
04.01.12 12:19
Arnebelinda: Det går fult mulig an å ha sinnsykt mye erfaring uten å ha sex med 20-40 forskjellige.

Med laaaange forhold bak seg så har man antagelig mye erfaring, ja. Men mye av denne erfaringen går jo ut på å lære seg hva partneren liker eller ikke liker.

Det er kunnskap som ikke nødvendigvis er noe nyttig når man møter en ny partner.

Men so what? Det er jo noe av gleden ved å møte en ny, det: å bli kjent-prosessen.

Wings_of_Norway
Wings_of_NorwayInnlegg: 75
27.01.12 16:34
Arnebelinda: Hallo.. tenk deg litt om da.. Det går fult mulig an å ha sinnsykt mye erfaring uten å ha sex med 20-40 forskjellige.
Det finnes mange menn og kvinner der ute som har lange forhold bak seg.. med mye mere sex og erfaring enn alle de med mange one nights stands..

Eh...jeg har lyst å si "tull og tøys", men det skal jeg ikke, for du har nok rett i det du skriver...forutenom...

Kvinner og menn med ett laaaaangt forhold bak seg er for grønne å regne når det kommer til sex, dersom en ser bort fra "slitasjeskader".

Menn og kvinner som ikke har hatt flere enn en partner, er som regel sinnsykt gode på å tilfredsstille DEN partneren, men nærmest totalt hjelpeløse når det kommer til andre.

Eller tror du at alle menn liker det DU liker?
Eller alle kvinner liker det DIN kvinne liker?

Sagt på en barnslig måte;
Du har jobbet som telefonselger i 20 år.
Hvordan hadde du klart deg som telefonreparatør? 

Arnebelinda
27.01.12 20:18
Wings_of_Norway: Kvinner og menn med ett laaaaangt forhold bak seg er for grønne å regne når det kommer til sex, dersom en ser bort fra "slitasjeskader". Menn og kvinner som ikke har hatt flere enn en partner, er som regel sinnsykt gode på å tilfredsstille DEN partneren, men nærmest totalt hjelpeløse når det kommer til andre. Eller tror du at alle menn liker det DU liker?
Eller alle kvinner liker det DIN kvinne liker?

Nå har du tillagt meg meninger jeg aldri har hadd.

Jeg har aldri sakt ett langt forhold kontra noen med mange ons.
Det går fult mulig an å ha 2-4 lange forhold og noen onenightstands også.. som mange har.

og jeg har eller ikke sakt noe om at kvinner eller menn liker ditt eller datt.
Alle som har opplevd litt vet at alle er forskjellige.

vandri
vandriInnlegg: 94
13.02.12 23:25

Problemet er vel at når det blir vanligere og vanligere å ha mye sex med mange forskjellige partnere tidlig i livet, og dette blir veldig synlig i debatter, media og hverdagen, så hviskes grensene ut for ved hvilken alder det er akseptabelt å ha sex. Vi har tross alt en lov som sier noe om når man kan ha samleie med noen. Tenk dere en tretten, fjortenåring som fort kan bli utsatt for gruppepress, og som tror det er helt greit, og vanlig å ha sex i den alderen. Det er jo vanlig, men er det bra? Burde ikke noe så intimt som sex være ett av de sterkeste båndene som binder to kjærester sammen, spesielt når livet røyner på?

Jeg synes "kamilleblomst" kommer med ett høyst nødvendig spørsmål, og det er godt å høre at det fortsatt er flere som er kritisk til denne utviklingen.Hvor blir det av romantikken, kjærligheten, den gode følelsen av å tilhøre noen man elsker??Ja slik kan gamle nedstøvede romantikere som meg undres.

Valtiel
ValtielInnlegg: 127
12.03.12 03:26
Arnebelinda: Like barn leker best. Noen bryr seg ikke.. andre gjør det. Jeg vil iafall ikke at min framtidlige kone skal ha testet åttåførti mannfolk før meg.

Dette!
Jeg har ikke sex med noen jeg ikke elsker, og har dermed ikke hatt hundreogørten partnere. Jeg kunne heller ikke tenkte meg en mann som hadde vært på halve byen før meg, nettopp fordi jeg vil ha en med samme verdier som meg selv.

Antall sexpartnere varierer veldig, jeg har møtt stolte 25-årige jomfruer og like stolte mennesker som har ligget med 120 stk. 

(Innlegget ble redigert 12.03.12 03:27)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 24379
21.03.12 18:22
kamilleblomst: Er det vanlig for norske folk a ha det sånn? Er det de fleste som gjør sånn? Kan egentlig ikke tro..

De fleste jeg kjenner har det sånn, ja. Det kommer jo an på hvor ofte man er singel selvfølgelig. Selv ligger jeg på et antall på 5 under alderen min.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 24379
21.03.12 18:23
Arnebelinda: Jeg vil iafall ikke at min framtidlige kone skal ha testet åttåførti mannfolk før meg.

48 kvinnfolk derimot, det hadde jeg kunnet like.

Supertzar_
Supertzar_Innlegg: 1918
25.03.12 10:56
kamilleblomst: Er det vanlig for norske folk a ha det sånn?

Neida, i Norge er alle jomfruer helt til bryllupsnatta. Ingen som har sex bare for å kose seg. 

DastardlyDuke
DastardlyDukeInnlegg: 225
27.03.12 15:28

Jeg vil bare si en viktig ting: sex og kjærlighet er ikke det samme. De to kan gå sammen (og da er det fantastisk...) men ikke nødvendigvis.

Man kan utmerket ha sex uten å elske, og man kan sikkert elske uten å ha sex også, men jeg vil helst være Ole Brumm og ha begge to :)

Siste innlegg