Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NEI TIL ULV I NORGE

NYTT TEMA
Hoffet
HoffetInnlegg: 30
07.10.01 12:40
Ulv dreper våre husdyr og hjortevilt i utmark og kan drepe oss mennesker.
Politikkerne må våne ,- Bruk nødvergeretten !
senty86
senty86Innlegg: 1916
07.10.01 12:42
De trenger jo mat de og...

~Senty~

-I live in my own little world...but it's ok.....they know me here
Falliang
FalliangInnlegg: 996
07.10.01 12:42
hoffet:
Rakulv hørtes festlig ut, synes jeg.
Hoffet
HoffetInnlegg: 30
07.10.01 13:43
"Rakulv" Kan du deffinere ?
Falliang
FalliangInnlegg: 996
07.10.01 15:21
Kjære adelige:
Jeg hørte bare på Hallo i uken i går. Der snakket de om rakulv - jfr. rakørret og diverse. Jeg er så barnslig at jeg har moro av sånt.
GuanoApes
GuanoApesInnlegg: 25
15.10.01 19:40
Ulven var der før bøndene i nord så.. ulven har all rett til å drepe sau.. som senty86 sa den trenger mat den og...

~~|Guano Apes|~~
Nothing is like German Rock...
Halliurd
HalliurdInnlegg: 393
27.10.01 04:53
Ja til ulv i Noreg...
Limsio20
Limsio20Innlegg: 264
27.10.01 09:39
JA til ulv. Begynn med gjeting av husdyra igjen.
Det skaper noen arbeidsplasser også.
trakt
traktInnlegg: 279
01.11.01 12:21
Leste i avisen for ett par uker siden att det var bare hund og okse som drepte mennesker i Norge.
Kanskje vi skal fjerne alle okser og hunder. De er jo farlige!!!!!!
Temperance
TemperanceInnlegg: 1449
01.11.01 12:24
trakt:
Ja, vekk med okser og bikkjer. La Norge få puste fritt NÅ!
NoksåNaiv
NoksåNaivInnlegg: 404
03.11.01 23:05
"Hoffet skrev:
Politikkerne må våne ,- Bruk nødvergeretten ! "

Litt rart at vi kan klare å passe på sauene våre da. Andre steder i verden bruker man fortsatt gjetere i områder som er rovdyrutsatt. Men her til lands sender man alt ut om sommeren, og forventer at alle skal komme like hele, friske og raske hjem igjen. Bøndene burde tatt ansvar selv og passet på sauene sine kontinuerlig, det er tross alt gjennom jordbruk at sau slik som vi kjenner dem i dag er blitt til. Og dagens husdyr har fjernet seg så mye fra sitt opphav at de er lett match for et hvilket som helst rovdyr.

NoksåNaiv
native1
native1Innlegg: 88
19.11.01 01:21
Naiv ja. Hvem skal betale? Selv om gjeting funker i U-land så ville det aldri være lønnsomt her. Litt høyere lønninger her da. Norge er et av få industiraliserte land som har dyr på beite i utmark.
Trampz
TrampzInnlegg: 17
26.11.01 22:17
Kan noen fortelle meg hvilken nytte vi har av ulven. Bør vi ikke vurdere fordeler med ulv mot bakdeler. Tror ikke jeg kan komme på en eneste fordel utenom noen få stakkarslige hyl en sjelden gang i blant.

På tide med jakt på ulv.
Darthjade
DarthjadeInnlegg: 134
03.12.01 00:19
ja, og hvilke nytte har vi av løver? Eller Nesehorn? Bjørn har vi heller ikke nytte av! La oss drepe alt på denne jorden som vi ikke har nytte av. Menneskeheten hersker!

Vet du forresten hvor stor andel av sauene som blir tatt av rovdyr? Hvert år forsvinner over 100.000 sauer. Under 1000 av dem blir tatt av rovdyr...
Det største rovdyret er bonden som slipper sauen ut en hel sesong uten å følge med. De resterende 99.000 sauene dør av "uhell". De dør en smertefull død etter f.eks å ha falt ned fra en fjellvegg og brukket ryggen, et bein eller noe lignende. Fjern bøndene! Vi har for mange av dem.
Øyvind
ØyvindInnlegg: 123
15.12.01 22:46
Ulv har vert i norge lenge før oss, og har meir rett til og leve fritt her enn du.
begynn og ha gjetera sann som dei hadde før så blir de ikkje eit problem lenger.

Bare feige bønder skyter ulv med hagle fra helikopter.
Øyvind
ØyvindInnlegg: 123
15.12.01 22:58
"Trampz skrev:
Kan noen fortelle meg hvilken nytte vi har av ulven. Bør vi ikke vurdere fordeler med ulv mot bakdeler. Tror ikke jeg kan komme på en eneste fordel utenom noen få stakkarslige hyl en sjelden gang i blant.

kva nytte har vi av fattige folk i afrika? kvifor bruke penger på og prøve og redde dei, la oss tenke kun på oss sjølve og drepe dei fattige som tar tid og penger av oss.
Vent....her er en bedre ide....la oss sende ned ulvane våra, dei er jo så utrolige mannevonde sjølv om dei ikkje har drept eit menneske her i norske sida 1800 talet, men dei ser jo så onde ut at dei må vere farlege.

Når eg tenker etter...kan vi ikkje drepe alle dyr som irriterer oss? rotte f.eks?

DETTE ER SELFØLGELI SPØK..........

over til fakta........'
hunder dreper meir mennesker en ulver, faktisk er dei ikkje registrert ulv som dreper menneske på veldig veldig lenge.....
La bøndene ha gjetera. det er idiotisk og tru at om du sender ut 1000 sauer aleine i skogen, vil samtlige komme tilbake..... rovdyra TRENG mat dei og. Naturen går sin gang utan nokon bør eller burde gjere noko med det.
saftkokar
saftkokarInnlegg: 256
17.12.01 17:39
Kor har du desse tala ifrå, Darthjade? Under 1000 drept av rovdyr seier du... tja kanskje i dine drømmar. Du må forstå at livet ute i dei norske skogane ikkje er sånn som det blir framstilt på barne TV og dyrene i hjorteparken. Alle dyr er IKKJE venner. Må få minne om at vi reknar med at godt over 100 sauer har blitt drept av jerv berre i Sogn og Fjordane i år. Det er eit fylke som ikkje akkurat er rekna som kjerneområde for jerv. Og viss du trur at det er større sjanse for å dø momentant ved å bli drept av eit rovdyr enn ved å dette utfor eit stup, må eg nok seie at du får prøve det sjølv. RYK OG REIS. Rart at alle dyrevernarar kjem frå Oslo, når det villaste dyret dei har sett er bikkja til naboen.
Soho2
Soho2Innlegg: 2674
17.12.01 17:43
Man hadde gjeter før i tiden, og klarte seg bra med det. Kanskje en ide å ha gjetere igjen? Men nei, det er vel enklere å meie ned alt og alle som kommer i din vei, istedet for å svinge unna. For alt skal jo være enkelt. Gud forby at man må tenke litt på andre løsninger
Ante
AnteInnlegg: 4536
19.12.01 21:50
Hvor dum må man være for å ikke forstå at lønnsnivået i Norge er for høyt til at bøndene har råd til å ansette gjetere? Det fungerer i andre land for der er barnearbeid tillatt og folk har så lav lønn at bøndene kan ha gjetere.
Satyrkid
SatyrkidInnlegg: 31399
19.12.01 21:57
Hoffet:

Ulv angriper sjelden mennesker... De eneste gangene er hvis dette gjelder en ulvemor med unger i nærheten,eller at ulven er så skada eller såpass gammel at de ikke kan jakte på et annet bytte....

Så prøv ikke deg med den løgnen.. Lær deg heller litt om vår Fauna...

Hrodgeir Hårkjake
http://members.fortunecity.com/satyren
Siama
SiamaInnlegg: 1069
31.12.01 01:13
"Hoffet skrev:

************************************************************************************************

Norge må ha plass til ulven, vi kan ikke kreve at andre land skal ha rovdyr og ikke ville ha dem selv. Er du sikker på at det ikke er vinteren og svekkelse hos hjorten som gjør at ulven kan ta den.

Er det et menneske man vet ulven har tatt, mange er det ikke iallefall. Du må før selge bilen din før du skyter ulven.
bribon
bribonInnlegg: 3254
31.12.01 01:16

Er det et menneske man vet ulven har tatt, mange er det ikke iallefall. Du må før selge bilen din før du skyter ulven."

- Det er ett tilfelle i Spania, men det er lt jeg har hørt om saken. Hunder er farligere. De har drept fler mennesker. Fjern alle hunder fra Norge.
krystlikott
krystlikottInnlegg: 3666
31.12.01 01:17
Kan til en viss grad skjønne at sauebønder er bekymret men dette hysteriet om at det er livsfarlig å gå i skogen blir for dumt. Jeg har ingen betenkeligheter med å gå rundt i ulveskog. Men for all del hold dere unna så blir det mer sopp til meg. :-)
krystlikott
krystlikottInnlegg: 3666
31.12.01 01:18
..bribon skrev:
Fjern alle hunder fra Norge.

Også elg, livsfarlig på veiene. Møter heller en ulv i skogen en en mannevond elg. De er ikke å spøke med.
bribon
bribonInnlegg: 3254
31.12.01 01:19
"krystlikott skrev:
..bribon skrev:
Fjern alle hunder fra Norge.

Også elg, livsfarlig på veiene. Møter heller en ulv i skogen en en mannevond elg. De er ikke å spøke med.
"

-Helt riktig. Det er mange dyr som bør fjernes før ulven.
Jeppe
JeppeInnlegg: 60
31.12.01 08:28
HALLO!!
ULV ER IKKE ET PROBLEM. MEN EN FIN MULIGHET FOR ENKELTE PÅ BEGGE SIDER Å PROFILERE SEG I MEDIA. DET ER BARE Å RUSLE EN TUR UT I SKOGEN OG PLAFFE VEKK SKITEN ENTEN MED GEVÆR ELLER GIFT. IKKE NOE PROBLEM HVIS DEN ER SÅ VANSKELIG Å LEVE MED. KRYPSKYTING HAR ALLTID VÆRT HER OG VIL FORTSATT VÆRE DET.
Termofil
TermofilInnlegg: 26596
01.01.02 22:34
"Hoffet skrev:

Mennesker dreper våre dyr, vi må gjøre noe. Fjerner vi ulven kan det føre med seg at andre dyr også forsvinner. La naturen gå sin gang.
Soho2
Soho2Innlegg: 2674
01.01.02 22:36
JA til ulv i Norge!!
sirLIK
sirLIKInnlegg: 436
15.01.02 17:21
HOFF HOFF!!!

la ulven leve det er de javla bøndan som slepper den teite sauen ut i teritorumet til ulven!! ulven må ha mat den og!!
den takker selfølgelig ikke nei til en teit sau som er i hans teritorum!!

vi trenger faen ikke sauen i norge ut med den!!

mye mere ulv!!!
sirLIK
sirLIKInnlegg: 436
16.01.02 20:17
ulv ulv og mere ulv det er det likeste jeg hvet
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg