Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tunge/store bryster

NYTT TEMA
FiloSofie
FiloSofieInnlegg: 392
08.12.05 15:38
Jeg er 22 år gammel og trener 4-6 ganger per uke. Step, sykling,yoga og styrke. Har store bryster og har problemer med å finne sports-bh som "holder dem på plass".
Jeg har vurdert å operere brystene mine (forminske), men dette er et ganske stort og dyrt inngrep som må vurderes svært nøye først..
Er en solid D-cup.
Jeg spiser sunt og regelmessig, men bryststørrelsen ser ikke ut til å minske "naturlig". Det jeg lurer på, er om det er noen som har tips om gode sports-bh'er for stor byste, evt. om det er noen som kan gi meg råd om hvilke styrkeøvelser jeg kan bruke for å trene bryst. Å øke volumet på brystmuskulatuen skulle vel føre til økt forbrenning og kanskje vil det igjen føre til at brystene minsker noe..

Eller andre forslag?
DaveGrohl
DaveGrohlInnlegg: 3966
08.12.05 15:43
Link?

Evnt. bilde?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics; even if you win you're still a retard.
Cerwin
CerwinInnlegg: 75
08.12.05 15:43
Benkpress? Masse reps med lav vekt bør vel forbrenne litt fett i brystene dine vil jeg tro?
Someone
SomeoneInnlegg: 23222
08.12.05 15:46
Man kan ikke punkt forbrenne fett!
notlob
notlobInnlegg: 32745
08.12.05 15:48
Link/bilde. Ha, ha! Dagens.

14tizz
14tizzInnlegg: 2568
08.12.05 15:50
Someone skrev:
Man kan ikke punkt forbrenne fett!

Sant! Men nå er vel pupper fett? Så om du IKKE er helt ribba ellers på kroppen, så kan du miste størrelse på puppa ved å gå ned i vekt.
Fortsett med treninga, ta styrke før forbrenninga, da du er varm, og forbrenner mer.
Spis regelmessig, 6 måltider om dagen. Ikke umetta fett (ta Olivenolje, tran),
spis grønnsaker,frukt, og Grovt brød + Gode proteinkilder (Fisk,egg,Kylling,kalkun, evt bønner)
Timanka
TimankaInnlegg: 3212
08.12.05 15:58
Kjenner problemet - Stropper som gnager på skuldrene, ryggvondt pga tyngden.
Men brystreduksjon er en ganske stor operasjon med all fare for komplikasjoner som medfølger. Jeg vurderte også det en gang i tiden, men valgte å la det være.

kjøsskatta
kjøsskattaInnlegg: 9414
08.12.05 21:09
Timanka skrev:
Men brystreduksjon er en ganske stor operasjon med all fare for komplikasjoner som medfølger. Jeg vurderte også det en gang i tiden, men valgte å la det være

--------------------
Kjenner ei som forminsket brystene i september. Ho er enda sykemeldt. Dvs ho er nettopp begynt på aktiv. Det var visst mere omfattende enn ho trodde.

ex umuligejulie
Ginger1
Ginger1Innlegg: 17883
08.12.05 21:22
Timanka skrev:
Men brystreduksjon er en ganske stor operasjon med all fare for komplikasjoner som medfølger. Jeg vurderte også det en gang i tiden, men valgte å la det være."

Ja, da skulle jeg virkelig være helt uføre av dem... Operasjon som både er vond, og som ofte etterlater stygge arr.

Baranek
BaranekInnlegg: 5843
09.12.05 10:08
FiloSofie skrev:
Å øke volumet på brystmuskulatuen skulle vel føre til økt forbrenning og kanskje vil det igjen føre til at brystene minsker noe..
-----------------------------------
All økning i muskelvolum vil øke forbrenningen din. Men det er ikke sånn at du ved å trene bryst får høyere forbrennng i brystpartiet, ved å trene mage får høyere forbrenning rundt magen osv osv. Det er desverre ikke sånn at mann kan "punktforbrenne" et lite parti av kroppen, Du vil fks forbrenne fett i overkroppen ved å trene beina dine for å ta et godt eksempel.
Styrketrening er en meget god måte å øke forbrenningen din på, spesielt i kombinasjon med annen kardiovaskulær trening. Trening er nok også den eneste måten du kan forminske brystene dine som jo inneholder mye fett bla. (uten opperasjon da vell å merke)
Du trener 4-6 ganger i uken allerede ser jeg. Aner ikke hvor lenge du har trent, men ta tiden til hjelp. Å minske vekten for fort er absolutt ikke ideelt. Treningsmengden din virker jo å være tilstrekkelig, det man kan se på da er jo hvordan man trener under disse øktene. Hvordan ser styrkeøktene dine ut fks?
For å få maks ut av disse treningene er det viktig at man legger tilstrekkelig med vekter på stengene. Om du tar 3 * 6 -10 eller 15 repetisjoner er ikke så viktig. Det viktigste er at det ligger nok vekter der til at du så vidt klarer den siste repetisjonen. Av erfaring ser jeg alt for mange jenter som av en eller annen grunn legger alt for lite vekter på stengene. Disse jentene får desverre veldig lite utbytte av treningen.
3 * 12 repetisjoner hvor du har hovedfokus på de store muskelgruper fks som lår og bryst ville jeg anbefalt. Øk belastningen litt ettervert, progresjon er viktig for å opprettholde en god forbrenning. Også viktig at du ikke trener styrke etter fks en spinning time, da er det faktisk bedre å gjøre det omvendt. Etter en spinning eller lignende økt vil kroppen være tappet for energi, og styrketrningen vil bli mindre effektiv. Det beste er å ha egne dager for styrketrening, og egne dager for spinning eller annen kardiovaskulær trening. For å forbrenne enda litt ekstra fett kan du faktisk legge inn en 20-25 minutters sykle/jogge tur rett etter styrkeøkten, dette gjøres fks av mange idrettsuttøvere som må kvitte seg med ekstra kilo før en konkurranse. Men husk alltid å få i deg nok karbohydrater og proteiner rett etter trening.
Ellers er det viktig at du fortsetter å spise hyppig (minst 5 ganger daglig) der du bør passe på å spise mager proteinrik mat, og ikke få i deg for mye karbohydrater og usunne (mettede) fettsyrer. Ta gjerne tran e.l for å få i deg de sunne fettsyrene hvis du ikke er veldig glad i fks fisk o.l
Husk også at du MÅ ligge på et calori underskudd for å forbrenne fett.

Ellers vil jeg jo si at de fleste absolutt ikke synes store bryster er noe minus for å si det sånn, spesielt når det gjelder den mannlige delen. Men det virker jo her som du synes det er et stort problem, og det er jo tross alt det viktigste. Vil i alle fall anbefale å tenke deg godt om før du evt vil gå til det skritt å ta en opperasjon. Snakk med noen du føler du kan stole på om det først hvis du føler at treningen over tid ikke gir resultater.

Lykke til...

TøttTøtt
TøttTøttInnlegg: 20281
09.12.05 11:34
Faktisk, jeg ville ha tatt kontakt med en spesialsiert undertøysforretning. Ikke av typen Lindex, men av den virkelig gammeldagse typen som kun fører undertøy, badetøy og nattøy.
Der burde det finnes forskjellige bh'er og ikke minst ekspertisen til å finne den riktige treningsbh'en for deg.

Det er tydelig at du trenger en stor bh med god støtte til puppene. Röhnisch
og Triumph har gode bh'er, du bør sjekke ut/prøve disse, evt andre merker.

*Gnafs gnafs*
camille
camilleInnlegg: 286
09.12.05 11:36
Kjenner også ei som fikk redusert de, men hun var skikkelig plaget. Hun angrer ikke, men hun sier at tiden etter operasjonen var tøff.
Det tar tid før det gror ordentlig.
erikm
erikmInnlegg: 1240
10.12.05 20:58
FiloSofie skrev:
Jeg er 22 år gammel og trener 4-6 ganger per uke. Step, sykling,yoga og styrke. Har store bryster og har problemer med å finne sports-bh som "holder dem på plass".
Jeg har vurdert å operere brystene mine (forminske), men dette er et ganske stort og dyrt inngrep som må vurderes svært nøye først..
Er en solid D-cup.
Jeg spiser sunt og regelmessig, men bryststørrelsen ser ikke ut til å minske "naturlig". Det jeg lurer på, er om det er noen som har tips om gode sports-bh'er for stor byste, evt. om det er noen som kan gi meg råd om hvilke styrkeøvelser jeg kan bruke for å trene bryst. Å øke volumet på brystmuskulatuen skulle vel føre til økt forbrenning og kanskje vil det igjen føre til at brystene minsker noe..

Eller andre forslag?
========================================
Hei Dette kan og bør du ta opp med din lege. Innen dettekan du få faktisk gratis operasjon..Innen slike ting får en dekket da dette er medisinske årsaker som er klart hemmende

Hilsen
Ragnhild
Cand.med

Hilsen
erikm
10.12.05 21:01
All økning i muskelvolum vil øke forbrenningen din. Men det er ikke sånn at du ved å trene bryst får høyere forbrennng i brystpartiet, ved å trene mage får høyere forbrenning rundt magen osv osv. Det er desverre ikke sånn at mann kan "punktforbrenne" et lite parti av kroppen, Du vil fks forbrenne fett i overkroppen ved å trene beina dine for å ta et godt eksempel.
Styrketrening er en meget god måte å øke forbrenningen din på, spesielt i kombinasjon med annen kardiovaskulær trening. Trening er nok også den eneste måten du kan forminske brystene dine som jo inneholder mye fett bla. (uten opperasjon da vell å merke)
Du trener 4-6 ganger i uken allerede ser jeg. Aner ikke hvor lenge du har trent, men ta tiden til hjelp. Å minske vekten for fort er absolutt ikke ideelt. Treningsmengden din virker jo å være tilstrekkelig, det man kan se på da er jo hvordan man trener under disse øktene. Hvordan ser styrkeøktene dine ut fks?
For å få maks ut av disse treningene er det viktig at man legger tilstrekkelig med vekter på stengene. Om du tar 3 * 6 -10 eller 15 repetisjoner er ikke så viktig. Det viktigste er at det ligger nok vekter der til at du så vidt klarer den siste repetisjonen. Av erfaring ser jeg alt for mange jenter som av en eller annen grunn legger alt for lite vekter på stengene. Disse jentene får desverre veldig lite utbytte av treningen.
3 * 12 repetisjoner hvor du har hovedfokus på de store muskelgruper fks som lår og bryst ville jeg anbefalt. Øk belastningen litt ettervert, progresjon er viktig for å opprettholde en god forbrenning. Også viktig at du ikke trener styrke etter fks en spinning time, da er det faktisk bedre å gjøre det omvendt. Etter en spinning eller lignende økt vil kroppen være tappet for energi, og styrketrningen vil bli mindre effektiv. Det beste er å ha egne dager for styrketrening, og egne dager for spinning eller annen kardiovaskulær trening. For å forbrenne enda litt ekstra fett kan du faktisk legge inn en 20-25 minutters sykle/jogge tur rett etter styrkeøkten, dette gjøres fks av mange idrettsuttøvere som må kvitte seg med ekstra kilo før en konkurranse. Men husk alltid å få i deg nok karbohydrater og proteiner rett etter trening.
Ellers er det viktig at du fortsetter å spise hyppig (minst 5 ganger daglig) der du bør passe på å spise mager proteinrik mat, og ikke få i deg for mye karbohydrater og usunne (mettede) fettsyrer. Ta gjerne tran e.l for å få i deg de sunne fettsyrene hvis du ikke er veldig glad i fks fisk o.l

Ellers vil jeg jo si at de fleste absolutt ikke synes store bryster er noe minus for å si det sånn, spesielt når det gjelder den mannlige delen. Men det virker jo her som du synes det er et stort problem, og det er jo tross alt det viktigste. Vil i alle fall anbefale å tenke deg godt om før du evt vil gå til det skritt å ta en opperasjon. Snakk med noen du føler du kan stole på om det først hvis du føler at treningen over tid ikke gir resultater.

Lykke til...
======================
I all verden.. er det ikke snakk om reduksjon av brystene da? Trening slik eller slik er en ting, men hjelper ikke når en plaget av store bryster som dette....
Skal en redusere må en redusere Det gjøres meget gode operasjoner idag på Ullevål. Aker samt Volvat.. Intet å grue seg over.. Hvor har du det fra at det blir ille og et makkverk?
Hilsen Ragnhild
Cand.med
erikm
10.12.05 21:03
Baranek skrev:
FiloSofie skrev:
Å øke volumet på brystmuskulatuen skulle vel føre til økt forbrenning og kanskje vil det igjen føre til at brystene minsker noe..
-----------------------------------

Lykke til...

=============================
Dette er jo tøv og tøys fra ende til annen Beranek hvor iall verden har du dette fra?

Hilsen Ragnhild
Cand.med
macomer
macomerInnlegg: 213
10.12.05 23:45
Slanking vil redusere volumet noe.

Baranek
BaranekInnlegg: 5843
12.12.05 10:45
erikm skrev:

Dette er jo tøv og tøys fra ende til annen Beranek
---------------------
Ja vell, så du mener at økt forbrenning og en slankere kropp vil gi mindre bryster? Da har du i så fått med deg noe jeg ikke har. Sier ikke at dette er den eneste eller beste løsningen for trådstarter, bare et råd på hvordan hun kan gjøre treningen mer effektivt da det faktisk er en av tingene hun lurer på.
I mine øyne har hun to alternativer, minske vekten eller utføre en opperasjon. Jeg gir kun råd til det første alternativet.
Så får andre som har peiling på opperasjoner o.l gi henne mer veiledning rundt dette.
FiloSofie
FiloSofieInnlegg: 392
15.12.05 08:53
Oj, tusen takk for gode tips, folkens! :)
Tror ikke jeg går til det skritt å ta operasjon med det første, får se hva kroppen og jeg finner ut med mer effektivisert trening først.

Og det med å sjekke en spesialbutikk for undertøy var jo et knalltips, merkelig at tanken ikke har slått meg tidligere.
Tusen takk :)

”Oh, you may not think I’m pretty,
But don’t judge on what you see,
I’ll eat myself if you can find
A smarter hat than me.”

- The Sorting Hat
Cuntakinte
CuntakinteInnlegg: 540
15.12.05 10:55
DaveGrohl skrev:
Link?

Evnt. bilde?

Hehe...genialt

Alltid hyggelig med folk som har humor:)

Men seriøst Sofie, kan vi få se på de enorme muggene dine?
Carebear
CarebearInnlegg: 8049
15.12.05 11:11
Timanka skrev:
Men brystreduksjon er en ganske stor operasjon med all fare for komplikasjoner som medfølger. Jeg vurderte også det en gang i tiden, men valgte å la det være.

Operasjonen kan du få dekket dersom det er medisinske, ikke kosmetiske årsaker til reduksjonen. En venninne av meg ble operert i høst, hun fjernet 1,4 kilo fra hvert bryst... Gjett om hun føler lettelse, bokstavelig talt... Så jeg vet ikke jeg, får du vondt nok i nakke/skuldre så ville vel jeg hvertfall vurdert operasjon...
barometer
barometerInnlegg: 73
16.12.05 00:00
www.bravissimo.com

(Jeg bruker 32GG, dvs. rundt 70DDD, så bruk str.guide for å finne den engelske størrelsen).
barometer
barometerInnlegg: 73
16.12.05 00:02
14tizz: Pupper er ikke nødvendigvis fett, nei. Noen har pupper som består av mye fett. Men du kan også ha pupper som er mest kjertler. De gangene jeg er blitt mye tynnere (f.eks. p.g.a. sykdom i lang tid), har jeg merket null og niks på puppene.
gaerpekk
gaerpekkInnlegg: 10826
16.12.05 01:25
Forminske puppene? Huff! Kanskje du skulle operere ansiktet litt styggere også?
Tjorven1
Tjorven1Innlegg: 40
18.12.05 01:40
Kjære deg, er du veldig plaget vil du få en eventuell operasjon gratis!!! og operasjonen er hverken stor eller drastisk, er heller en rutineoperasjon. Endel smerter i dagene etterpå, men tro meg, det er verdt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cruijff
CruijffInnlegg: 829
23.12.05 23:24
Færre kalorier, mere mosjon.
nyaaa
nyaaaInnlegg: 4598
26.12.05 13:39
Forminske?
Er du gærn ??
deca_2
deca_2Innlegg: 353
29.12.05 10:35
jeg gikk ned over en størrelse da jeg fikk barn og AMMET....
så med tiden med amming og sånt,vil også dine bryster reduseres..
det er vondt og ubehagelig å ha slik en last å "dra på"...

hadde nok vurdert en operasjon,jeg....

snakk med en seriøs lege.
svettogvarm
svettogvarmInnlegg: 197
29.12.05 10:40
FiloSofie skrev:

>> Vet om folk som har hatt lignende plager som deg, og har fått operasjon dekket. tror ikke at plagene som følger av store tunge bryster blir mindre med årene. Tenker da på nakke- og ryggsmerter for eksempel. Du kan snakke med fastlegen din om det, og er plagene store nok er det faktisk mulig å få det dekket.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg