Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

forsikring for førstegangseier

NYTT TEMA
regel
regelInnlegg: 6
16.09.03 12:43
Hei,
har noen enkle spørsmål til dere bil-fantomer:

- Er 27, hatt førekort i 6 1/2 år, bor i oslo. Skal kjøpe meg bil for første gang.
-Har planer om å kjøpe en Audi TT, 99-modell, som har kjørt ca. 80000 , til kr. 225000, kjørelengde i året ca. 15000.
-tenkte å få meg full kasko og saker.

spørsmål:
- hvor mye tror dere forsikringa vil komme på ? noen anslag.
- regler for førstegangseier, noen spesielle, får jeg noe startbonus eller ikke ?

det blir vel mye, tipper jeg ?
Zlasher
ZlasherInnlegg: 2809
16.09.03 12:52
tja.. webløsningen til IF havnet på 31000 i året med 6000 i egenandel, sank litt med 12000 i egenandel, men det hørtes litt stivt ut..

da har jeg gått ut ifra at du får 20% bonus ved å tegne hos dem.. du bør få noe for å tegne forsikring..

konklusjon : kjøp en annen bil..

Zlasher
regel
16.09.03 13:03

huff, jeg som har så lyst til å kjøpe den bilen, hmmm, hvordan tok du testen, har du en link :((((

nå ble jeg nedfor, snufs.
regel
16.09.03 13:20

Zlasher, hva mener du med at forsikringen blir mindre ved økt egenandel ?

hvordan er prisen hos IF, i forhold til de andre forsikringsselskapene ?
Zlasher
16.09.03 13:51
økt egenandel ved skade..

hvis du har 6000 i egenandel, så må du ut med denne før selskapet dekker noe, det betyr jo at du ikke tar småskader på forsikringen (som du uansett ikke gjør, fordi du da mister bonus)

trykk beregn pris (eller noe) på if.no

de fleste har en slik web-beregning, men du kan få noe lavere ved å ringe, da..

jeg tror ikke det er store forskjellene på audi fra selskap til selskap, jeg vet at IF ikke vil ha amerikanske biler, og derfor priser disse svært høy, men det gjelder nok ikke "volkswagen"...

Zlasher
TVe200
TVe200Innlegg: 23588
16.09.03 14:10
Dersom du vil vite hva det koster å forsikre den (for deg) i Gjensidige kan du gå inn på gjensidigenor.no.

Du vil ikke finne Audi TT blandt de bilmodellene du kan velge mellom (de ønsker at du tegner forsikring via kundebehandler på en slik bil). Men dersom det er en TT med 180 hk du ønsker deg kan du velge A4 1.8T 163 hk istedet. Prisen er nesten nøyaktig lik. Dersom du ikke har hatt bil før får du startbonus på 20%.

regel
16.09.03 14:24

Er det mulighet til å få en billig forsikring, hvis en kjøper en bil fra en forhandler, siden disse kan ha egne avtaler med forsikringsselskaper ?

Eller er dette bare tøv ?
TVe200
16.09.03 15:11
Mange forhandlere har spesialavtaler som kan gi svært gunstig forsikring første året.

Da jeg kjøpte min Audi S3 høsten 1999 fikk jeg forsikring på kr. 3.500 med 30.000 i kjørelengde og uavhengig av bonus. (Men modellen S3 var da så ny at If forsikret den som en A3.)
Chris74
Chris74Innlegg: 5382
regel
16.09.03 15:39

hmm, ok det er jo bra isåfall.

Så det beste for meg hvis jeg kjøper en TT, vil være å kjøpe den fra en forhandler...forhandlerne har kanskje litt høyere pris på bilen dog ?

Jeg har aldri eid en bil selv, men har hatt førerkort i vel 6 1/2 år, teller dette, eller er det bare eierskap som påvirker forsikringsprisen ?
Toffy
ToffyInnlegg: 1585
16.09.03 19:49
regel skrev:

Jeg har aldri eid en bil selv, men har hatt førerkort i vel 6 1/2 år, teller dette, eller er det bare eierskap som påvirker forsikringsprisen ?

Riktig, siden da er eneste mulighet å kjøre bonus.

Men kjøper du bil av den typen til rundt 220 000 ++
så må en da fint greie forsikring på 30 000,- i året.

Er det et problem, så ville jeg valgt en annen biltype, for 5 år så bonusen ville vært bedre.

T....
lupus
lupusInnlegg: 7646
17.09.03 15:57
Ring til Tennant!

Forsøk hos Romsdal Assuranse i Molde. De gir gjerne god bonus også.

Lupus
som vet om en førstegangseier i Oslo som fikk kutta preimen med flere tusen kroner hos de.
TVe200
17.09.03 17:28
"regel skrev:
Jeg har aldri eid en bil selv, men har hatt førerkort i vel 6 1/2 år, teller dette, eller er det bare eierskap som påvirker forsikringsprisen ?"

Det hjelper normalt ikke på bonusen, men hos Gjensidige får du 7% sikkerhetsrabatt om du har hatt førerkort i 7 år.

Zlasher
19.09.03 12:12
"Toffy skrev:
Men kjøper du bil av den typen til rundt 220 000 ++
så må en da fint greie forsikring på 30 000,- i året."

eh.. nei.. ikke nødvendigvis.. selvsagt er bonus grunnen til at denne bilen blir så dyr å forsikre - min bil til 250' koster meg ca 5600,- med full kasko (fullfinansiert)
men 30 000,- er helt uhørt høy forsikring.. men helt sikkert vurdert utifra antallet skader på dette kjøretøyet (harry bil for ungdommer, eller eldre menn i overgangsalderen)

Zlasher
Toffy
20.09.03 20:41
Zlasher skrev:

eh.. nei.. ikke nødvendigvis.. selvsagt er bonus grunnen til at denne bilen blir så dyr å forsikre - min bil til 250' koster meg ca 5600,- med full kasko (fullfinansiert)
men 30 000,- er helt uhørt høy forsikring.. men helt sikkert vurdert utifra antallet skader på dette kjøretøyet (harry bil for ungdommer, eller eldre menn i overgangsalderen)

Zlasher

Regner med at du har en bil alla TT og 20% bonus.

T....
regel
21.09.03 01:07

hmm, ja, 30.000 kroner for forsikring er uhørt mye penger.

Skal sjekke Møller, audi forhandler, og andre forhandlere, disse pleier å ha spesial-avtaler med forsikringsselskaper, slik at hvis jeg kjøper fra en av disse forhandlerne, så får jeg forhåpentligvis en billigere forsikring.
Savicevic
SavicevicInnlegg: 384
22.09.03 09:52
Hadde samme problem som deg da jeg for en måned hadde bestemt meg for å kjøpe Saab 9-5. Fant fort ut da det var jævlig dyrt og forsikre, og syntes det var kjipt når alle fortalte meg at du kan jo kjøpe en billigere bil med mindre motor for så å kjøpe Saab 9-5 når du har opparbeidet bonus. Det var jo for faen nå jeg ville ha den bilen. Du skal imidlertid vite at det er enorme forskjelle på de ulike forsikringsselskapene når det gjelder forsikringspremien. Etter å ha saumfart markedet fant jeg frem til at Terra kunne gi meg den beste forsikringen, og jeg klarte da å få denne ned på et slikt nivå at jeg kan leve med det.
Zlasher
22.09.03 10:51
Toffy skrev:"
Zlasher skrev:

Zlasher

Regner med at du har en bil alla TT og 20% bonus.
"

hvordan klarte du å konkludere det?

Zlasher
Toffy
22.09.03 16:05
Zlasher skrev:

hvordan klarte du å konkludere det?

Siden du sa det.

Og kan du ikke fortelle vilket selskap som du har, slik at kisen som skal ha seg TT,
kan få det samme.

I mitt sellskap koster TT fullforsikring nesten 30 000,-
Mens en 200ZX koster 6 000,-

T....
Zlasher
23.09.03 09:58
"Toffy skrev:
Siden du sa det."

jeg sa aldri jeg hadde en TT - jeg sa min BIL kostet 250' ikke min TT..

jeg sjekket bare prisen hos IF, men har ikke min forsikring der, fordi IF er elendige på forsikring av amerikanske biler..

Zlasher
Toffy
23.09.03 20:31
Zlasher skrev:

Så hvorfor reagere på at jeg sier at en som kjøper TT må regne med en slik forsikring??????

Det er jo som å si at du har en slik bil, uten å betale så mye i forsikring.

T....

Klikk for å gå tilbake til toppen