Først og fremst så vil jeg si at denne tråden ikke gjelder meg, men en slektning som har store problemer med å få kontakt med det motsatte kjønn. Men jeg har tross alt en del erfaring fra nettdating, da jeg møtte min forlovede på nettet for 8 år siden, og i tillegg har all min tidligere erfaring med det motsatte kjønn fra nettopp denne arenaen.
Nettdating er på mange måter en fantastisk arena for mange mennesker som tidligere ikke hadde muligheten til å treffe personer av det motsatte kjønn, fordi de ikke mestrer de sosiale spillereglene som sjekking på byen etc fører med seg. Jeg vil si at det å for meg å ha møtt mange ukjente jenter på nettet, og senere i virkeligheten, har hjulpet meg til å bli mer utadvendt på generell basis.
Likevel er det ikke alle som lykkes like godt som meg. Jeg har en slektning som er veldig sjenert, og er snart 30 år, og har ingen erfaring med å omgås jenter på en sosial måte. Jeg anbefalte han derfor å prøve ut nettdating, da dette hadde lyktes bra for meg. Greit nok, mange av datene mine var mislykkede, og jeg dro rundt i hele Norge i jakten på den rette, før jeg fant henne 5 minutter unna meg.
Denne fyren har derimot ikke samme hell, han har fortalt meg at jenter blokkerer han etter at han kun har sendt de en melding, at omtrent ingen gidder å svare han, og at de han har hatt litt kontakt med gjør alt for å unngå å avtale noen anledning til å treffes. Det han ønsker seg mest av alt i verden er en kjæreste, han hungrer etter kjærlighet og nærhet fra en jente, men det virker som om ingen er interessert i å gi han det. Han er kanskje ikke Guds gave til kvinnen utseendemessig, og vel heller ikke den skarpeste kniven i skuffen. Likevel, det finnes ikke snillere fyr enn han, han har vel aldri sagt et vondt ord om noen så vidt jeg vet, og vil så gjerne ha en jente å dele livet med. Derfor får jeg så vondt av han når han får en så kontant avvisning som en blokkering faktisk er...
Regner med det er både gutter og jenter her inne som har erfaringer med nettdating, som kan forklare meg hvorfor noen jenter kan være så kjipe og blokkere en person, bare fordi han kanskje ikke er verdens kjekkeste, når denne personen har brukt lang tid på å forfatte et brev til deg, med masse komplimenter. For det er faktisk det han gjør, likevel er jentene utrolig avvisende. Betyr utseende virkelig så mye?
Blir interessant å høre andres synspunkter på dette