Lørdag kveld var jeg på fest. Mannen ønsket å være hjemme, da han hadde vært ute kvelden før. Det var kjekt å danse og prate med nye mennesker jeg ikke kjente fra før. Helt til verten begynte å kysse meg. Jeg har knapt snakket med ham tidligere, da vi er kjent via-via. Jeg snakket med ham på samme måte som jeg hadde gjort med de andre festdeltakerne. Men så begynner han å kysse meg. Jeg hadde skjønt det hvis jeg hadde lagt opp til det ved å flørte på forhånd, men når han oppfører seg på denne måten...
Jeg er nok over middels naiv da jeg trodde at det var mulig å snakke litt fornuft i kroppen. Så jeg ble igjen da de andre gikk. Han var heldigvis så full at han sovnet på sofaen etter noen minutter. Jeg slukket lysene og bredte et teppe over ham før jeg gikk. Det er jo over hodet ikke noe galt med fyren, han bommet bare litt da han la an på en gift kvinne som trives der hun er. Men ekstremt naivt å bli igjen.
Og som den ærlige personen jeg er, fortalte jeg alt til mannen. Hvor han begynte å tvile på om han kunne stole på meg. Dagen i går var helt rar.
Jeg fikk sms fra denne kroppen som la an på meg i går, og han ønsket å møte meg igjen snart. Jeg sa det som det var at vi kunne treffes, men med andre til stede. At jeg tilla alkohol til tilnærmingene hans og at jeg ikke ønsket å risikere ekteskapet mitt. Siden har jeg ikke hørt noe i fra kroppen. Han kunne vel vært såpass at han ba om unnskyldning.
Og ikke nok med det, men vi skal ha fest til helgen, og har ordnet med barnevakt. Jeg begynte å be noen av de som var på festen i helgen, for det er alltid kjekt med å bli kjent med nye mennesker. Han ene jeg ba svarte meg å be meg hjem denne lørdagskvelden. Det var jo null flørting fra begges side før dette spørsmålet kom. Da jeg sa jeg var gift og hadde barn, svarte han meg bare at han også var i et forhold.
I dag er jeg faktisk ganske langt nede. Skal man ikke kunne gå ut og danse med sine venner uten at noen tror man er fritt vilt? Det har ikke noe med bekledning, siden jeg var godt kledd for anledningen. Jeg gikk også med giftering og snakket jevnlig om mannen min.
Hvis du har lagt an på noen som du vet er i et forhold, så håper jeg mine tanker får deg til å innse hvilke konsekvenser dette kan skape. Det blir tøft for mannen og meg på neste fest, da det vil være et usikkerhetsmoment knyttet til det å prate med andre. Jeg har null interesse av å innlede forhold til en ny person, da jeg er lykkelig gift med min mann.