Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Løgn og usikkerhet

NYTT TEMA
Ma83
Ma83Innlegg: 3
07.01.12 17:00

Hei!

Ble sammen med en nydelig jente for ett år siden, men vi er nå gått fra hverandre, dvs. jeg slo opp. 

I tiden like før vi ble sammen hadde hun et seksuelt forhold til en gutt hun kalte en god venn, en som hadde hjulpet henne med mye, sa hun, en som hun fremdeles traff mye.

Hun hadde fortalt mye om ham, uten at jeg spurte, og hun hadde bilder han hadde tatt hengende på veggen hjemme hos seg. Første gangen jeg spurte henne om de hadde hatt et forhold, svarte hun kategorisk nei.

Jeg hadde da heller ingen mistanker om dette, men jeg spurte siden hun snakket om ham. Det plaget meg heller ikke. Alle har jo venner og de burde man kunne omgås med. 

Det bør opplyses at dette var et langdistanseforhold, vi bodde to timer fra hverandre, men hennes plan var å flytte etter hvert, nærmere meg, kunne hun tenke seg, når hun fant seg ny jobb, en prosess jeg hjalp henne mye med. Hun likte seg ikke i jobben hun hadde og heller ikke på stedet. 

Etter et par måneder begynte jeg så smått å bli lei av å høre om denne andre gutten, og ble noe urolig da hun fortalte at de to hadde gått en lang kveldstur sammen (tre timer). Jeg spurte igjen om de hadde hatt et forhold, og hun svarte igjen nei. Så spurte jeg om de hadde vært intime med hverandre tidligere. Etter en pause svarte hun ja. Jeg har spurte litt rundt med venner om hva de anser som et forhold, og alle jeg spør mener dette også gjelder seksuelle forhold, som ikke er mer enn det.

Hva mener dere?

Jeg spurte henne derfor hvorfor hun hadde løyet - og hvorfor hun brukte så mye tid på ham. Hun mente hun ikke hadde løyet, bare tolket spørsmålet feil.

Hva tenker dere om det?

Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men etter den episoden klarte jeg aldri helt å stole på henne, noe som resulterte i en del vonde episoder senere. 

Senere fortalte hun at hun hadde brukt ham som samtalepartner om ting hun slet med i begynnelsen av forholdet vårt - fordi hun ikke ville laste meg, sa hun. Men dette fortalte hun aldri.

Jeg har hatt noen uheldige epsioder med løgn tidligere, som nok har gjort meg litt dårligere rustet til å takle slike senere.

Jeg spør om dette nå, selv om vi ikke lenger er sammen, fordi hun ringte meg her om dagen og sa at hun savnet meg og fremdeles er glad i meg. Og jeg klarer ikke stoppe å tenke på henne eller det som en gang skjedde. Det er lett å si "kom deg over det" eller "du overreagerte", men jeg tror dette er sterkt tilknyttet psyken, tidligere opplevelser og tillitt. Ingenting er enkelt selv om det burde være det.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 10166
09.01.12 15:49

Skjønner godt at du reagerer..
Men at det blir brudd bare fordi hun ikke fortalte at hun hadde en fortid med han..

Synes jeg bare beviser at kjærligheten din for henne ikke er sterk nokk.

Men hadde virkelig ikke likt all den kontakten med han andre gutten jeg heller da..
Og ting hun har slette med har han ikke noe med.
Det er noe dere må ta sammens.

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 1526
28.01.12 17:08

Dump henne og gå videre, enten er hun utro eller så er du paranoid. Uansett så passer dere ikke for hverandre.

Claymore
ClaymoreInnlegg: 3915
31.01.12 12:48

Kanskje du overreagerte, kanskje ikke. Samtidig høres du ut som en reflektert person. Hvis du tar henne tilbake og dere starter på nytt, så kommer dette likevel for alltid til å ligge som en urovekkende tanke i deg, dette med henne og han andre typen.

Selv om du nå føler savn og lengsel, så må du ikke glemme hvorfor du valgte å avslutte det når du gjorde det.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
31.01.12 17:34
Ma83: Jeg har spurte litt rundt med venner om hva de anser som et forhold, og alle jeg spør mener dette også gjelder seksuelle forhold, som ikke er mer enn det. Hva mener dere?

Nei, dette er ikke et forhold. Hun har altså ikke løyet.

Når du ikke klarer å stole på noen, men stadig vekk vil ta opp vedkommendes fortid, betyr det at du er usikker på deg selv. Dette har altså ingenting med denne jenta å gjøre, og jeg får ikke inntrykk av at du var så spesielt forelsket. Det virker mer som et behov for å eie og kontrollere.

Gjør deg selv og jenta en tjeneste og si nei til fortsettelsen.

Ma83
03.02.12 09:05

Hei,

Takk for svar alle sammen, særlig Arnebelinda og Claymore.

Til Navnebruker: Jeg er nok, som du skriver, usikker på meg selv. Men forelsket var jeg og er jeg nok fremdeles, dessverre. Hadde det vært et behov om å eie og kontrollere, ville jeg nok tatt andre valg enn de jeg har tatt.

Det er uansett vanskelig å stole på mennesker som ikke velger å inkludere andre, særlig kjæresten, selv om dette er i starten av et forhold. Jeg tenker vel at de jeg vil bruke min tid på må være inkluderende og empatiske, i den grad at de forstår hvilke handlinger som kan såre et annet menneske. 

Jeg forsto nok bare at det ikke kunne fortsette slik, det ville ikke vært rettferdig for noen av oss. 

Takk igjen for svar!

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 9343
03.02.12 16:49
Ma83: Det er uansett vanskelig å stole på mennesker som ikke velger å inkludere andre, særlig kjæresten, selv om dette er i starten av et forhold. Jeg tenker vel at de jeg vil bruke min tid på må være inkluderende og empatiske, i den grad at de forstår hvilke handlinger som kan såre et annet menneske.

Hun inkluderte deg jo, fortalte om ting hun og kompisen gjorde.

Hun visste nok ikke at du tok deg nær av at hun hadde et liv før deg.

Ma83
03.02.12 17:22

Du gir deg ikke, hehe. Flott. Liker folk som står på! Selv om de bare er 3 år ... ;-)

Ha en feiende flott helg!

maniacwohooo
maniacwohoooInnlegg: 1463
11.02.12 04:31
Ma83: Du gir deg ikke, hehe. Flott. Liker folk som står på! Selv om de bare er 3 år ... ;-)
Ha en feiende flott helg!

Jeg pleier å synes at folk slår opp av for lite, men etter sånn jeg forstår situasjonen synes jeg du gjorde det rette.

Siste innlegg