Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*EKSAMEN* Samtidslitteratur definisjon? hjelp

NYTT TEMA
AbyssTNA
AbyssTNAInnlegg: 1229
11.06.12 18:19

Hei alle sammen!
Eksamen er på onsdag og kom opp i Norsk, Samtidslitteratur, så lurer på om noen kan gi meg en definisjon av dette?
Hva betyr Samtidslitteratur?

Aebriol
AebriolInnlegg: 13961
11.06.12 18:25
AbyssTNA: Hei alle sammen!Eksamen er på onsdag og kom opp i Norsk, Samtidslitteratur, så lurer på om noen kan gi meg en definisjon av dette?Hva betyr Samtidslitteratur?

Det viktige med samtidslitteratur er at scenarioet ikke bare er satt i nåtiden, men at det tematisk handler om noe som er relevante problemstillinger og miljøer som er typiske for nåtiden. 

Det holder med andre ord ikke å skrive en roman om bunnløs kjærlighet mellom to 15åringer og kalle det samtidslitteratur ... men legger du inn gode realistiske skildringer av miljøet, kulturkonflikter, religion, mobbing gjennom digitale medier og hvordan personer kan endre personlighet online hvor de ikke blir holdt ansvarlig for sine ytringer, osv osv osv,  så kan du nærme deg. 

AbyssTNA
AbyssTNAInnlegg: 1229
11.06.12 18:28
Aebriol: Det viktige med samtidslitteratur er at scenarioet ikke bare er satt i nåtiden, men at det tematisk handler om noe som er relevante problemstillinger og miljøer som er typiske for nåtiden. Det holder med andre ord ikke å skrive en roman om bunnløs kjærlighet mellom to 15åringer og kalle det samtidslitteratur ... men legger du inn gode realistiske skildringer av miljøet, kulturkonflikter, religion, mobbing gjennom digitale medier og hvordan personer kan endre personlighet online hvor de ikke blir holdt ansvarlig for sine ytringer, osv osv osv, så kan du nærme deg

Tusen takk skal du ha Aebriol!
dette vil hjelpe meg utrolig mye, igjenn takk! :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg