Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG Nett spør: Hva gjør du i vinterferien?

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 17517
11.02.02 11:38
Mange skoleelever er for trøtte til å reise på vinterfertie. De sover i stedet. Les artikkel!
Hva gjør du i vinterferien?
posefant
posefantInnlegg: 7604
11.02.02 11:39
Soler meg i Mexico...
---
99Luftballongs
99LuftballongsInnlegg: 7962
Går på forelesninger som vanlig. Hakke vinterferie på høyskoler og universiteter vettu.

99Luftballongs
Brøkregning må forbys!
tjuske
tjuskeInnlegg: 9647
her er jeg fristet til å sitere livebad:

"akkurat som DU bryr deg om det!"

jeg skal sove. og kanskje jeg skal på besøk til søstrene mine i trondheim

MentalT
MentalTInnlegg: 21689
11.02.02 11:41
Vinterferie? Jeg har ikke vinterferie jeg...

>.·´¯`·.¸¸.>´¯`·.¸¸..>
LadySun
LadySunInnlegg: 385
11.02.02 12:34
jeg skal sove sove sove....og kanskje ta en tur til eikedalen skisenter
h4x0r
h4x0rInnlegg: 1006
11.02.02 13:06
jobber og trener, som vanlig..
Lillebo21
Lillebo21Innlegg: 55
11.02.02 13:08
Jeg skal på skolen hver dag i min vinterferie. Det er greit det når jeg har sommerferie fra 15. mai til 1. september. Juleferie fra 15. desember til 15 januar.
Tickle
TickleInnlegg: 22297
11.02.02 13:09
Har ikke vinterferie i utgangspunktet, men får en masse folk på besøk så jeg blir nok å ta noen dager fri likevel.

‰ ‰ ‰ ‰ ‰ ‰
T ϊ © К Ļ Ĕ
AnImUs
AnImUsInnlegg: 1
11.02.02 13:50
Vinterferie??
Har ikke det i militæret..
Bør kanskje bli innført.
God ferie til de som har det iallefall..
chokei
chokeiInnlegg: 1
11.02.02 14:04
Asså, er det så rart at vi ungdommer er for slitne til å reise på vinterferie? Vi presses jo til døde på skolen. Opp tidlig, og har alt for lange skole dager. Hvorfor ikke korte ned på skole dagene, og ha litt mindre å gjøre på skolene, også kanskje ha andre lære måter. Ikke bare den derre standard at vi skal lese å skrive notater eller at læreren bare skal stå på tavla å preike.. Vi ungdom er lei av det.. kan vi ikke heller få noe gøy på skolen???????

Jeg går GK hotell og næring og er egentlig utrolig lei av skolen. Hvorfor? fordi det er bare den standard skolen.. Lærerene tørr ikke å finne på noe nytt.. Greit, lærerene i allmennfag har funnet på et prosjekt som skal være i noen uker, der det er frivillig å møte opp, så har vi fått utdelt en hau med oppgaver. Men, hvorfor får vi flere oppgaver på 1 uke en det vi gjør i løpet av året???

-B-
futu
futuInnlegg: 501
11.02.02 15:20
Jeg skal for en gangs skyld til fjellet.
Ligger vanligvis hjemme og sover, enten på grunn av at jeg er helt utslitt av
skolen eller fordi de "gamle" jobber. Uten bil, NO life.

Life is a game........play....
sanhanse
sanhanseInnlegg: 64
11.02.02 16:08
I vinterferien skal jeg på fjellet og stå på slalåm!!!!!
Jeg lat nei trener 6 ganger i uken!!!!!!

LIVERPOOL ER BEST!!!!!!!...............
Makelele
MakeleleInnlegg: 19703
11.02.02 17:38
Skal til Roma :-)

®M
jaan32
jaan32Innlegg: 20
11.02.02 17:59
Hei.. i vinter ferien skal jeg til India... i 14 dager...
kinderegg
kindereggInnlegg: 437
11.02.02 18:49
Vinterferien ?
Det blir vel et par dager på hytta, og en dag på Kongsberg skisener med snowboard.. Ellers blir jeg hjemme og sover leeeeeenge....Zzz...
Mikael
Rafiki
RafikiInnlegg: 3
12.02.02 08:23
Altså det er sant at norske skole elever er for trøtte til å ha ferie, for vi har ikke energi til å gjøre noe spesielt lenger... Skolen "dreper" all lyst til i det hele tatt å finne på noe kult no...

Vi skole elever er blitt så fokusert på skolen at vi ikke tenker på annet omtrent..
Hr et sinnsykt press over oss med at vi må stå på for å komme videre her i livet, det er greit nok det men det er faen meg måte hvor mye av livet man skal ofre på skoilen og dah..

Det eneste possitive med ferien er at man ikke er på skolen og det som er like negativt med ferien er at man må lade seg opp til skolen begynner igjen for id et hele tatt å orke å gå på skolen...

En ting midt oppe i det her som jeg ikke forstår er at politikerne klager over t den norske ungdommen sitter for mye inne og at dem i snitt blir fetere...
FAEN ikke noe rart i det vel når man sliter på skolen sån ca 2/3 av dagen også kommer hjem å da skal man liksom ha energi til først å gjøre lekser og deretter gå ut.....

Skal si dere noe som er ganske sprøtt her... Vi er på skolen like lenge som folk jobber, kanskje noen dager enda lenger.... Ikke rart at skole ungdommen i dag ikke orker å ha ferie.....

Vil bare si på slutten her at...

KUTT NED SKOLEDAGEN LITT SÅ ORKER UNGDOMMEN MER...

Gutt 18 fra Drammen
chaty
chatyInnlegg: 7
12.02.02 18:30
Er enig med Rafiki! Det er alt for stort press på skoleundom.. Man sitter hele dagen, fra tidlig om morgenen til langt ute på ettermiddagen, på skolen og så, når man kommer hjem, må man gjøre lekser.. Jeg, for min del, er konstant trøtt og sliten. I ferien skal jeg til Norefjell, men jeg kommer ikke til å få gjort annet enn å sove likevel... Dessuten skal jeg ha en prøve dagen etter ferien, så da blir jeg sittende med skolearbeid i ferien likevel! Det er aldri fri å få.. Vi har jo ikke bruk for halvparten av det vi lærer på skolen, så det er gode muligheter for å kutte ned skoledagen.. Og det er nødvendig, for sliter sliter seriøst ut elevene!!
Zenden
ZendenInnlegg: 14768
12.02.02 21:35
Reiser til Moldova for aa overvaere det moldoviske mesterskapet i svoemming...

Koning Boudewijn
Gardin
GardinInnlegg: 462
19.02.02 21:47
Jobbe som en gal hele tida.

-Gardin-

Kugalskap er nøkkelen til en tryggerer fremtid.
Dagbladet
DagbladetInnlegg: 9772
19.02.02 23:59
Jeg har ikke vinterferie

----------------------------------------------------------------------------
Når VG roter det til er Dagbladet nødt til å ordne opp
rosacanina
rosacaninaInnlegg: 960
20.02.02 00:11
hvilken vinterferie?`??????????
mojorising
mojorisingInnlegg: 4112
20.02.02 14:31
"MentalT skrev:
Vinterferie? Jeg har ikke vinterferie jeg...

>.·´¯`·.¸¸.>´¯`·.¸¸..>

"
Akkurat det jeg tenkte også: hva!! er det vinterferie.....

Mojo
McFruity
McFruityInnlegg: 800
21.02.02 08:56
Hvilken vinter-ferie?? Tror NTNU har "glemt" denne "høytid"!

----------Once I went black, I never considered goin' back----------
marianne10
marianne10Innlegg: 24
24.02.02 21:38
Vi var to uker på Fuerteventura og badet og koste oss. Hadde kanonvär begge ukene. Bor i Partille utenfor Göteborg og vi er den eneste kommunen i Sverige som har fleksibel vinterferie i skolen. Ungene går i 2 og 4 klasse og koste seg med sol og bad i to uker. Takk väre den fleksible vinterferieuka kom vi rimligere unna også!!!!
Nå når det egentlig er vinterferie ser vi på OL istedet. Takk og pris for å väre norsk i disse tider!! Mens alle andre på jobben gremmes over gebredelige svenske innsatser kan jeg juble og triumfere over de norske! Ha Ha
pereivwe
pereivweInnlegg: 3311
25.02.02 02:42
Da skriver jeg ped-oppgave om autisme!

pereivwe
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg