Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billige bilbatterier?

NYTT TEMA
Skalleman
SkallemanInnlegg: 5626
23.05.09 08:22
Krudolf: Synes nok at en voksen mann som ikke klarer eller vil bytte batteri i egen bil er temmelig tafatt og Jan Thomas-aktig.

Enig. Jeg er langt fra noen handyman, men bytte batteri er veldig kjapt og enkelt da. En skrue på hver pol, og en for å holde batteriet på plass. Bare passe på at + og - blir riktig. Såpass bør en mann greie.

BMW320d
BMW320dInnlegg: 7177
23.05.09 19:03
Krudolf: Synes nok at en voksen mann som ikke klarer eller vil bytte batteri i egen bil er temmelig tafatt og Jan Thomas-aktig. Jo, det er nok noe av dårlig kvalitet der ute, men jevnt over er det faktisk ganske ok, også biltema. Er man minimalt bevisst er ikke dette et problem. Men for all del, dra på bmw og betal 3000 for et nytt batteri og innst. Vi andre tar frem skiftenøkkelen vår og betaler under 1/3. Hjemme hos dere er det vel du som luker mens kjerringa hogger ved..hehe

Vel, på nyere BMW'er befinner batteriet seg bak en luke i bagasjerommet. Dermed blir det automatisk litt mer komplisert, fordi det er vanskeligere å komme til. På mange andre biler vil jo batteriet stå plassert på en egen plate i motorrommet. En annen grunn er jo at min bil er en 2004-modell med masse elektronikk. Å fikle med batteriet selv vil da kanske føre til at diverse ting vil nullstilles og "resettes". F. eks. kjørecomputeren og andre instrumenter. Når man kobler ifra kablene. Jeg vet ikke hvordan BMW-verksteder gjør det, men de har langt mer erfaring med bilelektronikk enn mange privatpersoner har.

Men heldigvis har jeg ingen problemer med batteriet og jeg tror også det vil holde i mange år til. Jeg tar nemlig ofte langturer, både om sommeren og vinteren. Er ikke en av de som kaldstarter bilen om vinteren, setter vifta og varme på fullt, kombinert med varmetråder i bakruta og varme i setene. For så å stoppe bilen igjen etter 10 min. Bilen blir som regel alltid kjørt til den er driftsvarm.

Ellers har jeg hogget ved flere ganger og jeg har ikke noe dame heller. For å være litt spydig tilbake vil jeg si at det er lite lurt å bruke skiftenøkkel på et bilbatteri. Da vil du slite ut mutterene og boltene til klemmene etter hvert. Fordi skiftenøkler er et drittverktøy som ofte glipper, f. eks. på 6-kant muttere og bolter.

:)

BMW320d
23.05.09 19:09
Skalleman: Enig. Jeg er langt fra noen handyman, men bytte batteri er veldig kjapt og enkelt da. En skrue på hver pol, og en for å holde batteriet på plass. Bare passe på at + og - blir riktig. Såpass bør en mann greie.

Ja, de fleste kan jo greie det. Men det er jo ikke sikkert at man har lyst til å gjøre det selv da. ;)

Hvis noen mener jeg er bortskjemt fordi jeg gjør lite selv på bilen, er det helt greit altså. Å bytte dekk, etterfylle olje, og bytte pærer gjør jeg selv. Untatt xenonpærene framme da, eller der man risikerer å knekke noe plast eller noen festemekanismer hvis man ikke vet hva man gjør. Alt av service og reperasjoner overlater jeg til et BMW-verksted. På nyere biler skal man ikke rote for mye selv.

(Innlegget ble redigert 23.05.09 19:11)

BMW320d
23.05.09 19:12
cbx750f85: Som jeg sa i mitt forrige innlegg er det mange batterispesialister som ligger langt under i pris, uten at det går utover kvaliten.  Jeg måtte jo i tilfelle si at jeg VIL bytte selv....... 

Ok da. Er bare litt skeptisk til uoriginale deler generellt sett.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 29288
23.05.09 19:16
Krudolf: Synes nok at en voksen mann som ikke klarer eller vil bytte batteri i egen bil er temmelig tafatt og Jan Thomas-aktig.

Altså er vedkommende så velbeslått at n tjener mer på å gjøre "femiting" enn det man evt. sparer på å gjøre praktiske jobber selv .....

Rune_4
Rune_4Innlegg: 6668
23.05.09 19:26
pinglepongle2: Å uff da. Hvordan kaffe drikker du?

Familien Pinglepongle drikker sikkert Evergood, for det er vel den som er "litt dyrere for smaken sin skyld" eller noe slikt. Og i reklamen er det noen rike folk som drikker kaffen av gullkopp.

Ellers har jeg lite peiling på kaffe, da jeg ikke drikker det, koppholderne i bilen kan heller brukes til Colabokser.

Rune_4
23.05.09 19:32
cbx750f85: Som jeg sa i mitt forrige innlegg er det mange batterispesialister som ligger langt under i pris, uten at det går utover kvaliten.  Jeg måtte jo i tilfelle si at jeg VIL bytte selv....... 

Sikkert fullt mulig  få bytte selv om man vil det. Da jeg kjøpte fire nye dekk til forrige bilen min hos en stor dekkjede spurte jeg om jeg kunne legge dem på felgen selv (med maskinen til dekkjeden), og det var i orden.

Prisen var avtalt på forhånd, så det var ikke for å spare penger, kun fordi jeg hadde lyst til å bnruke dekkomleggingsmaskinen. Prisen ble forøvring 40 kr lavere enn avtalt, men han som ordnet med regninga visste ikke at jeg hadde lagt om selv, så det var ikke derfor, det bare ble billligere av seg selv.

Rune_4
23.05.09 19:59
Skalleman: Enig. Jeg er langt fra noen handyman, men bytte batteri er veldig kjapt og enkelt da. En skrue på hver pol, og en for å holde batteriet på plass. Bare passe på at + og - blir riktig. Såpass bør en mann greie.

Jeg har sett på at en lastebilmekaniker har gjort en tabbe du ikke nevner her. Han skulle skru løs et batteri på en lastebil og skrudde løs plusspolen først med en skiftenøkkel. Battereiet sitter like under lasteplanet, og håndtaket på skiftenøkkelen kom borti lasteplanet, mens minuspolen selvfølgelig er koblet til gods (blant annet lasteplanet). Det blir et skikkelig gnistregn når to seriekoblede lastebilbattereier kortslutter, heldigvis ble ikke skiftenøkkelen hengende fast på mutteren da han skvatt tilbake, så kortslutningen ble dermed koblet fra av seg selv ganske kjapt. Så det kan være lurt å først løsne den polen som går til gods dersom man ikke er helt sikker på at man ikke kommer borti noe slikt.

pinglepongle2
pinglepongle2Innlegg: 2274
23.05.09 20:08
Rune_4: Familien Pinglepongle drikker sikkert Evergood, for det er vel den som er "litt dyrere for smaken sin skyld" eller noe slikt. Og i reklamen er det noen rike folk som drikker kaffen av gullkopp. Ellers har jeg lite peiling på kaffe, da jeg ikke drikker det, koppholderne i bilen kan heller brukes til Colabokser.

Hehe, drikker ikke filterkaffe.

Ferskvernet kaffe fra en helautomatisk kaffe/espresso/lattemaskin. Mye bedre!

Krudolf
KrudolfInnlegg: 132
25.05.09 10:17
BMW320d: Vel, på nyere BMW'er befinner batteriet seg bak en luke i bagasjerommet. Dermed blir det automatisk litt mer komplisert, fordi det er vanskeligere å komme til. På mange andre biler vil jo batteriet stå plassert på en egen plate i motorrommet. En annen grunn er jo at min bil er en 2004-modell med masse elektronikk. Å fikle med batteriet selv vil da kanske føre til at diverse ting vil nullstilles og "resettes". F. eks. kjørecomputeren og andre instrumenter. Når man kobler ifra kablene. Jeg vet ikke hvordan BMW-verksteder gjør det, men de har langt mer erfaring med bilelektronikk enn mange privatpersoner har. Men heldigvis har jeg ingen problemer med batteriet og jeg tror også det vil holde i mange år til. Jeg tar nemlig ofte langturer, både om sommeren og vinteren. Er ikke en av de som kaldstarter bilen om vinteren, setter vifta og varme på fullt, kombinert med varmetråder i bakruta og varme i setene. For så å stoppe bilen igjen etter 10 min. Bilen blir som regel alltid kjørt til den er driftsvarm. Ellers har jeg hogget ved flere ganger og jeg har ikke noe dame heller. For å være litt spydig tilbake vil jeg si at det er lite lurt å bruke skiftenøkkel på et bilbatteri. Da vil du slite ut mutterene og boltene til klemmene etter hvert. Fordi skiftenøkler er et drittverktøy som ofte glipper, f. eks. på 6-kant muttere og bolter. :)

Har hatt 3 BMW'er, alle med batteriet bak. Sist en E46 M3 som jeg byttet batteri på, med skiftenøkkel- runding av muttere vil sjelden eller aldri bli ett problem på batteriklemmer:).

Jeg har dog forståelse for at endel velger å levere nyere biler med kompleks elektronikk til et verksted. Det kan nok være lurt da endel knapt vet hvor batteriet befinner seg. Da bør man ikke fikle med slikt selv, til tross for den enkle operasjonen det faktisk er.

pinglepongle3
pinglepongle3Innlegg: 453
25.05.09 13:46

Er du skeiv eller? Er du bare misunnelig fordi du ikke har råd til annet enn å gå for det billigste alternativet?

BMW320d
25.05.09 13:58
Krudolf: Jeg har dog forståelse for at endel velger å levere nyere biler med kompleks elektronikk til et verksted. Det kan nok være lurt da endel knapt vet hvor batteriet befinner seg. Da bør man ikke fikle med slikt selv, til tross for den enkle operasjonen det faktisk er.  

Ja, det er helst p.g.a. elektronikken jeg ikke vil gjøre det. Hvis jeg ville, kunne jeg sikkert ha fått det til selv. Jeg pleier jo å være forsiktig også, hvis jeg demonterer ting.

Men som sagt tror jeg batteriet vil holde lenge. Korte småturer om vinteren er egentlig det verste for batteriet, særlig hvis bilen blir stående ute i kulda i dagesvis mellom hver kjøretur. Det er forøvrig ikke bra for resten av bilen heller.

ferrek
ferrekInnlegg: 14548
25.05.09 19:40
BMW320d: Vel, på nyere BMW'er befinner batteriet seg bak en luke i bagasjerommet. Dermed blir det automatisk litt mer komplisert, fordi det er vanskeligere å komme til.

På E60 tror jeg faktisk det sitter under høyre baksete. Noe tungvint, men er heldigvis ikke noe man trenger å bytte så veldig ofte.

Billbabba
BillbabbaInnlegg: 10955
25.05.09 20:08
BMW320d: vil også foretrekke å få installert et originalt batteri i bilen min, hvis det skulle ha røket nå. Og da kan gjerne også et BMW-verksted gjøre det for meg.

Vet du att merkeforhandlerne ofte bruker ulike batterier i de ulike avdelingene.

Fordi sliketing er opptil de enkelte avdelingene å forhandle priser.F.eks Noen Møller i Oslo bruker Varta, mens andre steder brukes ofte Sønak.

Billbabba
25.05.09 20:12
Krudolf: Synes nok at en voksen mann som ikke klarer eller vil bytte batteri i egen bil er temmelig tafatt og Jan Thomas-aktig. Jo, det er nok noe av dårlig kvalitet der ute, men jevnt over er det faktisk ganske ok, også biltema. Er man minimalt bevisst er ikke dette et problem. Men for all del, dra på bmw og betal 3000 for et nytt batteri og innst. Vi andre tar frem skiftenøkkelen vår og betaler under 1/3. Hjemme hos dere er det vel du som luker mens kjerringa hogger ved..hehe

Dette syns jeg var idiotisk og kvalmende svar.

Faktisk burde en klagd på slike uttalelser.

Hva i allverden er galt med menn som ikke skrur?

Jeg er overbevist att det er enormt med ting her i verden denne personen du krittisrer kan uten problemer, som du ikke engang vet hva er, og ikke har noen mulighet til å forstå.

(Innlegget ble redigert 25.05.09 20:16)

pinglepongle3
25.05.09 20:53

Bra innlegg Billbabba, du skulle ha fått en tommel om jeg ikke hadde vært tom.

Ser kanskje at je har potensiale til å kjefte på en mer seriøs måte, bare sjekk forskjellen på mitt og Billbabbas svar :)

mf_6
mf_6Innlegg: 3064
25.05.09 21:08
Rune_4: Det er ikke alltid Biltema er billigste alternativt. Skulle for få år siden kjøpe et par to tonns løftestropper og sjekket prisen i Biltema-katalogen, det var like under 400 kr tilsammen. Så sjekket jeg der vi handler slikt til jobben, og det ble endel billigere, riktignok pga rabatten en rabatt vi har siden vi handler mye der (denne rabatten får vi også ved private kjøp slik som i dette tilfellet, senere kjøpte jeg også en 4 meter lang 2-tonns stropp med samme rabatten, slike stropper har imidlertid ikke Biltema).

Det er slik det fungerer, fordi Biltema oftest er billigst på veilledende pris. Hos Biltema betaler alle samme pris uansett. Hos mange andre forhandlere har de priset inn en "grunnrabatt" som alle får, og da nærmer de seg Biltemaprisene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært innom diverse kremmere og fått 20-25 % rabatt "fordi det er deg", selv om jeg aldri har pratet med gubben før. Og så får en pruta ned til 30-40 % når man får "firmarabatter", og da er man nede på Biltemapriser.  Skrekkekseplene er nok elekrisitetsgrossistene som operer med opp mot 80% rabatt til sine største kunder - og ikke tale om de selger varene med tap.

Krudolf
26.05.09 10:00
Billbabba: Dette syns jeg var idiotisk og kvalmende svar. Faktisk burde en klagd på slike uttalelser. Hva i allverden er galt med menn som ikke skrur? Jeg er overbevist att det er enormt med ting her i verden denne personen du krittisrer kan uten problemer, som du ikke engang vet hva er, og ikke har noen mulighet til å forstå.

På hvilket grunnlag kan du hevde det? Du tar ting rett ut av intet fordi du har latt deg provosere og tydligvis føler deg tråkka på. Du får sutre litt til mod da veit du.  Pinglepongle er sikkert en hyggelig gutt. Han har dog svært liten tyngde da han knapt har fått hår på balla og drømmer om å øvelseskjøre med bilen til far.

Ja, jeg synes det er noe veikt og tafatt med menn som ikke klarer eller ønsker å utføre de enkleste tekniske oppgaver. Satt på spissen er dette et symptom på av-maskuliniseringen av vårt samfunn. I likestillingsprosessen har mange menn mistet ballene sine og blitt fislete bleikfiser som styres av kona eller arbeidsgiver. Tro meg, jeg ser det hver dag- og tendensen er økende.

Å skru på bilen er selvfølgelig bare en simpel faktor, og jeg har forståelse for at noen velger å sette bort biler med komplekse elektroniske systemer. Det er imidlertid visse ting en mann med respekt for seg selv bør klare selv. Det er min mening.

(Innlegget ble redigert 26.05.09 10:03)

Krudolf
26.05.09 10:26
pinglepongle3: Er du skeiv eller? Er du bare misunnelig fordi du ikke har råd til annet enn å gå for det billigste alternativet?

Ja, jeg er misunnelig:) Ærlig talt, om du ikke klarer å komme opp med mer slagkraftig argumentasjon har du ingenting her å gjøre. Jeg nevnte i et tidligere innlegg at jeg byttet batteri på min E46 M3, den lar seg verken kjøpe med dine lommepenger eller på avbetaling. Og nei, jeg benyttet ikke biltema i den, selv om det i mange sammenhenger er godt nok. Har feks biltema batterier i båten min og det fungerer utmerket.

Hva med heller å diskutere litt på backstage om Aleksander Rybak og sånn, eller spørre folk på sex-forumet hvordan det var å debutere? Slikt er interessant for deg vet du.

Nei, jeg er ikke nedlatende, bare later som.

Skalman77
Skalman77Innlegg: 1433
26.05.09 15:41
Skalleman: Har hatt flere Biltema-batteri, og aldri hatt trøbbel med de. Vindusviskerne må du holde deg unna, de er noe dritt. Kokosbollene er imidlertid bra.

Ja batteriena er veldig prisvärda :) Men du har rätt i att vindusviskerne ikke er bra MEN de er så billige att du har råd att skifta ofte...

Och Kokosbollene återstår att testa, haha...

pinglepongle3
26.05.09 15:43
Krudolf: Ja, jeg er misunnelig:) Ærlig talt, om du ikke klarer å komme opp med mer slagkraftig argumentasjon har du ingenting her å gjøre. Jeg nevnte i et tidligere innlegg at jeg byttet batteri på min E46 M3, den lar seg verken kjøpe med dine lommepenger eller på avbetaling. Og nei, jeg benyttet ikke biltema i den, selv om det i mange sammenhenger er godt nok. Har feks biltema batterier i båten min og det fungerer utmerket. Hva med heller å diskutere litt på backstage om Aleksander Rybak og sånn, eller spørre folk på sex-forumet hvordan det var å debutere? Slikt er interessant for deg vet du. Nei, jeg er ikke nedlatende, bare later som.

Wow sykt as, en gammel M3 liksom, sikkert ihjelkjørt da den ble importert fra USA. Vi har Vartabatterier i båten vår, det fungerer også utmerket.

Alexander Rybak har jeg aldri likt, særlig ikke ulvang-bryna hans, men ellers er det greit å være på BS :) Dere vet vel ikke noe om min debut. For du hadde jo skikkelige slagkraftige argumenter.

(Innlegget ble redigert 26.05.09 15:45)

Billbabba
26.05.09 19:06
Krudolf: På hvilket grunnlag kan du hevde det? Du tar ting rett ut av intet fordi du har latt deg provosere og tydligvis føler deg tråkka på. Du får sutre litt til mod da veit du.  Pinglepongle er sikkert en hyggelig gutt. Han har dog svært liten tyngde da han knapt har fått hår på balla og drømmer om å øvelseskjøre med bilen til far. Ja, jeg synes det er noe veikt og tafatt med menn som ikke klarer eller ønsker å utføre de enkleste tekniske oppgaver. Satt på spissen er dette et symptom på av-maskuliniseringen av vårt samfunn. I likestillingsprosessen har mange menn mistet ballene sine og blitt fislete bleikfiser som styres av kona eller arbeidsgiver. Tro meg, jeg ser det hver dag- og tendensen er økende. Å skru på bilen er selvfølgelig bare en simpel faktor, og jeg har forståelse for at noen velger å sette bort biler med komplekse elektroniske systemer. Det er imidlertid visse ting en mann med respekt for seg selv bør klare selv. Det er min mening.

Hvordan jeg kan hevde att du hadde ett kvalmende svar var rimlig enkelt bare les ditt eget svar.

Jeg syns det er tafatt og patetisk å tru att folk som ikke bytter batteri på en hvilken somhelst bil ikke er sikklige menn, det forteller bare hvor snevert du er med slike påstander.

Om jeg føler meg truffett?? Tja, det gidder jeg ikke å svare på en gang. Dem som kjenner meg, vet hva jeg kan.

Og ser du fortsetter ditt kvalme, med å tru att folk som ikke skrur, blir styrt av andre, og ikke greier noe selv, for en pattetisk måte å leve på, når en går rundt å trur på slikt.

(Innlegget ble redigert 26.05.09 19:08)

Krudolf
26.05.09 19:10
pinglepongle3: Wow sykt as, en gammel M3 liksom, sikkert ihjelkjørt da den ble importert fra USA. Vi har Vartabatterier i båten vår, det fungerer også utmerket. Alexander Rybak har jeg aldri likt, særlig ikke ulvang-bryna hans, men ellers er det greit å være på BS :) Dere vet vel ikke noe om min debut. For du hadde jo skikkelige slagkraftige argumenter.

Hehe...snakk om å pisse på seg sjøl. Joda, en ihjelkjørt 2004 mod med 50.000 km på telleren, skikkelig møkkabil. Jeg misunner deg DBS-sykkelen din:) Hvis du først skal benytte deg av ad-hominem argumentasjon må du i det minste beherske elementært språk.

Nei, jeg vet ikke annet om din debut enn at den ikke har funnet sted enda. Dette blir jo lavmål, men litt kan man jo unne seg innimellom. Håper samtidig at avataren din ikke var autentisk, da blir bryna til Rybak en bagatell i forhold:)

Så fint at batteriene i båten til foreldrene dine fungerer bra, da slipper familien pinglepongle å bekymre seg for det på vei ned til strømstad i sommer. God tur!

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
26.05.09 19:37
Billbabba: Hvordan jeg kan hevde att du hadde ett kvalmende svar var rimlig enkelt bare les ditt eget svar. Jeg syns det er tafatt og patetisk å tru att folk som ikke bytter batteri på en hvilken somhelst bil ikke er sikklige menn, det forteller bare hvor snevert du er med slike påstander. Om jeg føler meg truffett?? Tja, det gidder jeg ikke å svare på en gang. Dem som kjenner meg, vet hva jeg kan. Og ser du fortsetter ditt kvalme, med å tru att folk som ikke skrur, blir styrt av andre, og ikke greier noe selv, for en pattetisk måte å leve på, når en går rundt å trur på slikt.

Helt enig med deg.

Vi på forumet vet du jo at du kan å skru, så det er bare flott at du "støtter" de som ikke kan fra Krudolfs latterlige utsagn.

Billbabba
26.05.09 20:02
ErikJm: Helt enig med deg. Vi på forumet vet du jo at du kan å skru, så det er bare flott at du "støtter" de som ikke kan fra Krudolfs latterlige utsagn.

Takk :-D

Jeg syns det blir så dumt å komme slike utsang som dette karpylet.

Jeg har møtt mange ekte mannfolk, som ikke skrur bil selv. Og faktisk,noen av dem tjener jaggu meg 400 000,- mer en meg i året også.

Omnius
OmniusInnlegg: 1041
26.05.09 20:07
mf_6: Hos Biltema betaler alle samme pris uansett.

Så lenge du husker å finne en Biltema butikk i riktig land er dette sant ;-)

Norway 0 points !

Sweeden 12 points !

Blesp
BlespInnlegg: 425
26.05.09 20:29
pinglepongle3: Wow sykt as, en gammel M3 liksom, sikkert ihjelkjørt da den ble importert fra USA.

Du burde kanskje vente med å kritisere til du er ferdig med ukepenger og blir tørr bak øra.

Er forøvrig enig i at menn bør klare enkle praktiske ting som å banke i en spiker. Selv har jeg ti tommeltotter og selv om økonomien tilater det setter jeg aldri bort enkelt praktisk arbeid. Jeg prøver alltid selv først, noen ganger må jeg bite i gresset og innse at jeg ikke strekker til og andre ganger går jeg seirene ut av det med hodet hevet og ballene på plass.

pinglepongle3
26.05.09 23:22
Krudolf: Hehe...snakk om å pisse på seg sjøl. Joda, en ihjelkjørt 2004 mod med 50.000 km på telleren, skikkelig møkkabil. Jeg misunner deg DBS-sykkelen din:) Hvis du først skal benytte deg av ad-hominem argumentasjon må du i det minste beherske elementært språk. Nei, jeg vet ikke annet om din debut enn at den ikke har funnet sted enda. Dette blir jo lavmål, men litt kan man jo unne seg innimellom. Håper samtidig at avataren din ikke var autentisk, da blir bryna til Rybak en bagatell i forhold:) Så fint at batteriene i båten til foreldrene dine fungerer bra, da slipper familien pinglepongle å bekymre seg for det på vei ned til strømstad i sommer. God tur!

Har faktik en Specialized Rockhopper Disc Pro, med en nypris på 10 eller 12 tusen. Du har en fin bil. Jepp - da er det bra at jeg har min. 5 år igjen på grunskole :-)

Haha, min debut vet da du ikke noe om, ikke har du noe med det heller.

Er nok ikke så ofte på harrytur, har ike vært i Svergie på mange år nå :)

BMW320d
27.05.09 14:40
ferrek: På E60 tror jeg faktisk det sitter under høyre baksete. Noe tungvint, men er heldigvis ikke noe man trenger å bytte så veldig ofte.

Såpass ja? Ja, slik var det på en E34 M5 også husker jeg. Som en kamerat av meg eide før. Men det batteriet trenger man som du sier ikke å bytte så ofte så.

BMW320d
27.05.09 14:44
Billbabba: Vet du att merkeforhandlerne ofte bruker ulike batterier i de ulike avdelingene. Fordi sliketing er opptil de enkelte avdelingene å forhandle priser.F.eks Noen Møller i Oslo bruker Varta, mens andre steder brukes ofte Sønak.

Ok da. Det finnes vel egentlig ikke noe noe som heter originalbatteri?

Uansett er jeg fornøyd så lenge alt er i orden etterpå. Etter bytte av batteri.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg