Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jens Stoltenberg: Bulker bil og stikker av.

NYTT TEMA
Bonavita
BonavitaInnlegg: 166
16.09.04 16:35
Statsminister kandidat JENS STOLTENBERG rygget inn i en annens bil og påførte denne skader for 10.000 kr. Stoltenberg la en blank lapp under vindusviskeren til bilen han kjørte på og stakk av.

Heldigvis var det noen som så han og rapporterte saken slik at han ble tatt med buksene nede.

Det er del måneder siden dette hendte og den politisk korrekte pressen har naturligvis så vidt nevnt dette.

Spørsmålet mitt er imidlertid:

Kan vi ha en statsminister i dette landet med en sånn moral eller skal vi godta oppførselen og si at dette er normal oppførsel ?
Frode12
Frode12Innlegg: 351
16.09.04 16:37
Ikke glem at det dreier seg om en hasjrøykende hippie. Blir han statsminister igjen, da rømmer jeg landet.

Zeplin
ZeplinInnlegg: 5286
16.09.04 16:38
Det er vel faktisk 1-2år siden det skjedde? Men det er helt klart en åpenbar personlig svakhet, og jeg tror de fleste vil trekke sine konklusjoner om folk som gjør slik. Men det er heller ikke utilgivelig, folk har gjort verre ting og kommet tilbake til politikken. For min del er det ikke en del av vurderingen ettersom jeg aldri ville stemt på mannen uansett.
Isbryter
IsbryterInnlegg: 1537
16.09.04 16:44
FY! Her på forumet er det bare lov å snakke dritt om lederne i den sittende regjeringen samt FrP!
Espmell
EspmellInnlegg: 2068
16.09.04 16:45
Jeg ble ganske overrasket over at pressen og politiske motstandere ikke reagerte mer på saken. For meg var den iallefall alvorlig ettersom godeste Jens tydeligvis visste veldig godt hva han gjorde. Men oss naive mennesker er jo ganske lette å lure og de fleste trodde vel på forklaringen hans, ikke at det jeg husker hva forklaringen hans egentlig var!
kjøsskatta
kjøsskattaInnlegg: 9414
16.09.04 16:48
Stoltenberg rygget på bil

I desember i fjor kunne Dagbladet avsløre at tidligere statsminister Jens Stoltenberg (Ap) i fjor høst hadde rygget på en parkert bil og kjørt videre uten å legge igjen navn og telefonnummer. Morgenen den 31. oktober, bare noen dager etter at Ap-regjeringen hadde gått av, rygget Stoltenberg en Saab, registrert på Det norske Arbeiderparti, inn i en parkert Volvo ved Diakonhjemmets sykehus på Vinderen i Oslo.

Ifølge et øyenvitne sjekket Stoltenberg Volvoen to ganger, og kjørte deretter videre uten å legge igjen navn og telefonnummer. Volvo-eieren måtte senere reparere skader for 8.000 kroner. Partiet har senere betalt skadeoppgjøret. Jens Stoltenberg beklaget i ettertid sterkt at han ikke så skaden. - Jeg gikk ut av bilen og sjekket to ganger om det var skader på den parkerte bilen. Jeg beklager at jeg ikke så skaden. Det er jeg veldig lei meg for, sa Stoltenberg til Dagbladet.

Han har vel sjekket og ikke funnet skader, og må vel tros på det. En annen ting er vel om han trenger sterke briller.

avslører at jeg er "umulig"
Espmell
16.09.04 16:50
Poenget med historien var vel at han, i følge vitner hadde lagt igjen en blank lapp under vindusviskeren, liksom for å få vitner til å tro at han la igjen telefonnr. eller lignende, slik at han kunne gjøre opp for seg......den sniken!
Jalla2
Jalla2Innlegg: 9041
16.09.04 17:10
kjøsskatta skrev:
"En annen ting er vel om han trenger sterke briller."

.... og muligens også høreapparat - du hører at du støtrt borti en annen bil såfremt du ikke har stereoen høyt på da - og du kjenner gjerne at det "subber litt" i bilen
kjøsskatta
16.09.04 17:12
Jalla2 skrev:
kjøsskatta skrev:
"En annen ting er vel om han trenger sterke briller."

.... og muligens også høreapparat - du hører at du støtrt borti en annen bil såfremt du ikke har stereoen høyt på da - og du kjenner gjerne at det "subber litt" i bilen

--------------------
volvo er en bil som tåler utrolig mye. De fleste biler har jo også støtfangere i svart, så hvordan han har klart dette er jo rart. Han måtte ha jækla god fart..

ErnestA30
ErnestA30Innlegg: 607
16.09.04 17:12
Bonavita skrev:
Statsminister kandidat JENS STOLTENBERG rygget inn i en annens bil og påførte denne skader for 10.000 kr. Stoltenberg la en blank lapp under vindusviskeren til bilen han kjørte på og stakk av.

Heldigvis var det noen som så han og rapporterte saken slik at han ble tatt med buksene nede.

Det er del måneder siden dette hendte og den politisk korrekte pressen har naturligvis så vidt nevnt dette.

Spørsmålet mitt er imidlertid:

Kan vi ha en statsminister i dette landet med en sånn moral eller skal vi godta oppførselen og si at dette er normal oppførsel ?

*** Det som egentlig er en fin liten sammenligning er følgende
1. Eli Hagen ned slottstrappa
2. Jens Stoltenberg krasjer med en annen bil.

Spørsmålet er følgende
Hvilken av de to sakene fikk mest mediaoppmerksomet?

Det mest naturlige er jo å si alt. 2. Dette skyldes at Jens Stoltenberg ødela en annen persons eiendom. Men var media virkelig slik?

Min oppfattning er at alt.1 fikk mye mer pes enn alt. 2, og svaret er veldig enkelt.

Norske journalister stemmer i all hovedsak rødt. Det går fra stalinistene(Rv-15%), halvstalinistene(Sv-ca20%) og til kvart-stalinistene(Ap 40-50%)
kjøsskatta
16.09.04 17:13
Espmell skrev:
Poenget med historien var vel at han, i følge vitner hadde lagt igjen en blank lapp under vindusviskeren, liksom for å få vitner til å tro at han la igjen telefonnr. eller lignende, slik at han kunne gjøre opp for seg......den sniken!

-----------------
Kan aldri huske det med lappen, ikke finner jeg noe om det heller når jeg leser gamle artikler.

catos
catosInnlegg: 6326
16.09.04 17:15
Bonavita skrev:

Hvor har du dette fra?
Espmell
16.09.04 17:19
kjøsskatta skrev:
Kan aldri huske det med lappen, ikke finner jeg noe om det heller når jeg leser gamle artikler.

#

Husker hendelsen godt og at jeg leste artikkelen der vitnet sto frem og fortalte at hun hadde sett Jensern legge fra seg en lapp under vindusviskeren, vitnet trodde selvfølgelig at han la igjen sitt telefonnummer og hun hadde blitt ganske sjokkert da hun sjekket lappen og oppdaget at den var blank!

Trådstarter nevner jo også dette med lappen, så at det stemmer er det ingen tvil om, kan hende jeg leste det i papirutgaven og at det er derfor den ikke finnes i artikkel-arkivet!
Jaeger1
Jaeger1Innlegg: 2413
16.09.04 17:29
Link?
onyx
onyxInnlegg: 14371
16.09.04 17:50
**Fra SOL debatt 11 aug. 2004

"Husker godt når Jens kjørte på en bil og stakk av, da ble det en liten notis i få aviser, selvom saken var klar og bruddet på norsk lov førte til økonomisk tap for den fornærmede.
Det er lett for media å påvirke den politiske vinden her i norge, med den makten de har.
Eller denne ap-politikeren som gikk berserk i kantinen, slo flere stykker og drapstruet en anne politiker, ble ikke så store oppslag om det heller.
Og når nå denne sken blir sjekket ut, og intet straffbart er avdekket, blir det en liten notis i lokalavisa hvis man gidder det...................."

Jeg minnes at skaden på den parkerte
bilen var ca. 8000 kroner

Zeplin
16.09.04 17:58
http://www.stavangeravisen.no/art.asp?art=4896
http://www.dinside.no/php/art.php?id=32406
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/07/345366.html
berzrk
berzrkInnlegg: 1345
16.09.04 18:03
ErnestA30: Forskjellen på Hagen-saken og Stoltenberg-saken er vel at det er ufattelig komisk når Eli Hagen etter å ha droppet av sin mann, partileder Carl I. Hagen, på slottet, ved et uhell legger igjen en del gummi på slottstrappa på den måten hun gjorde. Dette dreier seg om humor, ikke noe annet.

Stoltenbergs uhell var noe som kunne skjedd med hvem som helst, og det er ingenting som er spesielt komisk ved det som skjedde, så derfor blir ikke saken blåst opp noe særlig heller.

Å bruke dette som eksempel på hvorfor Stoltenberg ikke kan være statsminister er idiotisk, og minner veldig om hvordan man ser på politikere i f.eks. USA. Stoltenberg dreit seg ut som privatperson, men det betyr ikke at han ikke kan gjøre en god jobb som statsminister. Hvis du tror at han ikke vil gjøre en god jobb, så bruk politiske argumenter for å få frem dette synet - ikke angrip ham fordi han, som privatperson, gjorde en tabbe.

Alle tabber seg ut nå og da - vi ville ikke vært mennesker hvis vi ikke gjorde det. Jeg vil heller ha en statsminister som er menneskelig, enn et "glansbilde" som bare er opptatt av å opprettholde fasaden og fremstå "perfekt" utad.
Zeplin
16.09.04 18:05
Så du mener at dette faktisk er en positiv egenskap for mannen? Fantastisk konklusjon.
berzrk
16.09.04 18:07
Nei, jeg sier ikke at dette er en positiv egenskap for mannen. Det jeg sier er at dette er en ubetydelig sak, og ikke noe å henge seg opp i. Det har i alle fall INGENTING å si for om han er skikket til å være statsminister eller ikke.
Isbryter
IsbryterInnlegg: 1537
16.09.04 18:10
Jeg mener at hvis du stikker fra ansvaret ditt som privatpersjon er det stor sjanse for at du gjør det på jobb også.
ErnestA30
16.09.04 18:52
berzrk skrev:
ErnestA30: Forskjellen på Hagen-saken og Stoltenberg-saken er vel at det er ufattelig komisk når Eli Hagen etter å ha droppet av sin mann, partileder Carl I. Hagen, på slottet, ved et uhell legger igjen en del gummi på slottstrappa på den måten hun gjorde. Dette dreier seg om humor, ikke noe annet.

*** Hvis det var humor med Eli-saken, pokker så rart at det var så mye seriøs presse utenfor hjemmet hennes. For hvis teorien din skal holde så burde jo ikke de finne denne saken overhodet interessant

Stoltenbergs uhell var noe som kunne skjedd med hvem som helst, og det er ingenting som er spesielt komisk ved det som skjedde, så derfor blir ikke saken blåst opp noe særlig heller.

**** Er enig at det kunne skje hvem som helst, men det er et viktig aber her. I motsetning til Eli-saken så hadde man faktisk noen skadelidende. Jens tok i virkeligheten ikke ansvaret, for han forlot bilen med et blank ark. Sagt med andre ord. Hvis det ikke var vitner som hadde sett dette, så hadde Jens Stoltenberg aldri tatt ansvar for denne handlingen. Det skyldes at bil-eieren ikke ville hatt mulighet til å vite hvem som skadet bilen.

Å bruke dette som eksempel på hvorfor Stoltenberg ikke kan være statsminister er idiotisk, og minner veldig om hvordan man ser på politikere i f.eks. USA. Stoltenberg dreit seg ut som privatperson, men det betyr ikke at han ikke kan gjøre en god jobb som statsminister. Hvis du tror at han ikke vil gjøre en god jobb, så bruk politiske argumenter for å få frem dette synet - ikke angrip ham fordi han, som privatperson, gjorde en tabbe.

*** Det stemmer at dette ikke omhandler Stoltenbergs styringsevne som politiker, men det viser faktisk Stoltenbergs evner i en prekær situasjon. Men det er stygt hvordan pressen, som i all hovedsak stemmer fra stalinistisk til kvart-stalinistisk (Rv til Ap), dysset ned denne saken. Den er pokkers mye verre enn Eli-saken, likevel fikk Eli-saken mye mer pes. Det sier mye om politisk tilhørighet til norske journalister.

Alle tabber seg ut nå og da - vi ville ikke vært mennesker hvis vi ikke gjorde det. Jeg vil heller ha en statsminister som er menneskelig, enn et "glansbilde" som bare er opptatt av å opprettholde fasaden og fremstå "perfekt" utad.

*** Jeg er enig at det er bra at man har statsminister som er menneskelig. Men det er jo synd at sosialistpressa prøver å fremstille røde politikere så umenneskelige perfekte i sine handlinger.
berzrk
16.09.04 18:52
Når du er statsminister, så har du nok ganske sikkert en del ansvarsfølelse ang jobben din.
berzrk
16.09.04 18:58
ErnestA30: Vel det er jo den "seriøse" pressen (hvor seriøse er de nå egentlig?) som stort sett skriver om politikere og andre samfunnspersonligheter, så da er det vel ikke så rart at det er de som skriver om Eli Hagen også? Jeg synes hele dekningen av den saken var ganske humoristisk, og det henger selvfølgelig sammen med at det som skjedde var veldig morsomt.

Stoltenberg burde selvfølgelig ha lagt igjen navn og telefonnummer på stedet - ingen unnskyldninger der. Men på samme måte som med Eli Hagen, så er dette ingen stor sak. Når det i Hagens tilfelle i tillegg ikke er noe humoristisk ved den, så er det vel ikke så rart at pressen ikke skriver så mye om dette?
ParaDox
ParaDoxInnlegg: 3980
16.09.04 19:10
Jens Stoltenberg oppførte seg like uredelig privat som det han og andre politikere gjør når de unnlater å ta ansvar for konsekvensene av sine avgjørelser.Det som er mest graverende er at han bevisst gikk inn for å bløffe seg ut av situasjonen ved å legge igjen denne parkeringslappen uten noe skrevet på den,og at da han ble avslørt presterte å unnskylde seg med at han ikke hadde en penn eller blyant !!!!

Bulke-Jens rygget på denne Volvoen utenfor et sykehus,og meg bekjent har sykehusene fremdeles økonomi til både en resepsjon og penner til utlån......

Hvordan kan vi ha tiltro til at Jens Stoltenberg kan oppføre sed redelig etter denne avsløringen som pressen gjorde det de kunne for å legge lokk på?Den hadde jo akkurat kjørt sterkt ut mot Jagland og bygget opp Jens Stoltenberg,så da
''passet'' det dårlig for pressen å ta Stoltenberg Jr. i en så avslørende sak.........
Satyrkid
SatyrkidInnlegg: 31400
16.09.04 19:12
Tja.. Venter fremdeles på noen som kan ta en omvendt Eli Hagen..

"A stroke from the brush does not
guarantee art from the bristles"

ErnestA30
16.09.04 19:18
Satyrkid skrev:
Tja.. Venter fremdeles på noen som kan ta en omvendt Eli Hagen..

*** Vil påpeke at jeg som 18-åring ganske bedugget på hjemmelaget vin forsøkte å komme opp pr. sykkel. Resultatet var at tyngdekraften tok meg og jeg stupte i trappa og flyttet på nesa.

Dette var lenge før jackass og denslags
nagrom
nagromInnlegg: 6426
16.09.04 19:22
>''passet'' det dårlig for pressen å ta Stoltenberg Jr. i en så avslørende sak.....

Pressen (spesielt hovedstadspressen er ikke noen skikkelig presse lenger).

De er mest opptatt med å ri sine egne kjepphester for sine egne personlige
politiske preferanser. Journalistikk på et lavmål med andre ord.
Satyrkid
16.09.04 19:25
Nåja.. Tror neppe du topper denne..

Sykle hjem på glattis i malfylla... (Vin,sprit og øl)

Unødvendig å si at jeg ikke akkurat kom langt før første fallet
kom..

Men, jeg kom meg hjem, utrolig nok..

Pilotas
PilotasInnlegg: 28
16.09.04 20:08
Saken er vel at mannen ikke hadde ryggrad til å ta et normalt ansvar og rydde opp etter seg etter å ha påført skader på en annen bil på kr.8000.

At den Jensemannen ikke kunne se skader på den andre bilen som trengte kr.8000 i reparasjon står vel knapt til troende dersom man ikke er Ap-er.

At han legger en blank lapp under vindusviskeren er det STORE SVIKET som avslører at mannen mangler moral.

Den som støtter STOLTENBERG i denne saken mangler selv MORAL.

MOTBYDELIG spørr du meg.
Satyrkid
16.09.04 20:11
Pilotas:

Noe vel hard du da?

Er du selv så moralsk da, eller kan jeg høre noen skjeletter tusle i skapene dine?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg