Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Boka Da terroren rammet Norge

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 17401
02.02.12 22:32

Kjetil Stormark har gitt ut en bok som heter da Terroren Rammet Norge. Hvis du ønsker en litt mer detaljert beskrivelse av alt som skjedde, både i Oslo og Utøya. Og ikke minst hva som foregikk hor politi, brannvesen og ambulansepersonell er dette en veldig fin bok og lese. Det er og gjengitt en rekke intervjuer med forskjellige personer i retsen rundt Regjering, AP og AUF. Og den gir et meget godt innblikk i hvordan disse reagerte og hvordan de handlet.

Aebriol
AebriolInnlegg: 12684
02.02.12 23:16
Kjetil_e: Kjetil Stormark har gitt ut en bok som heter da Terroren Rammet Norge.

Kunne umulig brydd meg mindre.

Skal jeg lese en bok om denne hendelsen, skal den være skrevet om 10 år når ting er på avstand og man kan få analysert ting ordentlig. 

Tordenskjold3
Tordenskjold3Innlegg: 7915
05.02.12 16:30

Men står det mer enn det som har kommet frem i media?

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 17401
05.02.12 18:49
Tordenskjold3: Men står det mer enn det som har kommet frem i media?

Tja, kanskje ikke noen viktige nyheter, som ikke er kjent fra før. Men samtidig er boka resultat av en rekke intervjuer med politi, brannvesen, helsepersonell, folk på Utøya, i Regjeringskvartalet. Folk som var rundt regjeringens krisestab og rundt Statsministerens midlertidige kontor.

Så selv om det ikke står noe veldig overraskende som ikke er kjent fra før, så er den veldig inntresant i å gi et bilde. Særlig fra innsiden av politi, regjeing og SMK. For eksempel at man lenge i topp politiske miljøer var redd at dett var et anngrep fra en fiendtlig stat.

Kanlite
KanliteInnlegg: 629
07.02.12 00:47

Blir vel en bestselger. Men har ikke alle sett alt om polititabber osv?
Annet er om hvordan brann- og ambulansepersonell opplevde det.
Vi som har sett Nokas - filmen, skjønner hva det dreier seg om, i og med at gjerningen er rimelig kartlagt, og hvordan det endte.
Blir nok utgitt bøker senere, som er beskrevet av øyenvitner, og det er greit nok, om noen føler for det.
Ser for meg at Utøya blir film etterhvert. Smakløst, selvfølgelig.
Nå driver BBC (?) med dokumentar.
Store nyheter i utlandet, men vi trenger egentlig ikke slikt?

jacksoen
jacksoenInnlegg: 8405
07.02.12 08:04

Enig med Aebriol, bøker som kommer ut nå er bare der for å tjene penger. Å skrive om en slik hendelse før engang en offentlig kommisjon har lagt fram sin rapport blir bare feil.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 19914
07.02.12 08:12
Aebriol: Skal jeg lese en bok om denne hendelsen, skal den være skrevet om 10 år når ting er på avstand og man kan få analysert ting ordentlig.

Utvilsomt. 

Penger går som kjent til hodet på folk, og denne Kjetil er intet unntak.

Siste innlegg