Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Stålkyss", en VGD-brukers fantasi.

NYTT TEMA
LordSnow
LordSnowInnlegg: 87
10.01.12 14:19

I tråden om Joe Abercrombie valgte denne bruker å proklamere at han skal prøve seg som forfatter. Jeg har ingen relevant erfaring, og for å være ærlig, dette er kanskje et overambisiøst prosjekt. Men det er vel ingen grunn for ikke å prøve?

Jeg nevnte at jeg gjerne ville ha tilbakemeldinger etterhvert som historien skred frem, og om ikke altfor lenge er første kapittel klart for lesning, tror jeg...

Jeg regner med at jeg vil sende med en link for nedlasting på melding til de som har en genuin interesse for å komme med tilbakemeldinger, fordi da er den til hjelp om den er positiv eller negativ.

Historien er en hevnhistorie, simpelthen fordi jeg elsker det, så målet er klart, men som alle vet er det veien dit som er historien jeg skal prøve å fortelle.

`Den unge tjeneren Oden fra den nordligste provinsen i Imperiet tar med seg liket av offiseren Saemun til Odens folks helligste gravsted. Under seremonien får han et syn som gjør at han ikke bare sverger hevn for sin døde venn, men også for å løsrive sitt folk fra det stadig mer brutale Imperiet. Samtidig er det meningen at Saemuns søster skal giftes bort til en av de mektigste familiene i Imperiet, men etter brorens henrettelse for angivelig forræderi, blir hun offer for et brutalt overgrep, og må gjøre alt hun kan for overleve. Samtidig begynner en voldsom maktkamp for å kaste keiseren fra tronen.`

Meld deres interesse i denne tråden, så for vi se hvordan dette går. (Raul07, kjenn din besøkelsestid)

Aebriol
AebriolInnlegg: 12684
10.01.12 16:10

aebriol at gmail.com så lover jeg seriøs tilbakemelding :)

Raul07
Raul07Innlegg: 104140
11.01.12 19:08

Spennende

Har stor respekt for de som vil prøve seg, uansett hvor vanskelig og frustrerende det kan være i starten. Har fantasert om noe lignende selv, men "vet" at det ikke blir bra nok og derfor vil jeg ikke en gang prøve. Språket mitt er rett og slett ikke bra nok.

Raul07
Raul07Innlegg: 104140
11.01.12 19:09
LordSnow: Historien er en hevnhistorie

Jeg lukter Best Served Cold ala Joe Abercrombie. Fetere hevnhistorie finner du knapt :-)

(Innlegget ble redigert 11.01.12 19:11)

LordSnow
LordSnowInnlegg: 87
10.02.12 14:27

Hei igjen mine trofaste følgere :) Jeg har blitt litt forsinket, og grunnen er enkel, jeg har funnet en mørkere side i meg selv som jeg vil utforske. Det høres kanskje dramatisk ut, men jeg har blitt inspirert av en del ting i det siste som har gjort at jeg er i ferd med å skape en verden som er så mørk at jeg vil nesten kalle det en fantasyverden fra helvete. Hva annet kan man kalle en historie som innebefatter en elleveårig lystmorder, en offiser som har fått i ordre om å likvidere familien han har voskt opp med, og andre voldsomheter som foregår i grenselandet mellom to kongedømmer som stadig er i krig. Om jeg får det til er en annen sak, men jeg for ihvertfall prøve.

McLovin
McLovinInnlegg: 6063
13.02.12 11:43
LordSnow: elleveårig lystmorder

Litteratur handler ikke om at man skal ha med mest mulig dilldall.

Jeg ville falt av allerede når jeg leste om den 11 år gamle lystmorderen, høres rimelig tåpelig ut.

Litteratur handler mye om at forfatteren må skape et troverdig univers, selv om det fiktivt, som leseren kan nikke anerkjennende til.

Siste innlegg