Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Grete Rodhe og andre kurs

NYTT TEMA
Pizzagutten
PizzaguttenInnlegg: 4675
31.08.07 15:41
En venninne av meg har meldt seg på Grethe Rode kurs, og hu sa hu hadde betalt 1600 kr for å høre at hun ikke skulle spise is...

Det kunne jeg sagt for halvparten...
Er disse Grete Rodhekursene og andre kurs for den sagt skyld noe vits ?

Jeg vet også hva som er sunnt og ikke sunnt, og at riktig kosthold og litt morsjon sammen med det gjør at en går ned (litt)..
Glam_babe
Glam_babeInnlegg: 883
31.08.07 15:58
kan jeg tolke det dithen at venninnen din ikke er fornøyd med kurset?

Grethe Roede-kurs og andre for den del, kan være bra for mange. Det blir en ekstra motivasjonsfaktor og treffe andre i samme båt, høre om andre som har samme problemer og å få råd og tips om hvordan man kan tilberede maten sunnest mulig. I disse dager tror jeg "alle" vet hva som er bra for en eller ikke, men noen trenger litt mer input enn andre - så mange er fornøyde med sånne kurs. Du er kanksje en av disse som ikke trenger det? :)

en annen ting er at selv om mange går på kurs og og klarer seg fint og mister endel kg så er det også mange som går opp igjen - og der tror jeg mange av kursholderne kommer til kort. (hvorfor jeg sier dette er at jeg kjenner et par som har gått på kurs og blitt såå fornøyde med vekten sin, men gått opp igjen endel av det de mistet). Jeg tror at man må bli mer bevisst på at vektreduksjon i tillegg til mat handler om mental bevisstgjøring også. Og mange trenger faktisk å bli forklart at du går ned i kg nå, FORDI du spiser mer grønt, magrere, mindre osv. Det er mange som faktisk ikke tenker over det - men det er viktig. det er jo pga av endret livsstil, men mange ser ikke lyset i tunnelen med en gang.
Pizzagutten
PizzaguttenInnlegg: 4675
31.08.07 16:30
Vet ikke , hun bare sa det etter første møte..

Skal sjekke mer etterhvert åssen det går med henne..
men jeg synts der rart å betale så mye spenn for å få noen til å veie maten din :-)
Bonnie_Maria
Bonnie_MariaInnlegg: 395
24.09.07 11:05
Jeg kjenner to som har gått på kurs, og som har vært fornøyde. Hun ene har gått på to kurs; først et kurs for å gå litt ned i vekt (tror det var snakk om 5-10 kg.), og så et kurs for å holde vekten. Hun har sagt at hun har blitt mer bevisst på hvor mye kalorier det fins i ulike typer mat, og har sett at hun må velge. Enten en liten skål med potetgull, eller et fat fullt av deilig mat som metter godt... Hun har også fått tips om hvordan man kan bytte ut feit mat med andre ting som smaker like godt (f.eks. smaksrike, fettfattige sauser i motsetning til rømmesaus...). Folk er jo forskjellige, men kanskje venninnen din skal gå hele kurset før hun bestemmer seg for om hun er fornøyd eller ikke?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg