Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bodø-salven

NYTT TEMA
Objektiva
ObjektivaInnlegg: 839
08.02.09 14:37

Har psoriasis og har i flere år brukt Locoidol og Ibramil salve. Fikk til jul en pakke med Bodø-salve (en krem for dag og en for natt). Har brukt dette siden romjula, ingen effekt. Noen som har andre gode råd/erfaringer ?.

Stiller meg i utgangspunktet en smule reservert til naturpreparater, er det andre resptbelagte preparater som virker bedre enn de jeg allerede har forsøkt ?.

Monica_W
Monica_WInnlegg: 319
09.02.09 00:40
Objektiva: Har psoriasis og har i flere år brukt Locoidol og Ibramil salve. Fikk til jul en pakke med Bodø-salve (en krem for dag og en for natt). Har brukt dette siden romjula, ingen effekt. Noen som har andre gode råd/erfaringer ?. Stiller meg i utgangspunktet en smule reservert til naturpreparater, er det andre resptbelagte preparater som virker bedre enn de jeg allerede har forsøkt ?.

Psoriasis skyldes indre faktorer, jeg vet noen har hatt effekt av noe så enkelt som vanlig engelsk ølgjær. Noen har hatt effekt av større doser fettsyrer (viktig med mer omega 3 enn 6) og Immutol NBG 24:7 har også hjulpet. Du må gi disse tid til å virke, ikke uvanlig med inntil 6 måneder selv om bedring kan skje før.

Mirithing
MirithingInnlegg: 515
09.02.09 12:47

Ølgjær mot en autoimmun sykdom? Nja... B-vitaminer ER bra, men spiser du normalt bør du få i deg det du trenger. "Immutol NGB 24:7" hevder å styrke immunforsvaret. Enda godt det ikke går an, for det hadde ikke vært noe særlig å gi mer ammunisjon til et immunforsvar som driver hærverk på hjemmet sitt.

Men ta det med ro, det går ikke an å styrke immunforsvaret :)

Når det gjelder psoriasis, er det greit å unngå en del forverrende faktorer - røyking, alkoholinntak, sånne ting. Det har du sikkert hørt før, regner jeg med, men nevner det likevel. Om du ikke har god nok effekt av Ibaril og Locoidol, tar du en tur til legen din og sier ifra om det, og så får dere vurdere videre behandling. Enten sterkere medikamenter, andre medikamenter, eller kanskje vurdere sånn fototerapi - behandling med UV-lys?

Monica_W
09.02.09 20:35
Mirithing: Ølgjær mot en autoimmun sykdom? Nja... B-vitaminer ER bra, men spiser du normalt bør du få i deg det du trenger. "Immutol NGB 24:7" hevder å styrke immunforsvaret. Enda godt det ikke går an, for det hadde ikke vært noe særlig å gi mer ammunisjon til et immunforsvar som driver hærverk på hjemmet sitt. Men ta det med ro, det går ikke an å styrke immunforsvaret :) Når det gjelder psoriasis, er det greit å unngå en del forverrende faktorer - røyking, alkoholinntak, sånne ting. Det har du sikkert hørt før, regner jeg med, men nevner det likevel. Om du ikke har god nok effekt av Ibaril og Locoidol, tar du en tur til legen din og sier ifra om det, og så får dere vurdere videre behandling. Enten sterkere medikamenter, andre medikamenter, eller kanskje vurdere sånn fototerapi - behandling med UV-lys?

Skjønner du vet hva du snakker om, jeg har sett positive resultater på psoriasis av dette jeg kort nevnte opp her, så blir det opp til andre hva de vil prøve. Det er faktisk ikke du som har et slikt grusomt problem som psoriasis egentlig er, så hvilken interesse har du i medisinindustrien siden du vil holde på pasientene og medisinere dem enda sykere.

Finner det rart at du ikke foreslo strålebehandling også, det har jeg sett medførte at psoriasisen forsvant for en stakket stund, men kom tilbake sammmen med kreft i det bestrålte område. Fine greier, bruke mennesker som forsøkskaniner. Hva med de pasientene med lupus som får cellegift og ender opp som kreftpasienter, dette er vel en av skolemedisinens største bragder. Medisin for symptomene, deretter medisin for bivirkninger av medisinene og hva sittet man igjen med, man er i hvert fall ikke blitt bedre eller frisk.

Monica_W
09.02.09 20:55
Mirithing: "Immutol NGB 24:7" hevder å styrke immunforsvaret. Enda godt det ikke går an, for det hadde ikke vært noe særlig å gi mer ammunisjon til et immunforsvar som driver hærverk på hjemmet sitt. Men ta det med ro, det går ikke an å styrke immunforsvaret :)

Hallo, våkn opp! Hvorfor drømme om noe du tydeligvis er helt på jordet på. Når det gjelder NBG 24:7 så fulgte jeg forskningen hele veien og det hadde effekt på flere områder. Man finner mye av infoen på nett, men her har du en side.

Se spesielt tillegg 4;

http://www.lifeline.no/Lifeline/pdfer/Betaglukaner_web.pdf

Du sier; Enda godt det ikke går an, for det hadde ikke vært noe særlig å gi mer ammunisjon til et immunforsvar som driver hærverk på hjemmet sitt.

Dette er et av de mest kunnskapsløse argument jeg har sett her på VGD... og de er ikke få! Kos deg med fakta om NBG 24:7 og tenk på denne latterlige påstanden din.:-)

(Innlegget ble redigert 09.02.09 20:57)

ToniKroos
ToniKroosInnlegg: 1339
09.02.09 21:43

Healer-Monica med sin 9-årige grunnskole-utdannelse driver å kjefter om kunnskapsløse argument - jeg ler meg skakk! Alt det MØKKET som du har drevet å spadd fram her den siste tiden har UTELUKKENDE vært kunnskapsløst.

At du virkelig tror at du besitter vitenskapelig kunnskap med den ekstremt begrensede utdannelsen din er egentlig ganske utrolig. Men healere og andre sjarlataner har sjeldent evnen til å se sin egen begrensing. Snåsamannen var i så måte et hederlig unntak - han likte ikke healere og sendte pasientene sine til leger.

Monica_W
09.02.09 23:57
ToniKroos: Healer-Monica med sin 9-årige grunnskole-utdannelse driver å kjefter om kunnskapsløse argument - jeg ler meg skakk! Alt det MØKKET som du har drevet å spadd fram her den siste tiden har UTELUKKENDE vært kunnskapsløst. At du virkelig tror at du besitter vitenskapelig kunnskap med den ekstremt begrensede utdannelsen din er egentlig ganske utrolig. Men healere og andre sjarlataner har sjeldent evnen til å se sin egen begrensing. Snåsamannen var i så måte et hederlig unntak - han likte ikke healere og sendte pasientene sine til leger.

Du vet dessverre veldig lite om min utdannelse og om du vil mene jeg sprer møkk så er det opp til deg, du kan heldigvis ikke bestemme hva andre skal mene om andre.

Jeg og Snåsamannen har vel mye til felles at de som kommer til oss som oftest har vært innom skolemedisin og ikke fått hjelp der, så det er ikke ofte jeg har sendt folk tilbake til leger de kom fra. Men jeg har hatt tilfeller hvor det har skjedd, jeg liker best kombinasjon skolemedisin og helbredelse der det er mulig.

Ellers merker jeg meget godt hvordan du fotfølger innleggene mine, tonen din er agressiv og du viser et hovmod som ikke mange andre gjør. Det er noe som heter hovmod står for fall... men det er din egen boomerangeffekt. Du føler meg tydelig som en trussel mot din posisjon, men jeg kan ikke endre mine erfaringer for at du skal bli fornøyd, så jeg deler mine erfaringer uten at du skal bekymre deg så mye om mitt virke.

ToniKroos
ToniKroosInnlegg: 1339
10.02.09 07:58

Du driver ikke bare å "deler erfaringer".

Som "profesjonell healer" og gjennom direkte kontakt med gud gir du råd om helse på et av Norges største helseforum. 

Du er ikke en trussel mot min posisjon - du er en trussel mot folk som ønsker hjelp når du gir dem råd som ikke henger på greip i det hele tatt.

Mirithing
MirithingInnlegg: 515
10.02.09 12:14
Monica_W: Dette er et av de mest kunnskapsløse argument jeg har sett her på VGD... og de er ikke få! Kos deg med fakta om NBG 24:7 og tenk på denne latterlige påstanden din.:-)

Neii... Kanskje du skulle utvide grunnskoleutdannelsen din med basiskunnskaper om immunologi? Det går faktisk ikke an å styrke immunforsvaret. Bare spør folk innen faget. Resultatet av et eventuelt "styrket immunforsvar" ville vært katastrofal uansett. "Horror autotoxicus" er et ganske bra uttrykk, selv om det er ganske gammelt nå...

Monica_W
10.02.09 17:51
ToniKroos: Du driver ikke bare å "deler erfaringer". Som "profesjonell healer" og gjennom direkte kontakt med gud gir du råd om helse på et av Norges største helseforum.  Du er ikke en trussel mot min posisjon - du er en trussel mot folk som ønsker hjelp når du gir dem råd som ikke henger på greip i det hele tatt.

Jeg gir kun råd der jeg ved erfaring har sett at produkter har hjulpet, disse råd innbefatter i visse tilfeller vanlige legemidler også, så noen trussel mot folk er jeg garantert ikke.

Selv om du sikkert er innom vaksinetråden også vil jeg kopiere et innlegg jeg nettopp hadde der, dette fordi et av mine "skumle råd" har vært bruk av B17;

Synd for du innehar tydelig mer viten på interessante områder enn Forarmen og hans disipler har tilsammen. Som alternativer har jeg sett at B17 har virket positivt på pasienter og det var med glede at jeg endelig så en artikkel hvor noen har kuttet ut skolemedisin og blitt kvitt kreft med B17. Det at skolemedisin kuttes ut er ikke min anbefaling, men her tar jeg det med fra artikkelen bare som et bevis på at person ikke ble frisk av dette.

Frank Kaleb Jansen fra Oslo har nettopp stått frem i ukebladet Ute og hjemme Nr. 6 – 2. februar 2009 hvor han forteller hvordan B17 kurerte ham for beinmargskreft og svulst på venstre nyre.

Som vi vet har Fritt Helsevalg hatt mange lovord om B17 på sin nettside, så hadde det vært tilfelle som Forarmen sier at du jobber der, ja da hadde du kunne vært stolt av å ha oppdaget mer enn skolemedisin her i landet.

Vaksinepropagandaens talsmenn har talt om og om igjen, de vet best og når man leser denne artikkelen om Frank Kaleb Jansen ser man jo tydelig at de ikke gjør det, for legene kaller Frank et mirakel. Han var heldig som gjennom sitt arbeid i USA kom over denne viten og heldig vil de også kunne være de som finner frem til Fritt Helsevalgs informasjon.

Link-86
Link-86Innlegg: 8207
10.02.09 20:01

Jeg har en relativ mild eksem jeg ikke blir kvitt og forsøkte bodø-salve. Båda vanlig og nattsalve for noen års tid tilbake uten å føle noe stor bedring. Fikk lite ut av det så for min del hjalp lysbehandling+jevnlig spenol bedre.

Faren min derimot har noe som heter rosetta eller slikt. Som gjør at man kan være knusktørr i panne/hodebunn og rødaktig. Hos han hjalp nattsalve bedre enn andre fuktighestkremer.

Sånn..1 svar til topic. Lykke til :)

Steinar_6
Steinar_6Innlegg: 8
15.02.09 20:28

Årsaken til psoriasis er det mange delte meninger om innen legevitenskapen, men et godt hjelpemiddel er et naturliniment som heter Peganol.

Les mere på www.klinikk2000.com

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg