Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Red Dead Redemption

NYTT TEMA
PatEvra
PatEvraInnlegg: 4558
04.02.09 19:26

Jeg gleder meg sykt til dette spillet!

http://www.dagbladet.no/2009/02/04/kultur/spill/playstation_3/xbox_360/4689706/

Mifune
MifuneInnlegg: 12287
04.02.09 20:28

håper det er mer spillbarhet enn Red Dead Revolver...som forøvrig var veldig underholdende men uaktuelt egentlig å spille gjennom flere ganger

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12678
05.02.09 02:06

Jeg syntes Revolver var for vanskelig. Slet voldsomt med bossene, så jeg endte opp med å selge det til slutt. Da likte jeg Gun bedre.

Men det var GENIAL multiplayer på spillet. Er spent på oppfølgern.

Erkeengel
ErkeengelInnlegg: 464
28.02.10 15:54

Håper Rockstar gir ut en PC versjon etterhvert også her som de gjorde med GTA IV, spillet ser ganske så herlig ut.

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
28.02.10 15:56
Gringorilla: Jeg syntes Revolver var for vanskelig. Slet voldsomt med bossene

Jeg har runna spillet, men ja, bossene var et rent helvete.

Winter_Wonderland
Winter_WonderlandInnlegg: 205
01.03.10 10:38
ErikJm: Jeg har runna spillet, men ja, bossene var et rent helvete.

Jeg har også runna spillet, uten at jeg synes at det var så vanskelig.

Synes bossene var greie nok, unntaket var vel de to brødrene som kunne "vekke" hverandre opp igjen. Den banen der man skulle ødelegge en del kanoner var heller ikke enkel.

Men jeg har allikevel spilt spill med langt vanskeligere vanskelighetsgrad og langt vanskeligere bosser.

Corksport
CorksportInnlegg: 2618
01.03.10 21:37
Gringorilla: Da likte jeg Gun bedre.

Knall bra spill det også, ja :-)

Jeg synes noen av bossene der var svert vanskelig og! Spesielt der du skal drepe han bossen i ei slags hule.

Gringorilla
GringorillaInnlegg: 12678
03.03.10 23:55

http://kotaku.com/5484993/red-dead-redemption-delayed-to-may

Spillet er når forsinket til midten av mai. Nå ser bacheloroppgaven min plutselig litt mer lovende ut.

tooommm
tooommmInnlegg: 23332
04.03.10 10:12

21 mai er den nye dato'n. Samme dag som Alan Wake kommer, hvis ikke den blir utsatt da grunnet RDR.

DonCorrado
DonCorradoInnlegg: 2380
Dexter_Morgan
Dexter_MorganInnlegg: 765
18.03.10 10:41
DonCorrado: Herregud å bra dette blir!

Enig med deg. Dette ser helt sinnsykt ut. Helt siden Red Dead Revolver har jeg drømt om at Rockstar skulle lage en freeroam westernspill, men at det skulle kunne bli så bra som dette ser ut, hadde jeg ikke trodd. Ser ut til at kartet blir ganske stort med tanke på alle de varierte områdene. Bare det varierte dyrelivet er imponerende. Det gir en ganske realistisk følelse. Lurer på hvordan følelsen av å møte på en bjørn i skogen er. Eller å ri på hest å jakte på diverse dyr.

Kanskje tidlig å si, men etter det jeg har sett, så har dette mulighet til å bli det beste freeroam-spillet hittil etter min mening.

MBD86
MBD86Innlegg: 987
18.03.10 11:23
DonCorrado: Herregud å bra dette blir! http://www.gametrailers.com/video/life-in-red-dead/63316

Sinnsykt kul trailer. Denne videon har fanget oppmerksomheten min mer enn noen annen video eller artikkel har.

DonCorrado
18.03.10 11:28
Dexter_Morgan: Enig med deg. Dette ser helt sinnsykt ut. Helt siden Red Dead Revolver har jeg drømt om at Rockstar skulle lage en freeroam westernspill, men at det skulle kunne bli så bra som dette ser ut, hadde jeg ikke trodd. Ser ut til at kartet blir ganske stort med tanke på alle de varierte områdene. Bare det varierte dyrelivet er imponerende. Det gir en ganske realistisk følelse. Lurer på hvordan følelsen av å møte på en bjørn i skogen er. Eller å ri på hest å jakte på diverse dyr. Kanskje tidlig å si, men etter det jeg har sett, så har dette mulighet til å bli det beste freeroam-spillet hittil etter min mening.

Enig, ser for meg at jeg setter meg ned etter endt arbeidsdag og tenker - "hmmm, jakte litt bjørn i dag og selge skinnet". Håper det er veldig mye slikt man kan gjøre og at man ikke blir "presset videre i hovedstoryen". Leve livet i vesten rett og slett.

Virket veldig kult at man kunne plukke opp en avis og lese nyhetene for å finne sidemissions.

Dexter_Morgan
18.03.10 11:47
DonCorrado: Enig, ser for meg at jeg setter meg ned etter endt arbeidsdag og tenker - "hmmm, jakte litt bjørn i dag og selge skinnet". Håper det er veldig mye slikt man kan gjøre og at man ikke blir "presset videre i hovedstoryen". Leve livet i vesten rett og slett. Virket veldig kult at man kunne plukke opp en avis og lese nyhetene for å finne sidemissions.

Dersom Rockstar følger oppdragsdelen som i GTA-spillene så blir det nok god tid til det man selv har lyst til å gjøre. Tror nok ikke de ønsker at man skal rushe gjennom storyen, men at man også får den tiden man vil til å utforske det man vil.

Andre sideoppdrag som også virker artig er at man finner "Wanted dead or alive" plakater forskjellige steder og dermed må prøve å fange denne personen for å tjene noen ekstra kroner. En annen ting jeg liker godt er lagringsfunksjonen hvor man setter opp ett leirbål eller finner andre leirbål hvor det deles litt sladder med andre.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 16848
18.03.10 11:47
DonCorrado: Herregud å bra dette blir! http://www.gametrailers.com/video/life-in-red-dead/63316

Blir utvilsomt et av årets beste spill, forventningene mine bare stiger og stiger for hver video jeg ser. Eneste lille bekymringen jeg har er frameraten. Ser at den er litt ustabil noen plasser og jeg håper virkelig at Ps3-versjonen ikke blir noe særlig plaget av dette.

SalvatoreVitale
SalvatoreVitaleInnlegg: 10554
18.03.10 11:53

Ser veldig lovende ut dette. Er det kun XBOX-release?

Fenton
FentonInnlegg: 2512
18.03.10 11:56

Ikke så mye å legge til utover innleggene over egentlig. Gleder meg så inderlig til RDR. Jeg la forresten merke til at det står "multiplayer" underveis i videosnutten. Spent på hva den innebærer.

Litt andre småting jeg også syns er kult, som at man kan skyte fiender i henda slik at de mister våpenet sitt. Hele opplegget med leirbål falt også i smak.

(Innlegget ble redigert 18.03.10 11:56)

Fenton
18.03.10 11:57
SalvatoreVitale: Er det kun XBOX-release?

...og PS3, men jeg har ikke hørt noe om en PC-utgave.

SalvatoreVitale
18.03.10 12:01
Fenton: ...og PS3,

Uten å starte en bandekrig, men et slikt spill blir vel best på PS3, eller?

Håper at dette blir det ultimate Western-spillet, det er en sjanger som er vanskelig å få til noe skikkelig bra.

Fenton
18.03.10 12:07
SalvatoreVitale: Uten å starte en bandekrig, men et slikt spill blir vel best på PS3, eller? Håper at dette blir det ultimate Western-spillet, det er en sjanger som er vanskelig å få til noe skikkelig bra.

Tviler på det blir særlig forskjeller på de to versjonene, men du tenker kanskje på lagringsplassen på plata? Om 360-versjonen blir på flere disker aner jeg ikke.

Jeg kan faktisk ikke komme på å noensinne ha spilt et westernspill tidligere, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Jeg har likefullt vannvittig stor tro på RDR.

SalvatoreVitale
18.03.10 12:08
Fenton: Jeg kan faktisk ikke komme på å noensinne ha spilt et westernspill tidligere, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Jeg har likefullt vannvittig stor tro på RDR.

Jeg har stort sett bare spilt noen gamle westerns og nå i det siste Call Of Juarez 1 og 2. COJ blir litt for lineært etter min smak, litt for kjedelige.

MBD86
MBD86Innlegg: 987
18.03.10 12:24
SalvatoreVitale: Uten å starte en bandekrig, men et slikt spill blir vel best på PS3, eller?

Hvorfor skulle det det?

DonCorrado
18.03.10 14:31
SalvatoreVitale: Jeg har stort sett bare spilt noen gamle westerns og nå i det siste Call Of Juarez 1 og 2. COJ blir litt for lineært etter min smak, litt for kjedelige.

Spillet GUN er glimrende, har nevnt det her på forumet mange ganger, men det er en type sandbox western. Veldig bra og sikkert veldig billig nå også.

lassvold
lassvoldInnlegg: 3569
18.03.10 16:03

Det er vell ikke så mye annet å si enn at jeg gleder meg, ser jo helt latterlig fett ut.

MrRudi23
MrRudi23Innlegg: 984
18.03.10 16:51

Ser ut som et perfekt western spill :D

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
18.03.10 17:30

Endelig et spill der man kan "leve" i ville vesten uten å kun fokusere på story. Det hele med leirbål, jakt, plukk opp aviser og alt annet småsnacks er helt genialt. Atmosfæren ser helt fantastisk bra ut, og musikken likeså. Blir nok det beste sandkassespillet ever dette!

Facedancer
FacedancerInnlegg: 5821
18.03.10 20:22
PatEvra: Jeg gleder meg sykt til dette spillet!

Kunne ikke ordlagt meg stort bedre selv. Jeg var helt på nippet - etter å ha testet demo'en - å kjøpe "Call of Juarez: Bound in Blood" for en tid tilbake, men det ble ikke noe av. Inntrykket jeg fikk av spillet var ok, men ikke spesielt mye mer. Et skytespill i westerinnpakning, kort og greit. "Red Dead Redemption" ser ut til å bli så MYE mer. Så uendelig mye mer. Dette spillet ser både enormt (ikke unnagjort på de sedvanlige 6-8 timene) og omfattende ut.

Kan ikke begripe annet enn at det blir kjøp for min del når dette spillet kommer ut. Merker jeg blir helt blank i øynene hver gang jeg er vitne til hva vi har i vente. Utrolig vakkert å se på. Må bli suksess dette her. Noe annet har jeg svært vondt for å tro.

DonCorrado
19.03.10 09:32

Jeg håper som sagt det er en stor verden, slik som i oblivion og at det er masse å gjøre. Etter litt google-time så fant jeg noe som tyder på det iallefall.

"After a violent shoot-out with a gang of outlaws, the demonstrator demonstrated the sheer size of the world. Riding a horse to the top of a dusty ridge, the camera panned around, revealing rolling hills, rocky plateaus, and endless desert. Everything I could see, I was told, would be explorable, and not just for the hell of it. Red Dead Redemption will be chock full of secrets, treasure, and side-quests. It wasn’t all hidden up in these sandy mountains, either. There are three giant expanses to traverse throughout the game, each wildly different aesthetically. There are plains, forests, and deserts - and that’s not counting the innumerable outposts, towns, and cities speckled around each map. Still, however, the most interesting part was yet to come."

Dexter_Morgan
19.03.10 10:00

Hands-on fra Gamespot

Største åpne verden som Rockstar noen gang har lagd, men allikevel fullt av liv. Bl.a. 40 forskjellige dyr.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg