Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

QUIZMARATON 2014: Døgn 1 av 10

NYTT TEMA
Vahlley
VahlleyInnlegg: 66070
07.09.13 05:32

Kjære godtfolk!

Vel møtt skal dere være til en funklende ny sesong av QUIZMARATON! Og som jeg har lovet i tidigere skriblerier: Dette blir aller siste sesong av dette konseptet. Det første døgnet er under en halvtime unna; og for å spare litt tid og svette - og gjøre det mest mulig bekvemmelig for dere som skal delta - så gjengir jeg åpningsinnlegget fra den generelle Quizmaraton 2014-tråden her, i all sin praktfulle helhet:

Vel møtt til Quizmaraton 2014! Dette er en spørrekonkurranse som varer fra 7. september 2013 til 8. juni 2014 – og består av 3360 spørsmål fordelt på 240 emner. Spørsmålene blir stilt i 10 omganger; hver omgang går over en helg – nærmere bestemt første fulle helg per måned. Dette er terminlisten:

7.-8. september
5.-6. oktober
2.-3. november
7.-8. desember
4.-5. januar
1.-2. februar
1.-2. mars
5.-6. april
3.-4. mai
7.-8. juni

Hver omgang (helg) består av tre økter á 8 timer – med andre ord vil hver omgang vare i totalt 24 timer – derfor bruken av begrepet «maraton» i Quizmaraton. Slik ser en omgang (helg) ut:

0600-1400 «Lørdagsøkta»
2200-0600 «Nattøkta»
1400-2200 «Søndagsøkta»

I løpet av en omgang (helg) blir det stilt spørsmål i 24 emner – ett emne per time. Hvert emne består av 14 spørsmål – som blir stilt med fire minutters mellomrom. Dette er den faste «timessyklusen»:

--00: Første spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --03
--04: Andre spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --07
--08: Tredje spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --11
--12: Fjerde spørsmål blir postet: fasiten postes kl. --15
--16: Femte spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --19
--20: Sjette spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --23
--24: Syvende spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --27
--28: Åttende spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --31
--32: Niende spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --35
--36: Tiende spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --39
--40: Ellevte spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --43
--44: Tolvte spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --47
--48: Trettende spørmål blir postet; fasiten postes kl. --51
--52: Fjortende spørsmål blir postet; fasiten postes kl. --55
--56: Resultatliste og sammenlagtlister postes.

Spørsmålene blir postet nøyaktig i henhold til denne klokka. Fasiten blir alltid postet tre minutter etter spørsmålet – uavhengig av om noen har svart riktig – og uavhengig av hvor hurtig det eventuelle korrekte svaret er postet.

Med unntak av omgang (helg) nr. 1, blir emnene samlet rundt ni hovedtema: Ett hovedtema for hver omgang (helg). Slik:

7.-8. september --> MIKS (spredte emner)
5.-6. oktober ---> HISTORIE
2.-3. november --> MUSIKK
7.-8. desember --> NORGESGEOGRAFI
4.-5. januar --> FOTBALL
1.-2. februar --> SAMFUNN
1.-2. mars --> FILM & TV
5.-6. april --> NATUR & TEKNOLOGI
3.-4. mai --> SPORT (u/fotball)
7.-8. juni --> VERDENSGEOGRAFI

INFO-FAQ

Hvordan vinner man Quizmaraton 2014?
Det gjør man ved å svare rett på flest av de 3360 spørsmålene som blir stilt fra og med lørdag 7. september kl. 0600 til og med søndag 8. juni kl. 2152.

Gis det ett poeng per riktige svar – eller har du et annet fancy poengsystem?
Akkurat som Quizmaraton 2010 og Quizmaraton 2012, gis det ett poeng per riktige svar.

Og det er kun førstemann/-kvinne som poster rett svar, som får poenget?
Korrekt.

Enn om to deltakere (eller flere) ender opp med samme antall poeng etter søndag 8. juni kl. 2152?
Jeg hadde ingen skilleregler ved de to forrige utgavene av Quizmaraton (noe som resulterte i to vinnere av 2010-utgaven); men det blir det en forandring på nå. Det skal kun kåres én vinner; og dersom to eller flere deltakere ender opp på samme poengsum, vinner den som har fleste døgnseiere (helgeseiere).

Men enn om man også har like mange døgnseiere? Hvordan skiller man da?
Da går den som har flest øktseiere foran. (Hvert døgn er splittet opp i tre økter á 8 timer.)

Og dersom to deltakere både har like mange poeng, døgnseiere og øktseiere – hva da?
Da teller vi antall emner (timer) man har vunnet.

Og dersom det utrolig nok fremdeles skulle stå likt?
Da blir det som i Quizmanesjen; at den som oppnår den aktuelle poengsummen først, vinner.

Akkurat, ja. Da skulle nok alle muligheter for to vinnere være eliminert.
Nettopp.

Blir det samme skillesystemet benyttet når det skal kåres døgnvinnere, øktvinnere og emnevinnere også?
Ja. Det skal kun kåres én døgnvinner pr. døgn, én øktvinner per økt og én emnevinner per emne. I denne utgaven av Quizmaraton skal det ikke deles på noe.

Så dette betyr altså at dersom to deltakere får fem poeng hver i løpet av samme emne (time), så blir den som først oppnådde fem poeng rangert foran?
Jepp, du har forstått konseptet.

Jeg regner med du har et rikholdig sett av svarregler; slik at ingen får drive med juks, fanteri og sleipe triks for å kapre poeng?
Selvsagt. Svarreglene blir gjengitt nedenfor. De er så godt som identiske med de jeg har brukt i forrige quiz (Quizmanesjen 2013).

Så du har fortsatt tenkt å dele ut dine sedvanlige «snarvei-advarsler»?
Det er et nødvendig gode, så det skal jeg fortsette med, ja.

Du har i over fem år her på quizforumet stilt cirka 10 000 spørsmål. Hvordan kan du være sikker på at du ikke stiller et spørsmål du ikke har stilt før?
Jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å sjekke hvorvidt jeg har stilt et spørsmål ved en tidligere quiz. Det vil ta altfor lang tid. Jeg har heller ikke noen mål om at alle spørsmålene mine skal være unike. Hvorfor skal de egentlig det? Jeg forbeholder meg min selvsagte rett til – bevisst og ubevisst – å stille et tidligere stilt spørsmål.

Er terminlista endelig, eller er det stor sannsynlighet for endringer?
Jeg anser terminlista som endelig, men jeg kan selvsagt ikke garantere at eventuelle uforutsette hendelser i livet vil føre til endringer.

Hva med Rosenborg, Queens Park Rangers, viktige landskamper eller andre viktige nasjonale sportslige og ikke-sportslige begivenheter. Vil slike ting medføre omrokkeringer i programmet? Det har jo skjedd tifligere i dine quizer.
Denne gangen har jeg tenkt å være knallhard mot meg selv og alle andre. Ingen fotballkamper og andre TV-programmer kommer til å medføre endringer i timeplanen. Grunnen til det er at tempoet i quizen er såpass lavt, at jeg utmerket godt kan ha en fotballkamp på i bakgrunnen samtidig som jeg quizmastrer. Dette er nokså umulig i mine to andre quizkonsepter, hvor intervallene mellom spørsmålene er mye kortere. I denne utgaven av Quizmaraton blir spørsmålsintervallet fire minutter, som riktignok er ett minutt kortere enn i Quizmaraton 2010 og 2012; men likefullt er tempoet lavt nok til at jeg kan følge med en fotballkamp samtidig som jeg sender ut spørsmål og svar.

Hva skjer dersom VGD skulle være nede i kortere eller lengre tidsrom under en quizøkt?
Det ønsker jeg ikke å lage et detaljert regelverk på. Det får jeg ta der og da dersom en slik situasjon skulle oppstå. Jeg vil forsøke å komme til en fornuftig beslutning som jeg også kan benytte dersom en lignende situasjon skulle oppstå senere.

Skal alle 3 360 spørsmålene bli stilt i den tråden vi befinner oss i nå?
Nei. Jeg kommer til å opprette 10 konkurransetråder. Én for hvert døgn (helg). De vil bli opprettet noen minutter før døgnstart, dvs. i 0530-tiden.

Kan du komme med svarreglene nå? Spenningen er nesten ikke til å holde ut.
OK. Her er de. (Stort sett klippet og limt fra Quizmanesjen 2013-tråden):

--------------

SVARREGLER

Navn på personer
Dersom ikke noe annet er presisert, skal man der svaret er et navn på en person - fiktiv eller reell - svare med ett fornavn + ett etternavn for å få svaret godkjent. Dette innbærer bl.a. at dersom fasiten er en person med flere enn to navn, er det tilstrekkelig å komme med ett valgfritt fornavn og ett valgfritt etternavn. Eksempler fra vår nåværende regjering: Liv Signe Navarsete kan besvares som Liv Navarsete eller Signe Navarsete. Ola Borten Moe kan besvares som Ola Borten eller Ola Moe. Men: Pass opp for bindestreken! Enkelte personer har dobbeltnavn med bindestrek. I disse tilfellene skal begge navn med. Eksempel: Lisbeth Berg-Hansen kan ikke besvares med Lisbeth Berg eller Lisbeth Hansen. Her må svaret være Lisbeth Berg-Hansen. For ikke å snakke om Anne-Grete Strøm-Erichsen! Her må alle navnene med for å få det godkjent.

Unntak: Kallenavn/kunstnernavn
Enkelte personer, spesielt i kunstnerverden og i den brasilianske fotballverden, er atskillig bedre kjent under sitt kallenavn eller kunstnernavn. I slike tilfeller er kallenavnet/kunstnernavnet tilstrekkelig. Eksempel: Artisten Madonna Ciccone er langt bedre kjent kun under navnet Madonna. Dermed er det unødvendig å svare Ciccone her. Lady Gaga heter egentlig Stefani Joanne Angelina Germanotta, men er selvsagt best kjent under navnet Lady Gaga. Og likeledes: Er jeg ute etter Pelé, trenger man ikke å svare Edison Arantes do Nascimento. Pelé holder i massevis. Denne regelen betyr ikke at man kan svare med kallenavn/nickname ved hver anledning. Selv om en person (f.eks. en fotballspiller) har et kallenavn, så betyr ikke det at det automatisk kan godkjennes som svar. Kriteriet er at kallenavnet er mer kjent og mer brukt enn det egentlige navnet. En grei rettesnor her er navnet på Wikipedia-artikler. Pelé har en wikiartikkel som heter "Pelé", og dermed er det helt greit å svare Pelé. Mens skøyteløperen Hjallis har en wikiartikkel som heter «Hjalmar Andersen». Så dersom det spørres etter denne skøyteløperen, så er det ikke greit å svare bare Hjallis. Det samme gjelder «Drillo». Wikiartikkelen hans heter «Egil Olsen», og kun dette svaret godkjennes dersom han er fasit.

Unntak: Personer fra en fortid hvor etternavn ikke var vanlig
Personer fra den fjerne fortid - hvor etternavn ikke var særlig vanlig - kan besvares med kun ett navn. Jeg tenker f.eks. på Sokrates, Platon, Aristoteles og Jesus.

Unntak: Kongelige og geistlige

Kongelige og geistlige (både fra fortiden og nåtiden) besvares med kongenavnet – eller eventuelt pavenavnet – og regentnummeret, med mindre han/hun er den første eller eneste i rekken. For eksempel: Johannes Paul 1 kan besvares Johannes Paul. Dersom den kongelige/geistlige har et offisielt kallenavn (f. eks. den Store, den Gode o.l.), så kan denne erstatte regentnummeret. Regentnummeret kan skrives med siffer eller romertall. Jeg tror jeg har dekket ganske mange eventualiteter nå. I alle andre situasjoner får jeg forsøke å utvise sunn fornuft.

Hvem er dette?/Hvilken skuespiller?/Hvilken politiker?
For ordens skyld: Når jeg formulerer spørsmål på denne måten, så er jeg ute etter personens navn.

Hvilket land?/Hvilken elv?/Hvilken gjenstand?/Hvilken kommune?/Osv.
Jeg tror dere skjønner tegninga nå. Flere teskjeer får dere ikke.

Geografiske navn
Alle geografiske navn skal besvares med det mest brukte navnet. I sjeldne tilfeller er forkortelsen mest brukt, f.eks. USA, DR Kongo (ev. Kongo-Kinshasa), DDR m.fl.; så der kan man selvsagt svare med den forkortede versjonen.

Navn på idrettslag
Navn på fotballag o.l. besvares slik det ville tatt seg ut på tippekupongen. F.eks. Manchester United F.C. kan besvares Manchester United, men ikke noe kortere. Rosenborg Ballklubb og Lillestrøm Sportsklubb kan besvares hhv. Rosenborg og Lillestrøm, men ikke RBK eller LSK. Forkortelser som indikerer type idrettslag (FK, FC, AC, AFC, IL, SK, BK, IF osv.) kan sløyfes i svaret. Navn på idrettslag fra Nord-Amerika består gjerne av et geografisk navn etterfulgt av et kallenavn, f.eks. New York Jets, Anaheim Ducks og Chicago Bulls. I disse tilfellene må begge navn være med i besvarelsen. Dette kravet gjelder ikke norske klubber (f.eks. i basketball og ishockey). Her holder det med enten det ene eller det andre navnet. Eksempel: Både «Stavanger», «Oilers» og «Stavanger Oilers» godkjennes.

Navn på skip
Navn på skip kan besvares uten typebetegnelsen (MS, DS, SS osv.).

Årstall
Årstall skal besvares med samtlige sifre med mindre jeg spesifikt har gitt tillatelse til noe annet – og med mindre årstallet i utgangspunktet kun består av ett, to eller tre siffer. Er svaret et årstall fra før Kristi tid (før vår tidsregning), skal dette presiseres. Dersom noen f.eks. svarer «46», så er det ensbetydende med 46 e.Kr. Dersom svaret er en periode, godkjennes f.eks. 1939-45 (som 1939-1945) og 1992-4 (som 1992-1994), men følgende (med varianter) godkjennes ikke: 1998-03. I dette tilfellet skal det svares 1998-2003. Bindestrek kan droppes såfremt det erstattes av mellomrom (slik at antall tastetrykk blir det samme).

Sportsresultater
Tider på sportsløp skal inneholde de nødvendige tegn for å skille minutter fra sekunder og hundredelssekunder osv. Det samme gjelder lengdemål på øvelser som lengde, høyde, spyd osv. Mellomrom eller bindestrek (i stedet for komma og punktum) godkjennes såfremt antall tastetrykk blir det samme. Når det gjelder resultater i lagidretter (f.eks. fotball, håndball og ishockey), kan bindestreket erstattes av mellomrom. Førstnevnte score regnes alltid som hjemmelagets. Dersom en kamp er blitt spilt på nøytral bane, må det spesifiseres i svaret hvem som vant (med mindre det ble uavgjort, selvsagt).

Artikler
Artikler som the, van, von, der, das, die osv., kan sløyfes når det gjelder navn på personer. (Eksempler: Vincent Gogh, Ludwig Beethoven og Robin Persie godtas). De kan også sløyfes i forbindelse med bandnavn (Beatles og Prodigy godtas) og alle andre sammenhenger – unntatt: Dersom artikkelen er en del av en tittel på et kunstverk (musikkalbum, komposisjon, film, maleri osv.), skal alle ord tas med. Eksempel: «Lucy in the sky with diamonds» kan ikke besvares med «Lucy in sky with diamonds». Likeledes: «The Entertainer» - ikke kun «Entertainer».

Tall
Består svaret av tall kan siffer anvendes. Unntak: Er tall en del av en tittel på et kunstverk (musikkalbum, komposisjon, film, maleri osv.), og tallet er skrevet med bokstaver, skal svaret skrives likeledes. Eksempel: Er svaret låttittelen «One and one makes three», så kan man ikke svare «1 and 1 makes 3».

Grammatiske variasjoner
Tillates kun i forbindelse med substantiv. Man kan svare i hvilken form man ønsker, f.eks. i ubestemt form entall. Eksempel: Hvis fasiten sier «husene», kan man svare «hus». Unntak: når substantivet er en tittel på et kunstverk – det være seg låttitler, albumtitler, filmtitler, samt titler på malerier, skulpturer, fotografier, you get the picture. I det hele tatt: Alle svar som hører hjemme mellom anførselstegn.  Eksempler: Er fasiten Vesaas-romanen «Fuglane», så kan man ikke svare «Fuglar». Er fasiten "Arrival", så vil svar som "The Arrival" eller "Arrivals" bli underkjente.

Tegn utover bokstaver og sifre
Alt av tegn som ikke er en del av vår standard bokstav- eller tallrekke (f.eks. `´^~'-,–/?!¨) kan sløyfes, med mindre jeg har bedt om noe annet.

Språk
Svar skal normalt gis på norsk (med mindre norsk oversettelse ikke finnes) eller på originalspråket (dersom det er snakk om en filmtittel, geografisk enhet, personnavn fra eldre tider mm.) - og med det latinske alfabetet. Å svare på f.eks. engelsk (der engelsk ikke er originalspråket) kan være greit dersom ikke det engelske svaret er tidsbesparende i forhold til det norske eller originalspråket. Eksempel: Dersom svaret er gaupe og man svarer lynx, så vil man normalt få svaret godkjent, men med snarvei-advarsel (se over). Jeg gjør oppmerksom på at norsk skriftsspråk har to likestilte målformer: bokmål og nynorsk. Quizmaster bruker bokmål som hovedmål; men selv om fasiten blir skrevet på bokmål, så godkjennes svar på nynorsk selv om den nynorske svarvarianten skulle være kortere enn den bokmålske. Unntaket er ved titler på kunstverk (maleri, film, musikk osv.) hvor tittelen er i en bestemt målform. I slike tilfeller må man holde seg til tittelen originale.

Unntak: Filmtitler
Enkelt og greit: Kun originaltitler eller offisielle norske oversettelser godkjennes. Imdb.com og Medietilsynets filmdatabase (http://film.medietilsynet.no/Filmdatabase) vil være autoriteter i tilfeller hvor det er tvil om en norsk oversettelse er offisiell eller ikke. Også fremleggelse av kinoplakater og videocovere kan duge som bevis hvis det skulle oppstå et heftig munnhuggeri deltakere og quizmasteren imellom.

Benevnelser på dyr, planter, kroppsdeler o.l.
Latinske benevnelser godkjennes ikke dersom det finnes en utbredt norsk benevnelse. Norskspråklig Wikipedia gir ofte en god pekepinn på hvorvidt et dyr, en plante, en kroppsdel, en sykdom e.l. har en utbredt norsk benevnelse.

Alfabet
Det er kun tillatt å besvare med det latinske alfabetet, med mindre noe annet blir spesifisert.

Versaler og minuskler
Jeg skiller normalt ikke mellom små og store bokstaver. Er svaret «Jonas Gahr Støre», vil jeg godkjenne «jonas gahr støre» (eller «jonas støre», jf. § 4-1). Jeg vil også godkjenne et svar som kun inneholder blokkbokstaver selv om det er brudd på nettikette (noe som kan medføre sanksjoner på andre plan – som ikke jeg er herre over).

PROTESTER

Dersom noe vil protestere mot fasit, så vær så vennlig å gjøre det på en tydelig måte (skriv gjerne "Protest!") - og gjør det før vi er ferdig med et emne og har kåret en emnevinner. Dersom protesten kommer etter at vi har gjort oss ferdig med et emne, så blir ikke protesten tatt til følge - uansett hvor åpenbar quizmasters feilaktige fasit skulle være.

Dersom det oppdages at jeg har regnet/talt feil (at en deltaker har fått for mange/lite poeng), så anses ikke det som noen protest - og man kan gjøre meg oppmerksom på dette når som helst i løpet av Quizmaraton 2014.

RÅDSLAG

Jeg forbeholder meg retten til å stoppe opp og spørre deltakerne om råd i tilfeller hvor jeg er i mye tvil om hvorvidt jeg skal godkjenne et svar eller ikke. I slike situasjoner venter vi i et par minutter, slik at de som har lyst til å uttale seg får anledning til det.

FORBEHOLD OM JUSTERING AV REGLEMENT

Dette reglementet vil bli postet i hver konkurransetråd. Det tas forbehold om justeringer. Det er alltid den sist postede versjonen som er den gjeldende.

--------------

Til slutt: En oppsummering rettet mot de som har deltatt Quizmaraton 2012. Hva er nytt med Quizmaraton 2014?

- Døgnet er splittet opp i tre økter á 8 timer - spredt over en helg.
 - Emnene er sorterte/konsentrerte: Hvert døgn (helg) har et hovedtema.
 - Antall spørsmål pr. emne (time) går opp fra 12 til 14.
 - Intervallene mellom spørsmålene går ned fra fem til fire minutter.
 - Skilleregler hindrer delt seier; både når det gjelder totalseier, døgnseiere, øktseiere og emneseiere.

Vahlley
07.09.13 05:35

SENDESKJEMA KOMMENDE DØGN (eller helg om man vil):

Tema: MIKS

«Lørdagsøkta»

0600 Svaret begynner på M
0700 Svaret begynner på F
0800 Svaret begynner på L
0900 Svaret begynner på R
1000 Svaret begynner på S
1100 Svaret begynner på T
1200 Svaret begynner på C
1300 Svaret slutter på 2

«Nattøkta»

2200 Svaret begynner på N
2300 Svaret begynner på P
0000 Svaret begynner på A
0100 Svaret slutter på 0
0200 Svaret begynner på U
0300 Svaret slutter på 6
0400 Svaret slutter på 8
0500 Svaret slutter på 9

«Søndagsøkta»

1400 Svaret begynner på B
1500 Svaret begynner på K
1600 Svaret begynner på O
1700 Svaret begynner på G
1800 Svaret slutter på 5
1900 Svaret begynner på D
2000 Svaret slutter på 3
2100 Svaret begynner på H

--------------

7.-8. september – Første døgn – Tema: MIKS
5.-6. oktober – Andre døgn – Tema: HISTORIE
2.-3. november – Tredje døgn – Tema: MUSIKK
7.-8. desember – Fjerde døgn – Tema: NORGESGEOGRAFI
4.-5. januar – Femte døgn – Tema: FOTBALL
1.-2. februar – Sjette døgn – Tema: SAMFUNN
1.-2. mars – Syvende døgn – Tema: FILM & TV
5.-6. april – Åttende døgn – Tema: NATUR & TEKNOLOGI
3.-4. mai – Niende døgn – Tema: SPORT (u/fotball)
7.-8. juni – Tiende døgn – Tema: VERDENSGEOGRAFI

Vahlley
07.09.13 05:38

Gamle mestere: 6347 og Mashadar2 (delt seier i Quizmaraton 2010).

Regjerende mester (Quizmaraton 2012): OrigoKing

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 10824
07.09.13 05:39
Vahlley: 0600 Svaret begynner på M
0700 Svaret begynner på F
0800 Svaret begynner på L
0900 Svaret begynner på R
1000 Svaret begynner på S
1100 Svaret begynner på T
1200 Svaret begynner på C
1300 Svaret slutter på 2

Godt å se at det ikke bare er jeg som er trøndervampyr...selv om begge er i eksil ;)

Vahlley
07.09.13 05:40

Denne klokka skal altså benyttes dette døgnet/helga.

Synkroniser gjerne armbåndsurene deres til denne.

Vahlley
07.09.13 05:46

(Test.)

(Innlegget ble redigert 07.09.13 05:47)

Vahlley
07.09.13 05:48

(Test.)

(Innlegget ble redigert 07.09.13 05:48)

Vahlley
07.09.13 06:00

Emne 1 av 240 (Svaret begynner på M)
Spørsmål 1 av 14

Hvilket grunnstoff forkortes «Mn»?

WhatsUpDoc
WhatsUpDocInnlegg: 16472

magnesium

6347
6347Innlegg: 30109

mangan

Vahlley
07.09.13 06:03

FASIT: Mangan

Poenget går til: 6347

Neste spørsmål stilles kl. 0604 ifølge denne klokka.

Vahlley
07.09.13 06:04

Spørsmål 2 av 14

Hva er etternavnet på han som spiller hovedrollen i den norske oppsettingen av teaterstykket «Shockheaded Peter»?

6347
07.09.13 06:04

munthe

Vahlley
Vahlley
07.09.13 06:08

Spørsmål 3 av 14

Hva heter dette bandet?

6347
07.09.13 06:08

mumford and sons

Vahlley
07.09.13 06:11

FASIT: Mumford & Sons

Neste spørsmål stilles kl. 0612 ifølge denne klokka.

Vahlley
07.09.13 06:12

Spørsmål 4 av 14

Hva er tittelen på den femte romanen om Harry Hole?

WhatsUpDoc
WhatsUpDocInnlegg: 16472

Marekors

6347

marekors

6347
07.09.13 06:14
WhatsUpDoc: Marekors

Dette innlegget skulle jeg skrive nå, men så skrev du jammen meg et innlegg på Fotball - Spill jeg ikke fikk med meg:

Dette er andre gang jeg legger merke til en bruker som skriver sitt innlegg nr. 6347. Den første var meg selv, for 7 år og en måned siden.

Vahlley
07.09.13 06:15

FASIT: «Marekors»

Poenget går til: WhatsUpDoc

Neste spørsmål stilles kl. 0616 ifølge denne klokka.

Vahlley
07.09.13 06:16

Spørsmål 5 av 14

Hvilken TV-serie?

6347
07.09.13 06:16

modern family

Vahlley
07.09.13 06:19

FASIT: «Modern Family»

Neste spørsmål stilles kl. 0620 ifølge denne klokka.

Vahlley
07.09.13 06:20

Spørsmål 6 av 14

Hvilken innsjø?

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 10824
07.09.13 06:20

Femunden

Pokker...M ja

(Innlegget ble redigert 07.09.13 06:20)