Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Chrysler Voyager et godt kjøp?

NYTT TEMA
Ewan
EwanInnlegg: 536
22.04.03 11:05
En Chrysler Grand Voyager 2.5 TD kombi er til salgs. Dette er en 1995 modell (gammel type) med en 2.5 liter turbodiesel (120 hk, forbruk ca 0.7 liter/mil). Bilen har en 5-trinns manuell girkasse og har gått 205 000 km. Prisantydningen er kr 45 000,-, men den kan muligens bli enda lavere. Jeg har sammenlignet med en del andre Voyagere, og det ser ut som dette er omtrent halv pris. Etter min mening er de store fordelene med denne at det er diesel (bensinmotorene har høyt forbruk og mindre levetid) og manuell girkasse (automatkassene på Voyager er et trist kapittel).

Er dette en grei bil? Er kilometerstanden ugunstig høy? Hvilke problemer kan man få med denne? Hvem har produsert motoren som sitter i? (Er det Mitsubishi?) Eventuelle andre råd og tips mottas med takk.
Nebraska
NebraskaInnlegg: 4286
22.04.03 11:42
Motoren er italiensk.Kjenner ikke kvaliteten.Den skal visst være veldig sprek.Jeg tror det meste køddet med Voyager dreier seg om automatkassene.Regner med du får en grei bil til prisen.
Werther
WertherInnlegg: 1508
22.04.03 17:31
Kjenner faktisk en med 95 Voyager 2.5td manuell.
Ganske så grei bil, få problemer.
Billig og bra kjøp?
TRIKKO
TRIKKOInnlegg: 88
22.04.03 20:31
Jeg hadde en Jeep Cherokee med samme motoren, denne er produsert av WM diesel i Italia, motoren var meget sterk og kjapp, måtte bytte toppakning ved ca 60000 km og clutsjen begynte å bli slitt ved 100000 km, men en 4wd sliter nok mer på clutsjen en en 2wd bil.
Har i dag en Chrysler Stratus som fungerer greit, ikke noe tull.
Men jeg tror at kvaliteten kan være svært varierende på Chrysler.
ParaDox
ParaDoxInnlegg: 3980
22.04.03 22:30
Chrysler Voyager har vært en versting på mange tester av bruktbiler
og er definitivt ikke å anbefale.Mange verkstedbesøk og dårlig drifts-
sikkerhet.Både norske og svenske EU-kontroller har rangert Voyager
på toppen av lista over biler med mange feil og anmerkninger.
Werther
WertherInnlegg: 1508
22.04.03 23:05
Ja, jeg har lest at Voyager visstnok er en møkkabil, men synes at selve bilen virker helt greit sammenskrudd. Riktignok er det ikke BMW eller Mercedeslyd når man slenger igjen dørene hehe...
Det er sikkert bare de sure gamle V6erene som er vrange, og som sørger for at verkstedet går i overskudd så det holder..
Nebraska
23.04.03 07:31
Det er helt klart bensinutgavene som har slitt med mest problemer.Endel motortull,men for det meste drivverk/automatkasser.Det skal visst forresten være nok å bytte en eneste del i kassene,så holder de "evig".
gamleerik
gamleerikInnlegg: 47
23.04.03 14:24
Bilen er uansett i seg selv et utmerket kjøp - jeg har en 93 Grand Voyager 3.3 V6 Automat, og jeg har ikke hatt noen problemer med den. Girkassen er original og bilen har gått 215.000. Jeg kjøpte den for 50.000, noe jeg ikke angrer på eftersom jeg faktisk kan få solgt den for mye mer når jeg har registrert den om til 7-seter. Jeg har fått forbruket ned (merk deg at jeg brukte ordet 'ned' :-) på 1.1 L/mil ved småkjøring. Vanligvis ligger den rundt 1.3. Ved langkjøring ligger den rundt 0.9. Det er vel ikke så dårlig? Den ble forresten EU-godkjent i går med null feil...

Angående ett småproblem med bilen er at lysene er stillet slik at de lyser for lavt - et vanlig problem på Voyager, og det er derfor du som regel ser Voyagere med ekstralys foran.
Jeg ville ha anbefalet 3.3 literen med automatgir, hvis det ikke var for det dårlige ryktet. Jeg har uansett ikke hatt noen problemer med den.

Hilsen Lucifer's sendebud
gamleerik
gamleerikInnlegg: 47
23.04.03 14:28
Nebraska skrev:
(...) Det skal visst forresten være nok å bytte en eneste del i kassene,så holder de "evig".

Hva slags del er det? Jeg har foreløpig ikke hatt noen problemer, men hvis jeg kan forebygge girkassehavari så er det ikke så dumt...

Gamle Erik
Nebraska
24.04.03 07:34
Akkurat hva det dreier seg om er jeg usikker på,men det ble diskutert på sia her en gang,så kanskje noen kan hjelpe?
Ewan
28.04.03 12:09
Nebraska skrev:
Det er helt klart bensinutgavene som har slitt med mest problemer.Endel motortull,men for det meste drivverk/automatkasser.Det skal visst forresten være nok å bytte en eneste del i kassene,så holder de "evig".

Hvis dette er tilfelle så bør alle med automat overhales slik at de varer. Jeg har også hørt at det ikke skal så mye til for at girkassen skal bli bedre. Slik de er originale holder de ikke mål......
gunnnar
gunnnarInnlegg: 1788
28.04.03 12:15
Ikke kjøp automatgir, og du må ha 3,3 literen.
Ellers fraråder jeg kjøpet!
Er selv ute på markedet, og dette er rådene jeg har fått.
Ewan
28.04.03 12:20
Hvorfor 3.3 literen? Er det mulig at den er bedre enn 2.5 TD. Automatgir har jeg ikke lyst på, det er riktig.

3.3 literen bruker en del bensin, og antageligvis er det ikke mange av dem med manuelt gir.......
Klikk for å gå tilbake til toppen