Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The 300 Workout

NYTT TEMA
kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 9195
29.06.12 23:11

Bestemt meg for å prøve ut dette programmet, noen som har prøvd det før som har noen innvendinger?

Hadde første økt idag og fy faen! så tungt det var. Må litt ned i kg og reps på enkelte øvelser i forhold til hva de trente på så klart. Men blir spennende å se hvor fort jeg klarer å gjennomføre hele og etterhvert opp på antall kg de bruker.

qbah
qbahInnlegg: 16139
29.06.12 23:15
kimkong_8: Bestemt meg for å prøve ut dette programmet, noen som har prøvd det før som har noen innvendinger?

Var ganske ivrig med dette programmet for et par år siden. Fokuserte mye på det i forkant av opptak i militæret husker jeg. Får jo helvetes til utholdende muskler av greiene der.

Hadde ikke sjans på 25 chins på den tiden. De clean and pressesa med manualer er satans så tungt. Men veldig effektiv øvelse da.

Og her holdt jeg på å glemme 50 reps i markløft.. Husker første gangen jeg klarte 50 stk uten oppstykking og pauser. Glede (og smerte da)!

kimkong_8
29.06.12 23:38
qbah: Og her holdt jeg på å glemme 50 reps i markløft.. Husker første gangen jeg klarte 50 stk uten oppstykking og pauser. Glede (og smerte da)!

hehe det tror jeg på. Var ett godt stykke unna 25 chins selv, spesielt de siste 25! Herre så tungt.
Men gleder meg til å prøve dette ut :)

qbah
30.06.12 00:15
kimkong_8: hehe det tror jeg på. Var ett godt stykke unna 25 chins selv, spesielt de siste 25! Herre så tungt.
Men gleder meg til å prøve dette ut :)

Markløften er rett og slett bare vondt. Skulle nok slitt med chinsen i dag også. Spesielt de siste 25 som du sier ja!

Mener å huske at jeg var fæl på å sluntre unna de box-jumpsene. Forsto ikke helt vitsen i de greiene der. Men på den tiden var jeg ikke akkurat fullt inne på den kjedelige beintreningen heller kanskje.

Kult program ja. Kle deg lett og forvent mye svetting.

kimkong_8
30.06.12 20:43
qbah: Kult program ja. Kle deg lett og forvent mye svetting.

Forresten, hvordan ble formen og kroppen din etterhvert som du holdt på? God effekt?

qbah
30.06.12 22:18
kimkong_8: Forresten, hvordan ble formen og kroppen din etterhvert som du holdt på? God effekt?

Ja, si det. Dreiv med 300-programmet en periode hvor jeg drev mye kondisjonstrening samtidig med styrketreningen. Så jeg gikk vel gradvis, men ikke mye ned i vekt om jeg ikke husker mye feil.

Drev ikke lenge nok på med det til at jeg merket særlig forandringer rent estetisk. Men det er ikke tvil om at kroppen tilvendte seg den typen trening. I form av at jeg ble sterkere utholdenhetsmessig og generelt mer "fit". Noe sånt..

Kanskje jeg skal vurdere det igjen i forbindelse med en evt deff inn mot neste sommer.

kimkong_8
30.06.12 23:09
qbah: Drev ikke lenge nok på med det til at jeg merket særlig forandringer rent estetisk. Men det er ikke tvil om at kroppen tilvendte seg den typen trening. I form av at jeg ble sterkere utholdenhetsmessig og generelt mer "fit". Noe sånt.. Kanskje jeg skal vurdere det igjen i forbindelse med en evt deff inn mot neste sommer.

Okai, takker. Får teste det ut selv å se hvordan utviklingen og formen blir etterhvert :)

qbah
30.06.12 23:17
kimkong_8: Okai, takker. Får teste det ut selv å se hvordan utviklingen og formen blir etterhvert :)

Jepp! Husk rapporter hvordan det går/har gått da.

ylrius
ylriusInnlegg: 293
03.07.12 12:58

Prøvde dette her i går. Herregud, så latterlig tungt, var ikke i nærheten av å klare alt. Et spørsmål, angående cleand and press, tar dere en hantel av gangen eller bruker dere begge på en gang? Når det står 15 kg mener han da 15 på hver hånd eller 7.5? Med 50 reps så antar jeg at han mener 50 reps på hver hånd, eller?

kimkong_8
03.07.12 19:17
ylrius: Prøvde dette her i går. Herregud, så latterlig tungt, var ikke i nærheten av å klare alt. Et spørsmål, angående cleand and press, tar dere en hantel av gangen eller bruker dere begge på en gang? Når det står 15 kg mener han da 15 på hver hånd eller 7.5? Med 50 reps så antar jeg at han mener 50 reps på hver hånd, eller?

Hehe ja er nok ikke noe "vanlige" folk klarer med en gang. Men det er vel ikke meningen heller.

På clean and press så tar du en hantel av gangen med 25 rep på hver arm, ellers hadde det blitt ett 325 program vettu ;)

ylrius
ylriusInnlegg: 293
03.07.12 20:09
kimkong_8: På clean and press så tar du en hantel av gangen med 25 rep på hver arm, ellers hadde det blitt ett 325 program vettu ;)

Ahh, stemmer. Tar du 7.5 på hver arm da?

kimkong_8
04.07.12 09:16
ylrius: Ahh, stemmer. Tar du 7.5 på hver arm da?

Nei, en 15kg hantel med 25 rep på hver arm :)

Men det er ikke bare bare å klare det så å starte med en 10kg hantel kan være smart. Jeg gjør i hvert fall det, etter som jeg ikke har sjans til det de lister opp.. enda.. ;)

kimkong_8
19.12.12 23:08

Etter ferie, sløvhet og sykdom så er det på tide å starte igjen.

Kom godt i gang sist gang og likte programmet godt. Spesielt ettersom det er intensivt og at jeg hadde klare mål. (Målet er så klart å klare hele programmet).

Starter igjen nå og det er faen så tungt. 25 Pullups på slutten er nok den jeg kommer til å slite mest med.
50 reps Markløft med 60 kg blir også brutalt, spesielt ettersom jeg er i dårlig form nå og nesten aldri har tatt markløft før. Usikker på om jeg gjør det riktig også, blir ofte stiv i korsryggen de første gangene. Er det pga feil løfting eller rett og slett stiv pga trening?

Har i hvert fall motivasjon og gleder meg til å starte igjen så får vi håpe den varer :)

WolfParade
WolfParadeInnlegg: 2919
20.12.12 20:51

Hva hvis man bare klarer én pull-up, haha :) 

kimkong_8
21.12.12 12:39
WolfParade: Hva hvis man bare klarer én pull-up, haha :)

Da har du en god del trening foran deg ;-P

WolfParade
WolfParadeInnlegg: 2919
22.12.12 20:32
kimkong_8: Da har du en god del trening foran deg ;-P

Det har jeg sikkert :) Men føler meg ikke sååå svak, egentlig. Tar 100kg 3x5 i markløft, 85kg 3x5 i knebøy, for eksempel. Sittende roing tar jeg 60 kg 3x5..

Forresten klarer jeg hele to pullups med negativt grep :P

(Innlegget ble redigert 22.12.12 20:32)

kimkong_8
23.12.12 15:00
WolfParade: Det har jeg sikkert :) Men føler meg ikke sååå svak, egentlig. Tar 100kg 3x5 i markløft, 85kg 3x5 i knebøy, for eksempel. Sittende roing tar jeg 60 kg 3x5.. Forresten klarer jeg hele to pullups med negativt grep :P

Hehe neida du er nok sterk du men med dette programmet må man være litt allsidig og utholdende også. En grunn til at jeg liker det :)

Bare å kaste seg på og prøve du også :)

Sorian
SorianInnlegg: 2348
27.12.12 15:22

HVORFOR kjøre 50 reps på markløft? Teknikken kommer til å svikte brutalt etterhvert, og skader vil komme.
Idioti

kimkong_8
28.12.12 01:35
Sorian: HVORFOR kjøre 50 reps på markløft? Teknikken kommer til å svikte brutalt etterhvert, og skader vil komme.
Idioti

Tja, har funket for alle som kjørte det til filmen. Hat lest en del om dette på nettet og aldri noen som har klaget noe på skader.
Så ser ikke hvorfor det er idioti.

qbah
29.12.12 14:58
Sorian: HVORFOR kjøre 50 reps på markløft? Teknikken kommer til å svikte brutalt etterhvert, og skader vil komme.

Sier han som vil ha folk til å løfte 100 reps på 100 kg ;-) 

Sorian
SorianInnlegg: 2348
29.12.12 23:09
qbah: Sier han som vil ha folk til å løfte 100 reps på 100 kg ;-)

Haha, det er da langt lettere å holde teknikken på 10 reps, enn 50, selvom det er mer kg på 10 kontra 50.
Bare ta utfordringen du heller ;-)

qbah
30.12.12 02:20
Sorian: Haha, det er da langt lettere å holde teknikken på 10 reps, enn 50, selvom det er mer kg på 10 kontra 50.
Bare ta utfordringen du heller ;-)

Det er klart. Men jeg tenker man blir rimelig kake i ryggen, for å ikke snakke om hele kroppen med så mange sets og reps i løpet av så kort tid også. Så helt sunt for teknikken er det nok uansett ikke ;-) Desto viktigere å hente seg inn mellom alle settene da, selvfølgelig.

aasand
aasandInnlegg: 6639
02.01.13 02:03

Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Vet ikke om det er det totalt usannsynlige historien i linken om at de som trente til filmen 300 brukte dette programmet eller de 50 pushupsene annenhver dag og det latterlige antallet reps på markløft. Ser heller ingen progresjon.

(Innlegget ble redigert 02.01.13 02:13)

aasand
02.01.13 02:17

Seff, blir jo ikke "300" uten 300 reps. Vurderer å lage en "301" for viderekomne. 51 rep markløft. crossfit...

(Innlegget ble redigert 02.01.13 02:30)

kimkong_8
02.01.13 17:48
aasand: Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Vet ikke om det er det totalt usannsynlige historien i linken om at de som trente til filmen 300 brukte dette programmet eller de 50 pushupsene annenhver dag og det latterlige antallet reps på markløft. Ser heller ingen progresjon.

Når det blir brukt verden over i forskjellige settings og det kun er positive ting å si om det fra de som trener så skjønner jeg ikke hva du lurer på?

Programmet gir raskt resultater og gøy å trene.

Nå er halvparten av musklene i 300 filmen pga data og sminke men det er absolutt ett program man kommer i form av.

aasand
02.01.13 20:26

Ser mer ut som noe gimmick greier. Tallet 300, ingen progresjon, skjevheter i forholdet mellom feks. 50 rep pushups og 50 rep markløft, og at de har skrevet opp antall kg og ikke som burde være totalt forskjellig fra person til person sier noe. Er derimot ikke tvil om at det sikkert er noe hardt for kjernemuskulaturen. Kan derimot se problemer med innhentingen i korsrygg. Vet ikke om 50 pushups liksom skal være hardt? Tipper nok de fleste her ligger godt over dette uten problemer om man ikke er jente eller utrent

. En kan like godt kalle det hva det er med en gang, crossfit. Er nok fint som cardioøkt, men å bygge bredere skuldre og voldsomme overkropper krasjer litt med 15 - 20 kg nedgang i kroppsvekt for det vil vel si at det ikke går ut på bygging og "bredere skuldre" som artikkelen hever. Gutta hadde nok bulket seg svære og trente bla. dette innimellom under deff kombinert med et knallbra kosthold.

(Innlegget ble redigert 02.01.13 20:41)

Vonmises
VonmisesInnlegg: 56
03.01.13 16:21
aasand: Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Vet ikke om det er det totalt usannsynlige historien i linken om at de som trente til filmen 300 brukte dette programmet eller de 50 pushupsene annenhver dag og det latterlige antallet reps på markløft. Ser heller ingen progresjon.

Etter hva jeg har lest var ikke dette treningsprogrammet de brukte for å komme i form, men snarere en test som ble kjørt for å måle progresjonen i treningen. Målet var å fullføre alle øvelsene på kortest mulig tid.

aasand
03.01.13 20:42
Vonmises: Etter hva jeg har lest var ikke dette treningsprogrammet de brukte for å komme i form, men snarere en test som ble kjørt for å måle progresjonen i treningen. Målet var å fullføre alle øvelsene på kortest mulig tid.

Det gir mer mening ja.

kimkong_8
04.01.13 12:11
aasand: Ser mer ut som noe gimmick greier. Tallet 300, ingen progresjon, skjevheter i forholdet mellom feks. 50 rep pushups og 50 rep markløft, og at de har skrevet opp antall kg og ikke som burde være totalt forskjellig fra person til person sier noe.

Mulig det er som Vonmises her sier men poenget er jo at folk ikke klarer dette programmet til å begynne med.
Så målet er å komme opp på det nivået etter hvert, ikke starte på 50 rep 60kg markløft f.eks.

Så når man er kommet opp på det nivået at man klarer alt så var meningen å klare alt fortest mulig.

Uansett, programmet fungere ganske så godt og er gøy å trene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg