Hei!
Jeg blir straks samboer og vi gleder oss veldig!
Jeg tjener minst, han har 2 barn, bittelitt egen gjeld - jeg har studielån.
Jeg ønsker meg egentlig felles økonomi - det virker så greit, og min kjæreste er veldig "mine penger er dine penger" og syns mine få kroner er et bra tilskudd til hans allerede eksisterende økonomi. Jeg har tenkt litt på om det føles feil å betale på hans gamle gjeld etter eksen samt utgifter til dems barn, og om vi derfor burde ha en utgiftskonto og hver vår lommepenge-konto...
Begge er vi veldig lite interessert i å gjøre økonomidiskusjoner komplisert og flisespikkede...alle bidrag er bra bidrag og han bryr seg kærten om at jeg handler klær eller går på cafe fra vår felleskasse. Det handler om frihet under eget ansvar!
Men så var det dette med barneutgifter osv - burde jeg IKKE ha felles økonomi pga dette? Eller er dette noe av det jeg går inn og må ta med på lasset.... Det føles jo bra å bidra sammen....men hva hvis det er slutten av måneden og vi har lite penger og han må ta med 2-3 barn til lege eller frisør og jeg også hadde planlagt frisør, hehe...også er det da plutselig tomt fordi hans barn må ha sitt....
Ønsker heller kanskje ikke å sitte å prosentdele hvor mye vi skal sette inn hver måned pga den og den regningen og de og de utgiften og min og din gjeld osv osv...
Vanskelig dette! Jeg gleder meg masse til fellesskap nå! Dele! Og jeg har lyst til å gjøre det minst mulig vanskelig.... :) Aller helst ønsker jeg meg nå forskjellige innspill fra hvordan dere løser dette og hadde ønsket å løse det, så kan jeg se om det er noe som passer for oss.... :)