Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Magicians

NYTT TEMA
Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 52608
01.12.09 11:55

Leste nylig "The Magicians" av Lev Grossman.

Flott bok, en slags blanding av Harry Potter og Narnia, men definitivt for voksne, med vold og sex og dop blant ingrediensene. Også litt beslektet med "Jonathan Strange & Mr. Norrell".

jacksoen
jacksoenInnlegg: 8480
02.12.09 01:25

trodde du mente the magician" av feist

Artaxerxes
03.12.09 14:07

En del skryt av boken kan dere lese her.

Aebriol
AebriolInnlegg: 14670
14.12.09 09:47

Plukket opp og leste denne i helgen. Absolutt underholdende. 

Hvis jeg kan si noe negativt om den, så var det at jeg følte mye av det som skjedde var totalt irrelevant. Det ga forsåvidt en viss innsikt i hvordan hovedpersonen utvikler seg, men følte at det var en del tråder som ble startet opp, men som deretter bare forsvant ut i, tja, ingenting. 

Likte slutten veldig godt. Rom for en oppfølger sånn sett. 

Takk for anbefalingen.

Artaxerxes
14.12.09 10:24
Aebriol: Hvis jeg kan si noe negativt om den, så var det at jeg følte mye av det som skjedde var totalt irrelevant. Det ga forsåvidt en viss innsikt i hvordan hovedpersonen utvikler seg, men følte at det var en del tråder som ble startet opp, men som deretter bare forsvant ut i, tja, ingenting. 

Det kan nok sies.

Poenget med romanen var nok først og fremst å skrive en 'voksen' versjon av disse to fryktelig populære ungdomsseriene, der han ikke vek tilbake for mer realistiske konsekvenser av en del ting som skjedde.

Du kan også prøve en annen bok jeg leste nylig: "The City and the City" av China Miéville. En snodig detektivroman som utspiller seg i en, eller rettere sagt to, av litteraturhistoriens merkeligste byer: Beszel og Ul-Qoma. Disse to byene ligger på samme plass, og overlapper hverandre, noe som har medført en rekke intrikate regler der folk i den ene byen 'ignorerer' det som hører til i den andre byen. Som så ofte med kriminalromaner av denne typen er imidlertid konseptene mer interessante enn selve plottet og avslutningen.

Aebriol
14.12.09 11:18

Jeg har lest ett par bøker av China Mieville, og hver gang mister jeg interessen etter noen hundre sider når scenarioet ikke lenger interesserer meg (for det fenger alltid umiddelbart), og jeg finner ut at jeg egentlig ikke bryr meg om hverken plottet eller karakterene. 

Er den særlig annerledes enn Perdido Street Station og  / eller Iron Council? Har du lest dem?

Artaxerxes
14.12.09 11:22
Aebriol: Er den særlig annerledes enn Perdido Street Station

Veldig annerledes. Mye kortere, for det første, og ikke den samme typen overlessing av gærne ideer.

Artaxerxes
12.10.11 08:43
Aebriol: Likte slutten veldig godt. Rom for en oppfølger sånn sett.

Og nå er den kommet!

The Magician King

Aebriol
12.10.11 08:46
Artaxerxes: Og nå er den kommet!
The Magician King

Skal absolutt plukkes opp, husker godt den første. Tilbakemelding kommer når jeg har lest den ferdig.

Artaxerxes
12.10.11 08:56
Aebriol: Skal absolutt plukkes opp, husker godt den første. Tilbakemelding kommer når jeg har lest den ferdig.

Jeg er omtrent halvveis, og liker den godt så langt.

Artaxerxes
12.10.11 14:15

Det ser forresten ut til at han har planer om å skrive en tredje bok etter hvert.

toxxic86
toxxic86Innlegg: 973
14.02.12 07:48

Litt sein bump men hva syntes du om "The Magician King"? Kjøpte "The Magicians" etter å ha sett denne tråden og den var ikke bedre en midt på treet for min del...Tar det seg opp i oppfølgeren? :)

Aebriol
14.02.12 14:02

Jeg har glemt å kjøpe den ... må fikses :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg