Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norgescupen i quiz

NYTT TEMA
Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 8693
10.01.17 21:42

I neste uke starter fjerde sesong av Norgescupen i quiz. Siden jeg vet at det er noen her på forumet som kan være interesserte i den slags, tenkte jeg å skrive litt om hva dette er.

Norgescupen i quiz er en serie med individuelle quizer som ble startet opp i 2014 etter initiativ fra Eskil Åsmul, men etter det første året overtok Norges Quizforbund hovedansvaret. De tre første sesongene har alle blitt vunnet av Stig Sanner fra Eidsvoll.

Terminliste for 2017 ligger her.

Hvem kan delta i Norgescupen?
Alle kan delta, det eneste kravet er at et gyldig arrangement må ha minst to personer til stede og være åpent for alle som ønsker å være med. Det betyr at det ikke blir mer enn ett arrangement per by/sted. Bor du f.eks. i Oslo, må du delta i arrangementet der, hvis du ikke reiser til en annen by som arrangerer.

Hvordan deltar man? 
På NQFs forum opprettes det tråder for hver enkelt av de 23 rundene. Der kan man ta kontakt enten ved å opprette bruker og skrive en forespørsel eller ved å sende e-post (se tråd for første runde). Tråd for årets første runde er nå opprettet

Ellers er det selvsagt bare å spørre meg her eller på NQF-forumet, der brukernavnet mitt er Jon Inge.

Tullin_Thams
10.01.17 21:44

Det ligger for øvrig også info på Eskil Åsmuls side Wordfeud League of Honour, men en del av informasjonen der er utdatert (inntil Eskil får endret). På denne siden finner man også alt av resultathistorikk.

Tullin_Thams
10.01.18 19:23

Norgescupen i quiz 2018 sparkes i gang neste uke. Er du nysgjerrig, finnes info og terminliste her. Kanskje finnes det allerede en arrangør i nabolaget ditt? Ta turen, da vel -- topp underholdning for en billig penge!

Vi i Norges Quizforbund har ellers laget en oversikt over alle de individuelle quizene (pluss litt mer) man kan delta på i løpet av året. Denne lista oppdateres kontinuerlig. Skulle du være interessert i å delta på pubquiz, kan du sjekke ut vår liste over pubquizer som arrangeres rundt om i landet.

Ellers er det selvsagt bare å spørre meg her.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg