Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En hyllest til H.G. Wells

NYTT TEMA
jeangabin
jeangabinInnlegg: 24130
22.08.17 08:25

http://historyradio.org/2017/08/20/h-g-wells-fridays/

Jeg er en kjempestor fan av folk som Jules Verne og H.G. Wells, så hver fredag har jeg en hel dag bare med H.G. Wells fortellinger, forelesninger og annen scifi audio på min nettradiostasjon. Det er ikke noe reklame eller innlogging, så det er bare å stikke innom. 

Min favorittfortellling er Den Usynelige mannen, men Dr Moreau ser ut til å være den fortellingen som passer best på radio. Jeg blir også å spille en litt annen versjon av War of the Worlds enn Orson Welles sin. Alle er gørr lei den gamle sviska nå. 

serk
serkInnlegg: 41
06.09.17 23:08

Hei! Var det Wells som skrev The Time Machine? Den gjorde uutslettelig inntrykk på meg, engang i tenåra! Før det leste Bing og Bringsvær med like stor fascinasjon. Scifi-elementet i litteraturen er sterkt undervurdert som virkemiddel og genre. Hva hadde verden vært uten bøker som  Frankensteins monster og 1984? For ikke å si filmer som 2001 og A Clockwork Orange?

Vigi
VigiInnlegg: 10884
06.09.17 23:12

H.G Wells var med i Supermann, en serie som gikk over 4 år på nitti-tallet. Lois and Clark het serien. Var faktisk en stor fan den gang og har serien på hytta. ;)

De episodene der Wells var med var bare fantastisk bra. 

serk
serkInnlegg: 41
06.09.17 23:33

H.G. Wells er både din fiktive, i en TV-serie fra nitti-tallet OG en høyst reell scifi-forfatter som levde på 1800-tallet!

Vigi
VigiInnlegg: 10884
07.09.17 20:18

Yes, absolutt en ekte person. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg