Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Føflekk i øyet

NYTT TEMA
karaoke
karaokeInnlegg: 1004
07.11.05 20:03
Min venn har en medfødt føflekk i det ene øyet. Den er stor og ligger i den hvite delen av øyet. Øyet har begynt å klø veldig. Han har brukt øyedråper, men det hjelper ikke. Er dette tegn til noe alvorlig?

Ask for advice, but always choose your own!

PBell
PBellInnlegg: 921
07.11.05 20:56
Hva får deg til å tro at en av brukerne her inne er øyenlege ???

Det kan jo for såvidt også godt tenkes, men jeg ville gått til fastlegen min uansett....
fredarn
fredarnInnlegg: 5385
08.11.05 14:48
Han/henne bør selfølgelig gå til legen og spørre om sånt.. men det skader jo ikke å spørre her mens man venter på time...
qpr1
qpr1Innlegg: 5698
08.11.05 16:39
fredarn skrev:
Han/henne bør selfølgelig gå til legen og spørre om sånt.. men det skader jo ikke å spørre her mens man venter på time...
...........................................................................................
I beste fall skader det ikke noe......
I verste fall kan det gi grobunn for unødvendig bekymring hvis noen; selvfølgelig helt uten forutsetning for å uttale seg om det; sier at dette er KREFT, PEST, TYFUS, FUGLEINFLUENSA eller det som værre er..........

Eller hvis noen sier at dette er sikkert bare piss, og en bagatell du ikke trenger å bry deg med. Kanskje noen da kan bli fristet til å avbestille legetimen man venter på . Det er jo en grunn til at folk legger ut slike spørsmål her, så det er all mulig grunn til å velge sine ord med omhu når man svarer på denslags.
fredarn
08.11.05 17:03
OK QPR1, du har kanskje rett... men man skal være ganske tett u hue hvis man avbestiller en time for de en tilfeldig person du ikke vet en dritt om sier at det ikke er farlig... Det lønner seg alltid å være på den sikre siden.
qpr1
qpr1Innlegg: 5698
09.11.05 09:18
fredarn skrev:
OK QPR1, du har kanskje rett... men man skal være ganske tett u hue hvis man avbestiller en time for de en tilfeldig person du ikke vet en dritt om sier at det ikke er farlig... Det lønner seg alltid å være på den sikre siden.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Helt enig i det. Jeg sier på ingen måte at karaoke er det, men man må jo ta høyde for at en del personer her inne er nettopp tett i hue...............
Lothorien1
Lothorien1Innlegg: 102
09.11.05 09:40
Jepp,dette må sjekkes opp! Dette kan skyldes mange ting,men er også ett symptom på at føflekken kan ha begynt å utvikle seg til en ondartet føflekk=(
Nå aner ikke jeg hvorvidt din venn har vært til kontroll for denne føflekken jevnlig,men min lege henviser meg en gang i året-til optiker- for å sjekke om jeg har fått skjulte føflekker på øyet(men nå har nå jeg hatt føflekkreft også da),men det burde vært gjort.....
fredarn
09.11.05 15:09
Forresten: Moren min har en bitteliten føflekk i øyet! (hadd helt glemt det jeg)..

Hun måtte dra å sjekke om den var ondartet henne også, men det var den heldigvis ikke... Men hun har ikke fått noe innkallelse siden...
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg