Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva spiller du for tiden?

NYTT TEMA
JCDenton
JCDentonInnlegg: 5707
16.12.17 17:20

Sist fullført : Wolfenstein Old Blood, Wolfenstein New Collosos, (endelig fått motivert meg til å fullføre) AC Syndicate, Star Wars Battlefront 2

Spiller nå : Unravel (nei, enda ikke fullført), D2 (suprise suprise)

Spiller snart : Mer GT Sport (når desemberupdaten kommer), South Park The fractured But Whole

Ribba
RibbaInnlegg: 34628
16.12.17 20:40
JCDenton: Enig , men det er sequelbating.

Spoiler

Joda, men den siste brettet kunne like gjerne vært en cut scene, og det hadde faktisk sannsynlig vært bedre slik sett enn å lage en veldig dårlig konstruert kart med kunstige hindringer. For før man kan kunne klatre opp stigen, så blir du stoppet av ett 1 meter høyt, åpent gelender som stort sett hvem som helst kunne klatret over eller, om man var litt atletisk, krypet igjennom.

Men mannen som har ingen problemer med å utslette flere nazier enn det russerne greide i perioden 41-45, mannen som har sloss og slått dødsengelen og andre mytologiske vesener, mannen som kan løpe igjennom vegger og krype igjennom små hull i veggen og rør, evner altså ikke likevel hverken å klatre over dette gelender eller krype under det.

Så da må gå rundt hele gelenderet ved gå ned ei trapp, krype inn under en tribune uten faste vegger, der i alle fall jeg ble sittende fast i en "bug-lignende" tilstand der jeg ble stoppet av noen 2 små kaffebord og et par pappesker. Først etter mye fram og tilbake greide jeg endelig å krype igjennom. 

Nei, greit nok at man legger opp til en fortsettelse, men svenskene kunne nå i det minste lagt litt innsats på hvordan de designet dette kartet. For det var jo ikke akkurat slik at det var et stort kart, så enten kunne man ha laget det litt større, eller så kunne de lagd det mer rett fram. Eller, så hadde man bare laget hele greie som den nevnte cut scene.

Spoiler slutt

(Innlegget ble redigert 16.12.17 20:41)

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10456
15.01.18 12:22

Nettopp starta på Firewatch. Likte det særdeles godt og ble kjapt tatt av historien og det mystiske. Husker (dessverre) at jeg leste en plass for lenge siden at slutten var elendig, så får kose meg så lenge det varer.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 8159
16.01.18 23:36
antonsen_86: at jeg leste en plass for lenge siden at slutten var elendig, så får kose meg så lenge det varer.

Det syntes ikke jeg. Er du like paranoid når du spiller det som jeg var? Jeg gikk i alle fall konstant rundt og tenkte på hva som skulle skje. 

trøndergutten
16.01.18 23:58

Sist spilt: Uncharted: The Lost Legacy og Wolfenstein II: The New Colossus.

Uncharted er en av de beste spillseriene jeg har spilt alle spillene av, men jeg kjente at jeg var litt mett når jeg spilte The Lost Legacy. Selv om spillet er underholdende (spesielt det å klatre) og historien og rollefigurene alltid er gode, så kjenner jeg at jeg er litt lei av at det alltid er hundretalls av fiender som alltid dukker opp, når det jeg mest av alt har lyst til er bare å utforske og klatre i store åpne områder. Actionsekvensene og skytingen har alltid vært det jeg har likt minst med denne serien, selv om 4eren gjorde dette bedre enn de andre spillene. 

Wolfenstein 2 tror jeg faktisk er det beste skytespillet jeg har spilt. En ting er at det er morsomt å gå rundt og blaffe ned nazister (og KKK-medlemmer), men dette spillet har også en fantastisk historie og noen herlige rollefigurer. Uten å spoile noe, så kan jeg si at jeg flere ganger ble skikkelig overrasket over vendingene historien tar. Også har dette spillet den beste spillsekvensen jeg har spilt. Dere som har spilt det vet sikkert hva jeg snakker om. Hint: det foregår på en annen planet. 

Spiller nå: FM 2018 og The Walking Dead sesong 3. 

FM trenger jeg ikke skrive så mye om, men The Walking Dead vil jeg gjerne si noen ord om. Sesong 1 er helt fantastisk, sesong 2 er sånn passe, historien om Michonne var dårlig, og sesong 3 startet sånn passe (bare spilt episode 1). Jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei nå. Jeg engasjerer meg ikke like mye i karakterene (noe som er avgjørende i slike spill) og det er en grense for hvor artig det er å trykke på X for å drepe noen zombier. Heller ikke valgene jeg tar føles så viktige. Telltale er flinke til å skape illusjonen av at du tar viktige valg, men som regel er det bare det, en illusjon. Heldigvis gir de seg etter sesong 4 som kommer nå i 2018. Det burde forøvrig TV-serien også gjøre. 

Spiller snart: Skal fortsette med å spille FM, ellers ingen planer for hva jeg skal spille. Har kjøpt den nye sesongen av Life is Strange, men jeg tror jeg venter til alle episodene er ute. Ikke har jeg råd til å kjøpe meg en Swich for å spille Mario og Zelda heller. Kanskje prøve meg på The Witness igjen? Jeg sluttet etter bare et par timer sist, siden jeg slet sånn. 

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10456
17.01.18 10:08
trøndergutten: Det syntes ikke jeg. Er du like paranoid når du spiller det som jeg var? Jeg gikk i alle fall konstant rundt og tenkte på hva som skulle skje.

Da håper jeg at slutten blir bra likevel.

Nei, føler meg ikke veldig paranoid ennå, men det kommer vel.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 16433
19.01.18 15:38

Nylig fullført: To The Moon, A Bird Story, Finding Paradise, Life is Strange: Before the Storm, Virginia.

Spiller nå: Cuphead(faen!!!!) og co-op Super Mario 3D World med en god kompis.

Cuphead er dæven ta meg vanskelig. Platforming har vært fengende for min del helt siden SNES-tider, men dette er noe av det vanskeligste jeg har vært borti. Sykt bra visuell stil, men det spillet kan jammen gå en på nervene.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 16433
19.01.18 15:41
trøndergutten: Kanskje prøve meg på The Witness igjen?

Vil anbefale å bruke Google til å veilede deg hvor du skal gå på kartet. Da får du en mer naturlig progresjon som gir deg den kunnskapen du trenger videre på de ulike plassene. Jeg fikk spilt gjennom det etter å ha lagt ned mange timer og omtrent rivd av meg alt av håret og det var uten tvil verdt det.

Satt på Discord med en av mine bedre venner og diskuterte et par av puzzlesene sammen. Det gjorde opplevelsen bedre og en smule enklere for min del.

Makatelli
MakatelliInnlegg: 7514
19.01.18 16:22

Spiller bare Rocket League om dagen. Det blir avhengighetsskapende når du blir god. Også spiller jeg litt COD med kompiser av og til. 

trøndergutten
19.01.18 17:31
RamsherE: Satt på Discord med en av mine bedre venner og diskuterte et par av puzzlesene sammen. Det gjorde opplevelsen bedre og en smule enklere for min del.

Gode forslag du kommer med. Jeg tenker egentlig å vente litt til jeg finner noen å spille det sammen med. Jeg ser for meg at det er et perfekt samarbeidsspill. 

Justice 96
Justice 96Innlegg: 28092
24.01.18 19:02

Spilte gjennom Far Cry Primal. Hadde ingen forventinger men ble positivt overrasket. Helt grei underholdning. 

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 16350
24.01.18 19:07

Kjøpte Shadow of War på tilbud så holder på med det. Storkoser meg så langt. 

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12795
24.01.18 20:24

Sist fullført : Ingenting på en stund.

Spiller nå : Lego Marvel Superheroes 2 (plat run), PUBG, Tharsis

Spiller snart : Diverse VR, Subnautica (igjen,kanskje), Horizon: Zero Dawn.

JCDenton
25.01.18 07:43

Sist fullført : South Park Fractured but Whole (smart omskrevet tittel), AC Origin (Platina-trohpy). Unravel. Lego Harry Potter 1-4. Telltale Games Batman.

Spiller nå : AC Origin The hidden one DLC, Telltale Games Batman : The enemy within, Lego Harry Potter 1-4 Pt-run

Spiller snart : Lego Harry Potter 5-8

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12795
25.01.18 12:02
JCDenton: Telltale Games Batman : The enemy within

Er alle episodene kommet ut?

Ogywara
OgywaraInnlegg: 40
25.01.18 12:31

Sist fullført: The Walking Dead 3

Spiller nå: Destiny (Spilt en ukes tid, blir vel et par uker til)

Spiller snart: Wolfenstein 2, Banner Saga 3 (Til sommeren ihvertfall) og noe som evt. fenger til PSVR.

JCDenton
25.01.18 14:15
Gringorilla: Er alle episodene kommet ut?

4 episode kom tirsdag denne uke.

trøndergutten
25.01.18 23:28
Justice 96: Spilte gjennom Far Cry Primal. Hadde ingen forventinger men ble positivt overrasket. Helt grei underholdning.

Enig. Dårligere enn Far Cry 3, men bedre enn Far Cry 4. Fin underholdning. Blir spennende å se hvordan Far Cry 5 blir. Settingen er i alle fall spennende. 

trøndergutten
25.01.18 23:29
JCDenton: South Park Fractured but Whole (smart omskrevet tittel)

Hva synes du? Har du spilt det forrige spillet? Hvordan vil du sammenligne de? 

Mirage
MirageInnlegg: 20302
25.01.18 23:50
JCDenton: 4 episode kom tirsdag denne uke.

Likt de bra så langt.

JCDenton
26.01.18 10:44
trøndergutten: Hva synes du? Har du spilt det forrige spillet? Hvordan vil du sammenligne de?

Jeg likte det veldig godt. Har også spilt Stick of Truth og vil si at den største forskjellen er combaten. Man må tenke mye mer taktisk enn man trengte i Stick of Truth. Anbefales på det sterkeste hvis man likte Stick of Truth eller South Park generelt..

JCDenton
26.01.18 10:45
Mirage: Likt de bra så langt.

Enig. Tipp topp story. Syns faktisk det er bedre enn det forrige spillet, som også var bra.

trøndergutten
26.01.18 21:17
JCDenton: Jeg likte det veldig godt. Har også spilt Stick of Truth og vil si at den største forskjellen er combaten. Man må tenke mye mer taktisk enn man trengte i Stick of Truth. Anbefales på det sterkeste hvis man likte Stick of Truth eller South Park generelt..

Jeg har spilt begge selv. Var bare interessert i å høre om du likte det nyeste best, siden jeg vet flere som synes det. Personlig synes jeg The Stick of Truth er et bedre spill. Jeg synes humoren og historien var bedre. I Fractured but Whole synes jeg rett og slett at de er litt for forsiktig. Det er selvfølgelig fortsatt drøy humor, men ikke like drøy som jeg hadde håpet. Dessuten synes jeg slutten var litt rotete. Dog, som du sier, kampsystemet er mye bedre. 

Mirage
MirageInnlegg: 20302
26.01.18 23:12
JCDenton: Enig. Tipp topp story. Syns faktisk det er bedre enn det forrige spillet, som også var bra.

Synes forrige åpnet litt bedre. I tillegg blir det litt for mange karakterer i denne, så det blir litt ufokusert. Holder i alle fall forgjengeren over denne så langt.

freemasun
freemasunInnlegg: 3872
28.01.18 22:04

Sist fullført: Fallout 4 + Far Harbor. Kommer tilbake til Nuka World // GTA5

Spiller nå: Trackmania Turbo (VELDIG gøy!) // Borderlands 2 // Tales From The Borderlands. (Syyyk Seinfeld-throwback i TFTB!)

Spiller snart: Ezio Collection // Fullføre MGS5

Bongis
BongisInnlegg: 8842
28.01.18 23:34

Holder på med Bloodborne! OG jeg får fremgang! 3 Bosser unnagjort. Aldri kommet så langt noensinne :p Nå er jeg stuck, ikke fordi jeg dauer, men fordi jeg hakke peiling på hvor jeg skal gå etter blood starved beast! haha 

JCDenton
29.01.18 08:31
Bongis: blood starved beast!

Hvilke to andre bosser har du tatt ? For fremgang skal du ha tatt father gasgoine og Amygdala (i kirken). BSB er en "frivillig" boss.

Også hvis du er i tvil er det alltid lurt å snakke med han rullestoltypen i Hunters Dream. Han har oftest tips om hva du skal videre..

Tipper du skal igjennom skogen med alle slangene, husker ikke hva den heter med du tar veien til høyre ved kirken der du slåss mot Amygdala..

(Innlegget ble redigert 29.01.18 08:32)

freemasun
freemasunInnlegg: 3872
29.01.18 11:56
Bongis: Nå er jeg stuck, ikke fordi jeg dauer, men fordi jeg hakke peiling på hvor jeg skal gå etter blood starved beast! haha

Gjennom f.eks. kloakken, eller ned heisen ganske tidlig, over ei grim bru med en flammeball rullende imot deg, opp noen trapper til Father Gascoigne på en kirkegård - Central Yarnham. Etter det åpner det seg, stort!

Bongis
29.01.18 12:13
JCDenton: Hvilke to andre bosser har du tatt ? For fremgang skal du ha tatt father gasgoine og Amygdala (i kirken). BSB er en "frivillig" boss. Også hvis du er i tvil er det alltid lurt å snakke med han rullestoltypen i Hunters Dream. Han har oftest tips om hva du skal videre.. Tipper du skal igjennom skogen med alle slangene, husker ikke hva den heter med du tar veien til høyre ved kirken der du slåss mot Amygdala..

Cleric Beast, Father Gasgoigne og Blood starved beast, og jeg fant nettopp vicar amelia, som jeg skal prøve å ta senere i dag. AAh, så sykt gøy og ha fremgang i dette spillet! Første gang tok det et år før jeg klarte Cleric Best. Nå har jeg funnet 4 og tatt 3 bosser på tre dager.. Dette er gøy, og jo, fremdeles vanskelig! :p

Bongis
29.01.18 12:19
freemasun: Gjennom f.eks. kloakken, eller ned heisen ganske tidlig, over ei grim bru med en flammeball rullende imot deg, opp noen trapper til Father Gascoigne på en kirkegård - Central Yarnham. Etter det åpner det seg, stort!

Åpner seg opp, men fremdeles vanskelig å vite hvor jeg skal gå :p Endte opp med å lete etter flere bosser rundt BSB, og fant ingenting :p Så gikk jeg tilbake til Cathedral ward, rotet litt rundt og fant til slutt nøkkel til den store porten, snarveier, og Vidar amelia. Men jeg har virkelig utforsket på denne gjennomspillingen. Fått mange nye items, og fått mye blood echoes og oppgraderinger. Nå plutselig skjønner jeg hvorfor Bloodborne elskes av alle. Tidligere har jeg bare lest det :p

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg