Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fiskeplass i Oslo

NYTT TEMA
Kjuagutten
KjuaguttenInnlegg: 13433
18.06.14 20:52

jeg er ingen storfisker. Fisket mye fra båt når jeg bodde i Bergen. 
Men etter jeg flyttet til Oslo virket det å fiske mer som et tiltak og mye styr for å finne plasser hvor fisken biter.
derfor; du som har greie på fiskeplasser i Oslo

Du, hjelp meg litt her: Slik jeg ser det er du den som kan hjelpe meg best! Hvor kan jeg fiske i denne byen? Er vant med å ta stangen med ut og slenge den uti sjøen hvor som helst. Men langs fjorden her finnes det jo omtrent ikke fisk. Så; hvor kan jeg fiske uten å reise milevis avsted (gjerne innenfor ruter eller med sykkel) og HELST i sjøvann med amatørstang og sluk?? Eller MÅ jeg i marka? Isåfall hvor er det best å fiske da uten helproft utstyr men med en stang og sluk. Du skjønner svigerfar kommer snart og han drømmer om den feite norske fisken han kan skryte av når han er tilbake blant fiskekameratene sine som fisker småfisk i innlandets tjern..

Kalle73
Kalle73Innlegg: 51986
24.06.14 09:22
Kjuagutten: Du skjønner svigerfar kommer snart og han drømmer om den feite norske fisken han kan skryte av når han er tilbake blant fiskekameratene sine som fisker småfisk i innlandets tjern..

Lite å få av denslags i Oslo-området, ihvertfall fra land....

ynnory
ynnoryInnlegg: 46572
24.06.14 09:29
Kjuagutten: HELST i sjøvann med amatørstang og sluk

Gressholmen, 50 meter fra der rutebåten fra Vippetangen stopper. Bra fiskeplass. Kan få pen torsk om du fisker når sjøen flør.

Fra moloen på Lysaker kan du få laks og sjøørret.

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 3854
25.06.14 19:25

Her har du iallfall et veldig greit fiskekart

Du kan jo spørre på ofa.no/forum også selv om det primært går på markafiske.

Selv hadde jeg nesten ikke erfaring med sjøfiske, men kanskje dra ut på Hurum-landet? Mange har brukt å fiske på Fornebu, vet ikke hvor bra det er.

Kjuagutten
30.06.14 18:22

takker

VitorBelfort
VitorBelfortInnlegg: 3730
06.07.14 18:37
ynnory: Fra moloen på Lysaker kan du få laks og sjøørret.

Der fisker jeg ofte. Men har aldri hørt om noen som har fått det der. Men lurer nok litt av hvert ute i havet.

Jeg fikk forresten Horngjel og Sild på litt store sluker der, noe jeg ikke hadde regnet med. Men bruker man hekle der, kan man få store mengder sild.

Kjuagutten
07.07.14 16:20

høres litt stress ut dette å være hobbyfisker.. den og den sluken, den og den stangen osv..
Vi fisket med det vi hadde vi og det ble nå endel fisk av det.
Men dette var i bergensområdet og er (var?) vel endel lettere der enn i Osloområdet?

legalize_it
legalize_itInnlegg: 13016
11.07.14 02:45
Kjuagutten: Men langs fjorden her finnes det jo omtrent ikke fisk

Skal du ha makrell eller torsk er det jo intet problem å få det innerst i fjorden. Står jo mange folk ved vippetangen og fisker makrell nå.

Vil du dra litt lenger ut går det jo an å dra til hvervenbukta, eller mot Ingierstrand. Er en del sjøørett å få der.

ynnory
22.07.14 01:32
legalize_it: Er en del sjøørett å få der.

Jo, ingen tvil om at fisken finnes på spesielle plasser i Oslofjorden. Men får man denne ettertraktede sjøørreten?

legalize_it
22.07.14 01:35
ynnory: Jo, ingen tvil om at fisken finnes på spesielle plasser i Oslofjorden. Men får man denne ettertraktede sjøørreten?

Har fått noen i fjorden, men er sjeldent jeg fisker spesielt etter den. Har ikke tålmodighet til å stå i flere timer å fiske etter en fisk som nesten aldri biter :p

ynnory
22.07.14 01:39
legalize_it: nesten aldri biter :p

Har fisket litt torsk og makrell i fjorden. Hva biter sjøørreten på?

legalize_it
22.07.14 01:48
ynnory: Har fisket litt torsk og makrell i fjorden. Hva biter sjøørreten på?

Jeg har fått den på noen litt sterkt fargede sluker på ca 20-30 gram. Ellers er det vel mye flue folk fisker den med. Men fisker for det meste etter torsk, makrell ol selv og.

(Innlegget ble redigert 22.07.14 01:48)

ynnory
22.07.14 02:09
legalize_it: sterkt fargede sluker på ca 20-30 gram.

Brukt slike på torsken. Rart at ikke en og annen sjøørret har bitt på. Sjøørreten står kanskje oftest like under overflaten?

legalize_it
22.07.14 02:32
ynnory: Brukt slike på torsken. Rart at ikke en og annen sjøørret har bitt på. Sjøørreten står kanskje oftest like under overflaten?

Ja har intrykk av at de beveger seg i den øvre delen av vannsjiktet. Skal dog sies at jeg har fiska i mange år uten å ha fått særlig mange.

Var f.eks. å fiska ved Ingierstrand for noen uker siden, og så noen relativt store som vaka, men var ikke noen av de 4-5 fiskerne som stod der som fikk et eneste napp.

Kalle73
Kalle73Innlegg: 51986
24.07.14 09:42

Sjøørret og andre laksefisker må ofte tirres til å nappe, ihvertfall om en fisker med sluk. Og da er det en del fart som trengs, gjerne ved dorging.

nissen26
nissen26Innlegg: 3034
10.11.17 10:59

Rundt Kalvøya

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg