Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Transcendental Meditation

NYTT TEMA
Earthling
EarthlingInnlegg: 1520
26.10.07 21:13
Spennende saker, men har ikke kroner nok til hemmeligheten.
Kan noen fortelle meg prosedyren?
Planeswalk
PlaneswalkInnlegg: 7919
29.10.07 23:48
Snakker du nå om "new age"-religion/svindel, eller snakker du om gamle psykologiske forsøk fra eldre ikke-europeiske kulturer?
Earthling
EarthlingInnlegg: 1520
01.11.07 16:30
Tenkte mest på denne formen: http://tm.org/.

Om dette er "new age"-religion/svindel vet jeg sannelig ikke.
massefrukt
massefruktInnlegg: 1043
27.11.07 18:37
er dette svinedel
dave
daveInnlegg: 660
11.12.07 12:15
"Spennende saker, men har ikke kroner nok til hemmeligheten.
Kan noen fortelle meg prosedyren?"

Visste du at David Lynch også driver med TM? Ganske kult ikke sant=) Leste boka hans "Catching the big fish" og den er helt utrolig interessant (den er oversatt til norsk og du kan lett få tak i den i en stor bokhandel). Han skriver endel om TM, men også om endel andre emner.

Uansett. Jeg blei så fascinert at jeg hadde lyst til å forsøke selv. Jeg verken har eller hadde noen peil på ideene bak meditasjon, men jeg tenkte at det var verdt å bare forsøke på min egen måte. Det er sikkert ikke dumt å lese noen bøker eller gå på noen kurs, men det har altså aldri jeg gjort. Jeg har heller ikke peil på om det jeg driver med er TM=) Men det virker!

Legg deg ned i et mørkt rom i en komfortabel seng. Pass på at det er passe varmt og at det ikke er noe som forstyrrer deg. Lukk øynene (jeg pleier å legge en myk pute over ansiktet så jeg ikke ser noen verdens ting=) Fokuser på pusten. Pust dyp inn og ut. Etter hvert vil du roe deg. I begynnelsen vil tankene vandre, men ikke prøv å hold på de eller tenk dem over. Ikke prøv å løs problemene/tankene dine. Legg dem fra deg. Med litt øvelse dykker du dypt ned i bevistheten. Du skjønner når du er der.

Lykke til!=)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg