Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spørsmål til kvinner om sjekking

NYTT TEMA
Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 1425
07.03.12 19:28

Hei. Jeg har noen spørsmål som jeg alltid har lurt på og dermed ønsker å spørre kvinnelige debattentene på dette forumet om: Hvordan ønsker dere at menn skal gå frem når de sjekker dere opp? 

1. Liker dere at menn er frempå og rett på sak, eller liker dere at menn er subtile og bruker en blanding av subtil og flørtende humor?

2. Liker dere at mannen er selvsikker og litt mystisk, eller liker dere at mannen er snill, åpen og gir mye av seg selv? Eller liker dere sjenerte menn?

3. Hvis dere er i humør til å bli sjekket opp, foretrekker dere å bli sjekket opp på byen eller er det upassende at menn sjekker dere i andre anledninger? Grunnen til at jeg spør, er at et par sjekkeeksperter (DeAngelo, 26) råder usikre menn til å kvitte seg med sin angst ved å kontakte kvinner tilfeldig på gaten/bussen/butikker osv. I så fall hvordan ville dere reagert hvis en fremmed mann kontaktet i de anledningene?

4. Hva foretrekker dere av å bli sjekket opp eller å sjekke selv? I så fall synes dere at det er mannens oppgave å sjekke opp kvinner?

Takk.

Mister_Morisette
08.03.12 15:03
Charidotten: subtil sjenert flørt :S

Er du en kvinnelig debattant?

lammelaar
lammelaarInnlegg: 111
08.03.12 18:17
Mister_Morisette: at et par sjekkeeksperter (DeAngelo, 26) råder usikre menn til å kvitte seg med sin angst ved å kontakte kvinner tilfeldig på gaten/bussen/butikker osv. I så fall hvordan ville dere reagert hvis en fremmed mann kontaktet i de anledningene?

Spørs. De som går på sjekkekurs er ikke av typen menn jeg foretrekker uansett, så de blir fort avvist.

Hårdott
HårdottInnlegg: 1328
08.03.12 19:03

1.
Det første man ser er jo utseendet, og "et bilde sier mer enn 1000 ord", så ha utseendet i orden etter din egen evne. Viktig!
Utseendet sier også mye om personligheten og miljøet man kommer fra.

2.
Vær tullete og litt ungdommelig, så kan du si det meste..vis at du har det gøy der du er og ikke trenger hennes oppmerksomhet for å trives. Trenger ikke være spesielt sjenert eller spesielt frempå. En blanding kanskje?

Resten av personligheten (ting i livet ditt du kan fortelle om på en artig måte) er også viktig men den kommer jo ikke frem i førsteinntrykket....da må du jo først ha innledet samtale. :P

lammelaar
lammelaarInnlegg: 111
08.03.12 22:06
HardPackage: for en råtten drittkjerring du er. håper du aldri finner drømmemannen, for en slik segregerende drittkjerring som deg fortjener det ikke.

Du er en real sjarmklump.

Mister_Morisette
09.03.12 10:50
HardPackage: da har ikke du noe grunnlag for å svare da, din dumme idiot! få deg et liv!

Slår aldri feil. Her prøver jeg å starte en anstendig debatt og nok en gang kommer lille HardPackage inn og ødelegger debatten min med sitt pjatt.

Kan du ikke bare holde deg unna, for en gangs skyld? Er det så mye forlangt?

Mister_Morisette
09.03.12 10:54
Hårdott: 1. Det første man ser er jo utseendet, og "et bilde sier mer enn 1000 ord", så ha utseendet i orden etter din egen evne. Viktig!Utseendet sier også mye om personligheten og miljøet man kommer fra.2.Vær tullete og litt ungdommelig, så kan du si det meste..vis at du har det gøy der du er og ikke trenger hennes oppmerksomhet for å trives. Trenger ikke være spesielt sjenert eller spesielt frempå. En blanding kanskje?Resten av personligheten (ting i livet ditt du kan fortelle om på en artig måte) er også viktig men den kommer jo ikke frem i førsteinntrykket....da må du jo først ha innledet samtale. :P

Takk for svaret ditt. Endelig et anstendig svar blant alle tullesvarene.

UngSykepleier
UngSykepleierInnlegg: 11
02.05.12 00:57

Sjekketriks fungerer aldri, det blir for glatt for min smak. Men alle jenter liker vell oppmerksomhet og komplimenter, men det er en fin linje mellom å være en hyggelig fyr og en slesk en. Synes ikke du skal tenke ut en strategi før du går bort til jenta, bare gjør det, så går praten kanskje av seg selv?

Lykke til :)

Mister_Morisette
02.05.12 12:06
UngSykepleier: Lykke til :)

Takk. Trodde denne tråden var død og begravet etter at et par visse tullinger hadde tullet hit.

Mister_Morisette
02.05.12 21:30

For øvrig så startet jeg ikke denne tråden fordi jeg har problemer på damefronten, men fordi jeg synes det ville være interessant å høre kvinners refleksjoner over hvordan de vil at menn skal sjekke dem om.

UngSykepleier
02.05.12 22:34

Ser det er en stund siden du startet denne tråden...Har du fått noen tips som er prøvd ut i praksis? =P

Mister_Morisette
03.05.12 08:57
UngSykepleier: Har du fått noen tips som er prøvd ut i praksis? =P

Vel, som sagt startet jeg ikke denne tråden for min personlige del, men fordi jeg har diskutert med et par kompiser som har vært på sjekkekurs. Synes temaet var såpass interessant at jeg ville starte en tråd utifra kvinners perspektiv.

UngSykepleier
03.05.12 13:07

Sjekkekurs...spennende da =P Kjenner selv en som har vært på dette. Da lærte han at han måtte ha en icebreaker når han gikk bort til kvinner. Han kjøpte seg en figur som spytter ut pastiller (husker ikke hva de heter) og spurte om kvinnene ville ha. Virker veldig teit, men det fungerte faktisk i enkelte tilfeller. Morro!

(Innlegget ble redigert 03.05.12 13:07)

Mister_Morisette
04.05.12 12:32
UngSykepleier: Sjekkekurs...spennende da =P Kjenner selv en som har vært på dette. Da lærte han at han måtte ha en icebreaker når han gikk bort til kvinner. Han kjøpte seg en figur som spytter ut pastiller (husker ikke hva de heter) og spurte om kvinnene ville ha. Virker veldig teit, men det fungerte faktisk i enkelte tilfeller. Morro!

Høres artig ut :) Selv kjenner jeg en som kjøpte seg en kul lighter for å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg