Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor får jeg kjøpt det tradisjonelle barberblad ?

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1160
05.02.15 18:00

Legger ved bilde av barberblad det må være vanskelig å få kjøpt i dag. Finner den ikke i kolonialbutikkene. Noen som vet. Ser ikke ut til at jeg klarer å legge ved bilde, men det er den gammeldagse høvel med enkelt blad.

http://bildr.no/thumb/KzAyQm5y.jpeg

(Innlegget ble redigert 05.02.15 18:02)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 15923
06.02.15 20:40
merterje: Noen som vet.

Søk på Google med teksten:

tradisjonelle barberblader

så vil du finne det.
Jeg bruker selv slike,og du vil ved søk finne blader av flere slag, minst like gode som det du la ut.

Lykke til.

merterje
07.02.15 13:23

TAKKER for svaret, jeg velger den til 35 kr (dyreste) på denne siden.

http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberblader/barberblader-tradisjonelle

det kommer vel fakt i tillegg, men det kan ikke være mye på dette volumet.

return_of_drakkar
28.04.17 21:03
merterje: barberblad

Hvordan har det gått med barberbladene?

Personlig synes jeg kanskje at de slites fort ut.
Høvelen min gikk i stykker for litt siden, en slik med butterfly-åpning i hvilken man plasserer denne typen barberblad.

Da kjøpte jeg noen slike Bic-engangshøvler og synes de er greie nok.

merterje
30.04.17 11:29

jo det går bra, men jeg tror jeg bruker barberbladene til noe annet enn deg, jeg har nemlig 2 fotvorter som vokser noe, og da bruker jeg barberbladene til å skjære av den meste, det har gått fint til nå, har aldri skjært feil og ingen blod, til barbering bruker jeg maskin, har hatt ei i mange år, men til jul fikk jeg ei med min søster, og denne barbermaskina var mye bedre, så jeg er fornøyd med barberingen.

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4307
30.04.17 11:45
merterje: o det går bra, men jeg tror jeg bruker barberbladene til noe annet enn deg,

Kjøp en skalpell istedet. Det er et "skjefte" med utskiftbare blader. Det koster ikke mye, og du får bladene med forskjellig form for forskjellig bruk. Mye lettere å bruker enn et barberblad til slikt, men skal du skrape maling av rutene er barberbladet fortsatt best.

(Innlegget ble redigert 30.04.17 11:46)

return_of_drakkar
30.04.17 19:41
merterje: jo det går bra, men jeg tror jeg bruker barberbladene til noe annet enn deg, jeg har nemlig 2 fotvorter som vokser noe, og da bruker jeg barberbladene til å skjære av den meste, det har gått fint til nå, har aldri skjært feil og ingen blod, til barbering bruker jeg maskin, har hatt ei i mange år, men til jul fikk jeg ei med min søster, og denne barbermaskina var mye bedre, så jeg er fornøyd med barberingen.

Ok, he he...Takk for oppklaringen.

Jeg har aldri brukt barbermaskin.
Bare høvler av forskjellige typer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg