Kjærlighet, status, eller rett og slett det primale i å ønske seg "prima meat", som en gammel rocker har sagt?
Er det bare jeg som finner dette kvalmende?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Æsh, dere menn er bare kvalme her..
Avslørt også!
Jepps... Alle menn er like, det er både snickers og twist....
Ikke jeg..
Finner kun kvinner på rundt samme alder attraktive..
Og misunner faktisk ikke Bryan Ferry her, kun stemmen hans..
Nei ikke du..
Og heller ikke er du den skarpeste kniven i skuffa.. som ikke tok ironien til KongBob.
Noen vil ha unge, noen vil ha samme alder, noen vil ha gammle... noen bryr seg ikke.
Jo jeg gjorde det skjønner du, men ville lokke frem andre her enn slike som deg til en mer seriøs debatt, enn noen liker mora, andrdre liker datterafraskrivelsesavargumentretorikken ;)..
Ellers takk for ditt innspill :)
(Innlegget ble redigert 11.01.12 09:52)
Bryan Ferry er noe av det minst kvalmende jeg vet.
Hilsen heterofil mann, musikkfan, Roxy Music-fan etc
Zm
Joda ok fyr m bra musikk på repertoaret..
Spørsmålet blir, mer generelt, hva finner menn i disse yngre kvinnene, er de så lite modne i tankegang at dette er nivået de finner seg selv i, generasjonsforskjellene er påtagelige sånn sett her ;)
Kjærlighetsmessig forstår jeg dette, etterspør en mer personlig tankegang..
Primalt kan det vel være en markering hos eldre menn, fornye sin status, bekrefte sin virilitet mm..
En usikkerhet forankret i behovet for bekreftelse kanskje?
En styreformann på 63 sommere i et Svensk foretag som hadde giftet seg med en såkalt bimbo på 25, fikk på spørsmål av de andre i styret om hvorfor han var sammen med hun.. De mente at de ikke hadde noe felles, hverken intellektuelt eller alder, modenhet mm..
Han svarte: når jeg, etter å ha jobnbet fra 0600 til 1800 med alle disse tunge og omfattende oppgavene jeg innehar her, tror dere virkelig jeg vil hjem for å ha noen å "prate" med !;)
Enkelt, informativt og konsist svar!
Håper styreformann på 63 sommere får en bra pensjonist tilværelse, når han oppdager han er gift med en såkalt bimbo som flyr ute med sine jevnaldrende. Håper hun bruker opp alle pengene hans på shopping og silikoninlegg...
Kan vel hende at det er noe biologi i den greia med eldre gubber og unge kvinner også.
Jeg tenker da på det faktum at en mann kan bli far hele livet hvis han bare har sædkvalitet til det. Forplantning og "å spre sine gener" hører til menneskets biologi.
Kombineres dette status vil disse eldre mennene ganske lett appelere til unge fertile kvinner som blendes av penger og status og det å komme seg opp og frem og bli ivaretatt.
Som ekstra bonus får de eldre mennene noe pent å vise frem for sine gamle venner og buisnesskontakter - som kan misunne dem for trofèen de har hengende i armen.
Kvinner har begrenset fertilitet og vil i middelalderen ikke lengre være fruktbare. Dermed "forringes" deres biologi sett i forhold til menn som ønsker å "spre sin sæd" .
Det er dog langt vanligere at eldre menn med status og penger har en ung kone eller unge veninner , enn at statusløse menn uten noen økonomi å skryte av har det..
Ettersom status og penger så opplagt betyr en hel del når det kommer til slike aldersforskjeller som 30 år og der omkring - så er det kanskje også årsaken til at så mange rynker på nesa av det.
Nettopp hva hun bedrev, som alle andre bimboer,, men blakk ble han ikke.. :)
They are still going at it..
Du skyter så langt over målet at du åpenbart trenger profesjonell hjelp. Leser du de beste tekstene til Bryan Ferry fra tidlig 70-tall, vil du oppdage en rockpoesi på et skyhøyt kunstnerisk nivå. Slikt finner du ikke hos folk med "lite (moden)...tankegang". Du bør heller spørre hvorfor så mange kvinner - uavhengig av alder, egentlig - legger seg etter rockestjerner, fotballstjerner og andre menn med høy status. I mange tilfeller gjør de det for å kunne sole seg i glansen, og ikke fordi de er spesielt interessert i denne figurens personlighet etc. Etter min mening er det DETTE som er "lite moden tankegang".
Zm
Alle menn på hans alder ville gjort det samme om det hadde muligheten til det.
Her har du et poeng, i motsetning til begynnelsen din..
Husk: man kan sette spørsmåltegn ved en sak uten at du blir uhøflig, ikke sandt ? :)
Tråden var ment som en provokasjon av temaet gamle gubber og yngre damer, noe du gikk rett i baret på.. ;)
I psykologien snakker man om sluttalder. Den viser seg ved at man er bevisst at tiden begynner å bli knap. Overgangen senalder til sluttalder er gjerne ledet av tendens til større grad å vende seg til "her og nå opplevelser, samtidig at fortidens erfaringer og opplevelser trenger seg på..
At man ved første aldringstegn ønsker sin ungdommelighet tilbake, kan føre flere inn i relasjoner som påminner dem om virilitet og tapt ungdommelighet igjen.
Ser du denne primale resultatorienterte målsettingen, gjerne ubevisst/bevisst, kontra behovet for alle andre faktorer som en kontradiksjon, eller vedrører det deg ikke da faktorer som belyser ikke egner seg din belysning, da Bryan Ferry skreiv følsomme tekster på 70 tallet og har således bevist sin modenhet fix ferdig? :)
(Innlegget ble redigert 12.01.12 09:37)
Poenget er hvorfor, hva han eller den og den gjør bryr meg egentlig ikke, tankegang, primalt, alderdomstegn versus ungdommelighet jeg forsøker se relasjonsmetodikken i her :) Ordet kvalmende som jeg skreiv, er det flere innganger på, kanskje ikke helt som man bør tro ;)
(Innlegget ble redigert 12.01.12 09:35)
At en ung kvinne er tiltrekkende er da ikke noe rart. De er tiltrekkende for menn i alle aldre.
Å like en vakker skapning er ikke så veldig mystisk, syns jeg. Mulig du mener det skal være en hel masse årsaker til slike forhold, men det er ikke det. Det er veldig enkelt.
Tiltrekning er en ting, men valg av livspartner et mer kompleks medie, synes du ikke?
Flere faktorer inne i bildet kanskje ? :)
Vakkert par, dette går nok bra skal du se.
Kjærligheten kan slå ned på hvem og hvor som helst. Uten at du skal gjøre den skitten og mistenkelig. Alder er bare tall heter det, og det er det mange som kan skrive under på.
Trakk frem hr Ferry, da det ville skape oppmerksomhet, benyttet kvasse midler for å få det.. Han og hun er nok et vakkert par som du sier og har sikkert de riktige motiver, poenget aldersforskjell, motiver, tankegang generellt for begge kjønn sånn sett :)
Det kan godt være at mann ikke tenker at det skal være enn livspartner også..
Og synes heller ikke en ung livspartner trenger å være noe dumt.
At kjærringa farter, gjør sitt.. er lite hjemme.. kan mannen bare synes er godt ;)
Hva mente hun med det, mon?
Zm
Greit. Det var ikke meningen å være uhøflig. Beklager at du oppfattet meg slik.
Zm
Hvorfor skal du dømme andre? om folk kunne klart å latt andre sitt privatliv være i fred så ville det vært mye bedre... ikke alle er like og man liker forskjellig.
Kvinner for penger og rampelys, menn for skjønnhet. Shallow? Yes.
Og allikevel må du skrive et innlegg om hvor kvalm du blir av hvordan han velger å innrette privatlivet sitt? Så lenge 2 myndige mennesker finner glede i hverandres selskap kan vel andre bare drite i å ha en mening om det, om aldersforskjellen skulle være 20,30,40 eller for den saks skyld 50 år...Det eneste kvalmende her er enkeltes trang til å stikke nesa si i andres bissniss...
Sa ikke at det var ham men konseptet om du fulgte trådenstittel, og da er Bryan Ferry et bra eks i o m at han er i vinden for tiden ang temaet..
Forskjell på hans privatliv og eksemplet aldersforskjell av den markante sak vi har medå gjøre her..
Du er fri til å holde privatlivet hans utenfor, selv om artikkelen er hentet fra vg og ta del i grunntanken bak og uttale deg deretter :)