Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bakers cyste

NYTT TEMA
lillyella
lillyellaInnlegg: 34
16.06.05 01:04
Jeg har påbevist en bakers cyste bak kneet, men den er ganske liten(tok MR en god stund før jul). Det som er er at den plager meg så ekstremt mye! Jeg har til tider perioder der smertene er helt intense(som nå) der jeg ikkje kan gå med foten utstrekt, eller gå så mye i det hele tatt. Det kjennes som om den blir klemt eller noe slikt. Dette hindrer da meg i mye, kan ikkje trene og sliter med å gå mye. Når jeg har desse verste periodene så havner jeg nærmest på krykker.

Vet ikke om jeg har rett på å få fjernet denne cysten, siden den er så liten. Den kommer mest sannsynlig av paratello(eller hva det nå heter) smertesyndrom, og jeg går til fysioterapeut for å bygge opp musklene rundt kneet. Men pga. denne cysten kan jeg jo ikke trene opp desse musklene heller. Jeg er jo bare 17 år og vil ikkje gå slik i flere år. Legger på eg gjør jeg også når jeg ikke får bevegd meg. Noen som har erfaring med bakers cyste og som har fått den fjernet? Vurderer å dra på privat klinikk å få den fjernet, men har ikke så mye penger også er jeg jo litt redd for om det kan skade kneet mer.
splstudent
splstudentInnlegg: 448
16.06.05 01:32
Hei!
Vet ikke så innmar i mye rundt temaet, men min sønn fikk fjernet en bakers da han var bare tre år.
Kirurgen kunne ikke gi noe skikkelig svar på hvorfor han hadde fått det, men regnet med det var pga en skade, jepp han var og er en veldig aktiv kar.
Hans var rimelig stor før den ble fjernet, stod ut bak kneet hans som en liten ball. Den dekket på en måte hele bakside av kneet hans, rimelig stort arr der..
Den ble da fjernet, og senere har det ikke vært noe.

Det er vel bare for deg nå å ta opp dette med din primærlege, så vil vel han/hun sende deg viere til spesialist hvis de finner det nødvendig.
Det er ditt kne, du som kjenner ubehaget. Tegn og forklar. Lykke til.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg