Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dyrenes indre liv

NYTT TEMA
dyratorium
dyratoriumInnlegg: 955
24.04.17 20:48
Aurorabliss: Skal leses!

Ja, dette høres umiddelbart ut som en interessant bok. Ser at den nokså nylig er sluppet i norsk oversettelse, da imidlertid med en vesentlig høyere pris, selvfølgelig :) Jeg har lest mye etologi i mitt liv var en 'fan'  av nobelprisvinneren  Konrad Lorenz i min ungdom, og alltid vært opptatt av dyrevern og dyrs rettigheter. Som student på sent sekstitall/tidlig syttitall var professor Arne Næss et forbilde og stor inspirator for meg. Og en hundemann har jeg alltid vært..

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6140
27.04.17 11:57
dyratorium: Ja, dette høres umiddelbart ut som en interessant bok. Ser at den nokså nylig er sluppet i norsk oversettelse, da imidlertid med en vesentlig høyere pris, selvfølgelig :) Jeg har lest mye etologi i mitt liv var en 'fan' av nobelprisvinneren Konrad Lorenz i min ungdom, og alltid vært opptatt av dyrevern og dyrs rettigheter. Som student på sent sekstitall/tidlig syttitall var professor Arne Næss et forbilde og stor inspirator for meg. Og en hundemann har jeg alltid vært..

Samme her, du! Jeg er gal etter hunder. Dessverre har vi ikke mulighet til å leve med hund for tiden, men etter hvert...

Låner boken på biblioteket, jeg. Står på venteliste.

Jeg har lest:

"Antriebe tierishcen und menschlichen Verhalten", men det er veldig lenge siden, og nå finner jeg den ikke i biblioteket vårt. Samt Der Abbau des Menschlichen,
men den finner jeg heller ikke nå.

Du ga meg lyst til å lese mer av ham! Takk for det.

dyratorium
dyratoriumInnlegg: 955
27.04.17 19:19
Aurorabliss: Jeg har lest: "Antriebe tierishcen und menschlichen Verhalten", men det er veldig lenge siden, og nå finner jeg den ikke i biblioteket vårt. Samt Der Abbau des Menschlichen,
men den finner jeg heller ikke nå. Du ga meg lyst til å lese mer av ham! Takk for det.

Ja, Konrad Lorenz var en svært klok mann. Den av hans bøker som gjorde størst inntrykk på meg, var 'Das sogenannte Böse' som kom på norsk i 1968. Den kan leses på NB nett om du har norsk IP-adresse.

Trist å høre at du bor et sted hvor du ikke kan ha hund. Det må du gjøre noe med :)

(Innlegget ble redigert 27.04.17 19:25)

Aurorabliss
27.04.17 20:00
dyratorium: Trist å høre at du bor et sted hvor du ikke kan ha hund. Det må du gjøre noe med :)

Det er ikke noe forbud mot å ha hund her, men vi reiser så mye. Det ville ikke vært rettferdig mot bikkja.

Riktig nok har en venninne sagt at hun kan passe pelsen (glatt må det være!) i lengre perioder, men jeg nøler.

Aurorabliss
30.04.17 06:05
dyratorium: Ja, Konrad Lorenz var en svært klok mann. Den av hans bøker som gjorde størst inntrykk på meg, var 'Das sogenannte Böse' som kom på norsk i 1968. Den kan leses på NB nett om du har norsk IP-adresse.

Ja, og så "Der Abbau des menschlichen". Gjorde sterkt inntrykk, men heller ikke den finner jeg nå i alt kaoset.

http://www.langelieder.de/lit-lorenz.html

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg