Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Metal Gear Solid quadrologien

NYTT TEMA
Lopic
LopicInnlegg: 3923
15.12.08 08:59

Jaggu sei smør. Rydda litt i filma, spel og cd'a idag, eller det vil sei igår. Kom over MGS 1. Det spelet trudde eg att eg hadde mista for mange herrens års sidan. Da kom eg til å tenka på; eg har jo alle fire speli. No skal eg ta å runda alle ein etter ein, og læra alt som er å læra om denna fantastiske sagaen. Så eg starta med det samme. Rettare sagt i 6 tiden igår kveld. Putta MGS 1 i PS3'en og kjørte på. Ein matpause. Klokka er no snart 9, og rulleteksten går over skjermen i skrivande stund. No må eg legga meg og kvila litt før eg sett MGS 2: Sons of liberty i maskina.

Go natt folkens, snakkast om litt.

premo
premoInnlegg: 697
15.12.08 11:49

aaaah, the memories :) kos deg!

Lopic
15.12.08 14:05
premo: aaaah, the memories :) kos deg!

Det gjorde et kvart augneblink gjennom MGS 1. For eit fantastisk spel. No hive eg meg laus på Sons of Liberty.

Lopic
16.12.08 00:14

Da var nettopp Fatman rydda av vegen. Deilig å bli gjenforent med Vamp og. Huska første gangen eg møtte han så satte han eit stort inntrykk på meg. Eg huska rett når historien i Sons of liberty ikkje er lika god som den i MGS 1, men han er langt ifrå dårleg. Ahh, for ein speleserie.

Lopic
16.12.08 11:21

Kom over denna på youtuben no.

Metal Gear Solid Theme - Eminence Orchestra

Vart berre rot med den integrerte youtube funksjonen, da videoen kom heilt til høgre. God gammaldags link.

(Innlegget ble redigert 16.12.08 11:25)

MrFreeze81
MrFreeze81Innlegg: 3548
17.12.08 10:34

Hva skjer Lopic? Jeg vil høre om The End, en av mine favoritter.

Lopic
19.12.08 12:13

Går framover, men av ulike årakar har eg ikkje kunne spelt lika mykje i det siste.

SPOILER

No har eg nettopp redda Emma Emmerich, som seinare døde av skadene ho pådrog seg i møte med Vamp. Snake og Gray Fox har "bytta" sider og gjett meg over til Ocelot. Begynna så smått og nærma meg slutten.

Lopic
24.12.08 15:40

Der var sons of liberty unnagjort. eg klarar ikkje venta, eg går rett på snake eater.

høgdepunkt: møtet med vamp. for ein fantastisk karakter.

Fenton
FentonInnlegg: 2479
02.03.12 19:20

Er godt i gang med en ny gjennomspilling av serien selv, etter at jeg fikk kjøpt inn HD-samlinga. Spilte gjennom Twin Snakes i jula, MGS 2 forrige uke og er nå godt i gang med MGS 3. Usikker på om jeg tar MGS4 etter Peace Walker, ikke lenge siden forrige gang.

Klarte faktisk nettopp noe jeg aldri hadde tålmodighet til tidligere. Fullførte boss fighten mot The End kun med MK.22 (bedøvelsespistolen) + directional microphone. Det tok meg ca. halvannen time, siden han kunne regenerere seg selv, men det var verdt det! Fikk en tranquilizer sniper rifle i belønning :-)

rune89
rune89Innlegg: 4427
03.03.12 09:37

Jeg har alltid gått tom for tålmodighet eller blitt for frustrert mot the end. Så har alltid tydd til å stille frem klokka på ps2'en slik han dør av alderdom. Ett hærlig og morsomt triks som er en genistrek fra hideo kojima :)

Fenton
03.03.12 10:56
rune89: Så har alltid tydd til å stille frem klokka på ps2'en slik han dør av alderdom.

Samme gjorde jeg forrige gang. Jeg har også lest at hvis du lagrer like etter at kampen mot The End har begynt og forlater spillet for en stund, så har du tapt mot ham i det du loader saven igjen. Aldri prøvd selv.

rune89
03.03.12 11:50

Stemmer. Man kan også drepe the end tidligere i spillet rett etter en cutscene, da kan man skyte han med skarpskytter rifle.

Jeg merker at jeg må nok gå til innkjøp av HD-pakken, hovedsakelig for å spille snake eater igjen :) 

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 28005
03.03.12 11:55

MGS3 – Snake Eater er det beste spillet jeg har kommet over. Vurderer å skaffe meg alle sammen og følge trådstarter selv, men tviler på at tiden strekker til. 

Lopic
03.03.12 13:51
rune89: Jeg har alltid gått tom for tålmodighet eller blitt for frustrert mot the end. Så har alltid tydd til å stille frem klokka på ps2'en slik han dør av alderdom. Ett hærlig og morsomt triks som er en genistrek fra hideo kojima :)

Hæ? Det er jo tidenes beste bossfight! Den bør absolutt opplevast viss du aldri har tatt han før.

rune89
04.03.12 10:36
Lopic: Hæ? Det er jo tidenes beste bossfight! Den bør absolutt opplevast viss du aldri har tatt han før.

Jeg hadde vel rett og slett ikke tålmodigheten til det som 14 åring, hehe. Men for gi det ett nytt forsøk.

Men er det noen som vet om HD samlingen kan kjøpes i PS-Store? Jeg har ikke mulighet til å sjekke selv med det første :) 

Justice 96
Justice 96Innlegg: 24137
04.03.12 10:39

Den er ikke i PS-store. Sjekka i går.

Fenton
05.03.12 18:31

Ble ferdig med MGS3 i går, og går nok løs på Peace Walker i kveld eller i morgen. Treeren er veldig tett opptil originalen i kvalitet. For meg er det de to beste i serien, men jeg vil nok sette Psycho Mantis foran The End som den beste bossen av alle. 

Jeg ser forresten av og til på diverse youtubevideoer som folk har snekret sammen selv, og må si at denne tributen til MGS3 er virkelig fantastisk! Anbefaler å ta en titt, og kanskje den gjør det enda vanskeligere å vente med å kjøpe inn HD-samlinga :-)

(Innlegget ble redigert 05.03.12 18:32)

rune89
05.03.12 19:02

Da var HD pakken bestillt. Hovedsakelig pga MGS3, jeg liker godt den kalde krig perioden, det er jo der hemmelige agenter virkelig hører hjemme! :)

Så jeg kommer nok til å prøve å spille det i historisk rekkefølge, altså å begynne med snake eater. Men jeg vet ikke om jeg kommer til å spille nr.1, rett og slett pga jeg aldri har spilt det. Å da mangler nostalgien, å spillet blir nok litt for gammelt til at jeg orker å spille gjennom det. Ja jeg vet at det er nok nærmest blasfemi, men grafikken/lyd og spillmekanikkene blir rett og slett for gammelt for meg. Ikke missfortså, jeg har ikke noe imot gamle spill, å spiller i ny og ne spill fra barndommen min på 90 tallet, men da helst arcade spill :)

Men jeg satser på å spille igjennom MGS2 også hvis jeg for tid til det. Det er ledig tid til å spille som er mitt hovedproblem når det kommer til MGS, man må jo ta høyde for lange filmsekvenser :) 

rune89
10.03.12 09:28

Jeg har nå lagt bak meg noen timer med mgs3, å det var et gøy gjennsyn. Spillopplevelsen blir betraktelig hevet med HD versjonen på 50" fremfor den originale versjonen på 21" som jeg hadde før. Nå klarer jeg faktisk å se fiendene før jeg går rett på dem :p Dette var absolutt en god investering :)

Fenton
11.03.12 10:15
rune89: Spillopplevelsen blir betraktelig hevet med HD versjonen på 50" fremfor den originale versjonen på 21" som jeg hadde før.

Jeg hadde ikke spilt Subsistence-versjonen tidligere, så det hjalp veldig med den nye kameravinkelen også. 

Hvis du har tilgang til Wii/Gamecube, så kan du kanskje forsøke å få tak i Twin Snakes remaken av originalen. Grafikken blir da på nivå med MGS 2. I Norge er den nok litt vanskelig å finne, desverre.

Fenton
26.03.12 22:29

Like a boss: Sagaen om Metal Gear

Flott og velskrevet hyllest til Metal Gear-serien fra Gamereactor. Mange spoilere for de som ikke har spilt dem før.

Draciger
DracigerInnlegg: 9105
26.03.12 22:46

Dette blir årets sommer spill (serie) som jeg skal bli ferdig med. Ifjor var det God of War.

CurtisMann
CurtisMannInnlegg: 1141
27.03.12 15:04

Skal kjøpe HD collection etter at prisen har falt....ihvertfall til den kommer under 200 grensa fra england.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg