Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cannoli

NYTT TEMA
Dollores
DolloresInnlegg: 2
27.09.07 12:19
Har noen en oppskrift på cannoli på norsk?

Har prøv å søke etter, men det kommer opp på spansk og kvasi-engelsk.
Persimone_1
Persimone_1Innlegg: 9936
27.09.07 12:26
Jeg fant en dansk oppskrift på nettet.

Ellers har Antonio Carluccio en nydelig oppskrift i boken "Musikk og menyer fra Italia" - som jeg har prøvd - men den er lang, og jeg gidder ikke skrive den ned.

Altså dansk:

Opskrift til ca. 20 stk.

Rørene:
250 g mel
1 spsk sukker
1 spsk kakao
1 nip salt
40 g smør
1 spsk marsala
ca. 3/4 dl vand
1 æggehvide
olie til dybstegning

Ricottacremen:
500 g ricotta
100 g mørk chokolade af god kvalitet (gerne fra Modica)
50 g sukat eller kandiseret appelsinskal
150 g sukker
1 tsk vaniljesukker eller korn af en lille vanillestang
Små stykker kandiseret appelsinskal til pynt

Sådan gør du:
Rørene: Bland mel, sukker, kakao og salt og smulder smørret i. Saml dejen med vand og marsala og ælt, til den er smidig. Pak dejen ind i plastfolie og lad den hvile en time. Rul den derefter meget tyndt ud på et let melet bord, og stik cirkler på ca. 15 cm i diameter ud med en dejudskærer eller et glas. Træk forsigtigt hver cirkel til en oval, der rulles om fx et metalrør og ”lim” spidsen fast med pisket æggehvide. Rørene frituresteges i kogende olie. Skub forsigtigt de skrøbelige kagerør af og læg dem på fedtsugende papir, til de er kolde.

Cremen: Pres ricottaen igennem en finmasket trådsi. Hak chokoladen mellemfint og skær sukat eller appelsinskal i terninger. Rør sukker, vaniljesukker eller vanillekorn, chokolade og sukat i ricottaen.

Servering: Kom creme i en bagesprøjte uden mundstykke og fyld forsigtigt de sprøde rør, umiddelbart inden de skal serveres. Pynt med stykker af kandiseret appelsinskal i hver ende.

Dollores
DolloresInnlegg: 2
27.09.07 12:30
Takker takker!
Du er en engel. Da blir det baking i morgen!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg