Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jobb som hjelpearbeider?

NYTT TEMA
fantaboks
fantaboksInnlegg: 1763
30.12.08 05:49

Heisann.

En veldig god stund nå har jeg hatt to jobber som virker veldig fristende/utfordrende.

Den første er innen fredsbevarende styrker i Afghanistan. Nå skal jeg inn til førstegangstjenesten om nøyaktig 8 dager, (hurra!) så hvordan mulighetene mine er der finner vi ut etterhvert)

Hvis det prosjektet slår feil har jeg lyst til og jobbe som hjelpearbeider i utlandet.
Egentlig samme hvor, men jeg vil gjerne til et sted der det virkelig trengs hjelp, og der jeg faktisk kan gjøre en forskjell.

Men hvor lett (les: vanskelig) er det egentlig og bli hjelpearbeider?
Utdannelsen min kan jeg umulig se for meg har noe med denne saken og gjøre ettersom jeg bare har VGS. (service og samferdsel)

Og hvor/hvordan kan du egentlig få tak i en slik jobb?
Jeg har sett litt på nettet (er en stund siden nå) og det ser dårlig ut.

Og hvis noen her har erfaringer med noen av jobbene er det bare og fortelle. =)

fantaboks
fantaboksInnlegg: 1763
30.12.08 05:55

Bare for og oppklare litt så tenker jeg på hjelpearbeider i krigsherjede områder, i flyktningleirer, i generelle områder som er litt dårlig stillt osvosv.

Skjønner jo at jeg ikke kan være lærer, lege eller noe annet "viktig", men jeg vil da ikke tro at du trenger rare utdannelsen for og hjelpe til med utdeling av mat/medisin osv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg