Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ca 40 kriger pågår akkurat nå.

NYTT TEMA
ayn_rand
ayn_randInnlegg: 977
06.01.09 20:04

Hva gjør konflikten i Midt-Østen så spesiell?

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 10300
06.01.09 20:05

Den inneholder jøder.

ayn_rand
06.01.09 20:29
SNIPERN: Den inneholder jøder.

Ikke-rett-troende mot rett-troende?

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 10300
06.01.09 20:35
ayn_rand:   Ikke-rett-troende mot rett-troende?

Jøder har alltid vært et stridstema, og er det fremdeles i dag.

minuspol
minuspolInnlegg: 25099
06.01.09 20:39
ayn_rand: Hva gjør konflikten i Midt-Østen så spesiell?

Ikke vet jeg, angående hvilke andre kriger har du selv tilsvarende innleggsfrekvens som denne i midt-østen?

ayn_rand
06.01.09 20:51
minuspol: Ikke vet jeg, angående hvilke andre kriger har du selv tilsvarende innleggsfrekvens som denne i midt-østen?

Er ferdig med mine kriger (håper jeg!), men jeg har ikke før sett slik enorm krangel om en krig som ikke er "ny".

Jeg styrer vanligvis unna temaet, men nå er det Gilbert og Hamas i alle kanaler, konfliktene lenger sør i Afrika er ikke nevnt i media.

Din lusne pirking på meg som spørsmålstiller er uten feste i virkeligheten, les og analyser teksten før du farer opp, men det er vel kanskje vanskelig?

Hej då!

minuspol
06.01.09 21:06
ayn_rand: Din lusne pirking på meg som spørsmålstiller er uten feste i virkeligheten, les og analyser teksten før du farer opp, men det er vel kanskje vanskelig?

Lese og analysere dette?

Hva gjør konflikten i Midt-Østen så spesiell?

Joa...

Om du er slik at du faktisk trenger å forklares hvorfor konflikten i Midt-Østen er spesiell så er det litt kjedelig naturligvis. Men det er mulig å lese seg opp på slikt.

ayn_rand
06.01.09 21:19
minuspol: Om du er slik at du faktisk trenger å forklares hvorfor konflikten i Midt-Østen er spesiell så er det litt kjedelig naturligvis. Men det er mulig å lese seg opp på slikt.

Ja, jeg må forklares, men da av nøytrale kilder, ikke av bærere av palestinaskjerf og SV-button, ei heller av deg, du er ingen kilde for å finne fakta. Kjenner til striden mellom jødene og muslimene, men det er vel for helvete andre kriger på kloden som er mer viktig å stanse.

Muslim4ever
Muslim4everInnlegg: 52
06.01.09 21:22

Alle kriger må stanses, mennesker må reddes. Men desverre består verden av de som ødelegger og de som reparer. Så lenge det er slik, vil det alltid være spor over alt.

minuspol
06.01.09 22:00
ayn_rand:   Ja, jeg må forklares, men da av nøytrale kilder, ikke av bærere av palestinaskjerf og SV-button, ei heller av deg, du er ingen kilde for å finne fakta. Kjenner til striden mellom jødene og muslimene, men det er vel for helvete andre kriger på kloden som er mer viktig å stanse.

Å gradere hvilke kriger det er viktigst å stoppe overlater jeg til deg.

Lykke til med å finne "nøytrale" som passer din smak forresten...

ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
06.01.09 22:02

Fordi det er sterke politiske krefter involvert i denne konflikten.

Samt  et moment som jeg ikke vil nevne her.......

(Innlegget ble redigert 06.01.09 22:02)

Northland
NorthlandInnlegg: 76
06.01.09 22:06

Kanskje det faktum at de samme partene har kriget om dette området i mer enn 3000 år?

Dog het de vel filistere og jeg aner ikke hva for så lenge siden.

Hele området har gått gjennom en kontinuerlig syklus på krig, fred og slavebinding som går tilbake mange årtusener fra alle parter!

ayn_rand
06.01.09 22:12
minuspol: Lykke til med å finne "nøytrale" som passer din smak forresten...

Finner du deg et annet forum, så går det nok bra!

ayn_rand
06.01.09 22:56
Northland: Kanskje det faktum at de samme partene har kriget om dette området i mer enn 3000 år?

Ser jo også problemet med Jerusalem som hellig by for begge parter, men etter 3000 år burde vel interessen avta? Jeg, og mange med meg er lei av Hamas og Gilbert, finanskrise og folkemord i andre deler av verden er plutselig glemt. Om det er Israel eller Gaza som er problemet er ikke viktig for meg, men reagere på overfokuseringen.

Northland
NorthlandInnlegg: 76
06.01.09 23:04
ayn_rand: men reagere på overfokuseringen.

Vel, det som selger er det media fokuserer på.

Og intet selger bedre en fordømmelse, og følelsen av at en her i fredelige norge er selvgode og ville gjort ting så mye annerledes. Da føler vi oss med ett mye bedre, og klokere, for vi ville selvsagt gjort ting helt annerledes...............

sharpix
sharpixInnlegg: 8400
06.01.09 23:10

- p.g.a Holocaust.

Jødene overlevde og har bevitnet ovenfor verden om våre grusomme handlinger ovenfor (det som engang var) våre egne landsmenn,
nå (d.v.s de siste 40 årene) forsøker vi å rettferdiggjøre oss selv ved å vise til at de er minst like ille som oss selv...

(Innlegget ble redigert 06.01.09 23:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg