Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Allergisk mot myggstikk!

NYTT TEMA
Pjusket
PjusketInnlegg: 13834
18.07.03 18:03
er det farlig å bli stukket av mygg om en er allergisk? hele leggen min og andre steder på kroppen er kraftig preget av myggstikk. helvetes kryp!
macrules
macrulesInnlegg: 6103
18.07.03 18:31
Har samme problem selv. Spesielt mye iår syns jeg. :-(

Anbefaler en spray flaske som heter OFF! Kjøpte den på meny.
Den lindrer godt.
Trylle
TrylleInnlegg: 4945
18.07.03 18:40
myggstikk er en allergisk reaksjon uansett størrelsen på stikket/hevelsen. tror noen stikk er farlig, men er hevelsen strørre enn selve håndflaten (uten fingrene), du føler deg veldig svimmel, trett, kvalme, pustebesvær eller at det er smerte i/rundt stikket tar du en ektra allergitablett og ringer legevakta... tror ikke du skal engste deg, men et generelt råd i alle helse spørsmål er at om du føler/ er redd for at noe er galt skal du heller ringe legevakta og spørre en gang for mye, enn å gå rundt å være engstelig!
smør deg inn med myggmiddel og ha en elelrs riktig god sommer!

klem fra Trylle.
Pjusket
18.07.03 19:08
"tror noen stikk er farlig, men er hevelsen strørre enn selve håndflaten (uten fingrene), "

den er like stor som håndflaten , er rød , "stram" og hoven men jeg kjenner meg ellers i fin form. har ikke allergitabletter.
Trylle
TrylleInnlegg: 4945
18.07.03 19:13
allergi tabletter kan du kjøpe reseptfritt på apoteket. tror fortsatt ikke det er farlig selv om hevelsen er stor når du ellers føler deg i fin form. kløen er sikkert værst, men på apoteket finner du drøssevis med kremer som virker kløe/betennnelses dempende. der kan du også spørre apotekerne om hva de tror.
- vil bare si at jeg ikke er sykepleier eller noe. dette er bare det Jeg tror...
(har du ikke "klø" krem kan du kjøle det ned med isbiter eller noe annet kaldt.. da klør det ikke så fælt!
umuligejulie
umuligejulieInnlegg: 5753
18.07.03 19:14
Pjusket skrev:
er det farlig å bli stukket av mygg om en er allergisk? hele leggen min og andre steder på kroppen er kraftig preget av myggstikk. helvetes kryp!
------------
Tviler på at du reagerer så voldsomt at du er allergisk. Min mann har store og mange myggstikk. Tydelig at han reagerer på stikk.
Jeg har tre søte små, ergo liker ikke mygga meg :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I et flatt land tror en tue at den er et fjell.
Pjusket
18.07.03 23:06
nei, nå blir det bare verre jo!:( har tatt på en salve som jeg fant,( "eurax",) men det hjalp jo lite.
Pjusket
18.07.03 23:07
jo, jeg er allergisk,nå har jeg fått det konstatert av en "kyndig". så store stikk som jeg har er absolutt ikke vanlig.
umuligejulie
19.07.03 09:29
Pjusket skrev:
jo, jeg er allergisk,nå har jeg fått det konstatert av en "kyndig". så store stikk som jeg har er absolutt ikke vanlig.

----------------
Ja visst, da har du bare en ting å gjøre : gå til legen og få kortisonsalve. Trodde faktisk du overdrev når du skrev at stikkområdet var som en nevestor.
Bor du i Nord Norge ? Har nettopp vært der, og mygga var hissig i år synes jeg.
Her jeg bor har vi også hoggorm som kommer helt inn i hagen, og jeg som er så redd disse ekle skapningene.

Pjusket
19.07.03 11:58
stikket er like stor som hånden min ja og det har utviklet seg i løpet av to dager. skal først ha meg en tur til apoteket og høre med dem. er i Bergen jeg nå,men mygg ,(eller dette må være klegg,) har alltid likt meg veldig godt.
umuligejulie
20.07.03 14:43
Har vi ikke det fint i Bergen i dag ?
Her på øya vår har vi stekende sol. Jeg har vært i hagen og fått kleggstikk, smurte aloaveragele på med en gang, og har bare en liten nesten usynlig prikk.
Kleggen er ekkel fordi den er så stille.

Pjusket
20.07.03 15:08
jeg gikk på apoteket og dem bad meg pelle meg til legevakten. vel, det viste seg å ikke være noe alvorlig iallefall. fikk noen tabletter og nå er hevelsen på god vei ned. litt kjipt så klart, (kosta meg jo en del) for hadde jeg venta til kvelden ville det ikke vært nødvenddig å gjøre noe spesielt med det,men samtidig er jeg glad jeg fikk sjekka det ut. hun apotekdama skremte meg med streptokokker og alt slags svineri. men bedre vàr enn etterpåsnar!!
umuligejulie
20.07.03 19:31
Streptokokker ?
Må ha vært en ferievikar ! streptokokker får man ikke av stikk. det burde ho ha visst. Men det er jo bra du fikk noen tabletter, de kan du ta seinere om du trenger.
jeg hadde en gang fått en loppe inn i genserarmen mens jeg jobbet i hagen.
Loppa hadde kost seg i armhulen og det klødde så jeg holdt på å bli galen. Jeg fikk kortisonsalve og da hevelsen og rødmen begynte å gå bort, telte jeg 10 - 12 stikk på en plass. lopper er det eneste jeg reagerer på.

Pjusket
20.07.03 21:46
ja, jeg har lyst å gå og si det til til hun dama. pussig, for hun måtte spørre en ANNEN dame . hun første jeg spurte så ikke ut til å ha peiling. jaja, trodde en kunne stole på de folka der!

"jeg hadde en gang fått en loppe inn i genserarmen mens jeg jobbet i hagen."

inn i armen eller inn i genseren ? heh, huff!
umuligejulie
20.07.03 23:54
Pjusket skrev:
inn i armen eller inn i genseren ? heh, huff!

-----------------
inne i ermet på genseren.

Pjusket
26.07.03 13:30
heh, har greid å pådra meg enda et myggstikk med fatale følger. jeg tror jeg må gå på allergitabletter resten av sommeren!
umuligejulie
26.07.03 19:59
Pjusket skrev:
heh, har greid å pådra meg enda et myggstikk med fatale følger. jeg tror jeg må gå på allergitabletter resten av sommeren!

--------------
Sikkert lurt !
Gå på en naturbutikk og kjøp noe som heter allemarin, eller noe i den duren. Så slipper du zyrtec og andre kjemiske tabletter. Det finnes også som tyggegummi.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg