Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Amazon.co.uk kan ikke sende til adressen?

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 60456
07.07.16 22:28

Ok, tidligere har jeg handlet en del ting fra amazon.co.uk uten problemer. En og annen ting kunne ikke sendes til Norge, og var greit nok. Nå har jeg plutselig fått følgende feilmelding:

Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order. You can also see if this item is available for delivery to your address from another seller.

Har de endret noe rutiner eller annet jeg ikke har fått med meg? jeg har flyttet sånn omlag fem minutter fra der jeg bodde før nyttår, men fått ting sendt til min nye adresse uten problemer senest i våres. Bor i Trondheim sentrum, så umulig å få hentet noe på Posten er det heller ikke. Noen som vet hva dette er?

Tankefrihet
TankefrihetInnlegg: 1297
07.07.16 22:35

OK, her har antakeligvis en av to ting skjedd.

Enten er det en glitch i systemet. Har skjedd meg en gang, og da fikset de dette for meg.

Eller så har du "valgt" å kjøpe det fra en annen selger enn Amazon, siden de ofte har tredjeparter som selger gjennom nettsida deres. Disse selger ofte ikke til kjøpere utenfor UK. Sjekk da denne listen med "other sellers from amazon", og velg den som faktisk selges fra amazon.

(Innlegget ble redigert 07.07.16 22:36)

Lezah
LezahInnlegg: 60456
08.07.16 08:56
Tankefrihet: Enten er det en glitch i systemet. Har skjedd meg en gang, og da fikset de dette for meg.
Eller så har du "valgt" å kjøpe det fra en annen selger enn Amazon, siden de ofte har tredjeparter som selger gjennom nettsida deres. Disse selger ofte ikke til kjøpere utenfor UK. Sjekk da denne listen med "other sellers from amazon", og velg den som faktisk selges fra amazon.

Ok, tusen takk for innspill. Skal sjekke med dem om det er glitch. Jeg kan jo plutselig i det siste ha begynt å velge nesten eksklusivt ting Amazon ikke selger selv, men da blir jeg overrasket.

Tankefrihet
TankefrihetInnlegg: 1297
08.07.16 12:50
Lezah: Ok, tusen takk for innspill. Skal sjekke med dem om det er glitch. Jeg kan jo plutselig i det siste ha begynt å velge nesten eksklusivt ting Amazon ikke selger selv, men da blir jeg overrasket.

Amazon kan gjerne selge varen selv, men ofte kommer tredjepartene over Amazon sitt eget varelager fordi de har satt prisen litt lavere enn Amazon.

Antar at Amazon tjener godt på det uansett, siden de legger til rette for disse tredjepartsselgerne. Og da må en som oftest tråle listen for å finne Amazon sitt tilbud, for å kunne handle som vanlig.

Det er irriterende, og jeg skulle ønske en kunne sette det som standardvalg at en ønsker kjøpe direkte fra Amazon og ikke tredjepartsselger.

(Innlegget ble redigert 08.07.16 12:51)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg