Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Last Guardian

NYTT TEMA
spawneru
spawneruInnlegg: 3179
24.02.09 22:41

Med de to mesterverkene ICO og Shadow of the Colossus i bagasjen, er det ikke lite som forventes av Fumito Uedas neste spill, som uoffisielt bare er kjent som ICO 3. Det eneste som foreløpig kan knyttes til spillet er et bilde i en jobbannonse fra Sony.

Det tok fire år å lage ICO. Det tok fire år å lage Shadow of the Colossus. Sistnevnte kom for litt over tre år siden. Så hvis Ueda og hans "olympiske team" fortsetter i samme trenden, vil vi kanskje få se ICO 3 om et års tid. Den som venter får se.

Men hva forventer vi av ICO 3? Blir det mer av det samme? Blir det noe helt nytt? Uansett blir det spennende å følge utviklingen framover, og vi kan vel si oss sikre på at Ueda og teamet hans tar seg tid til å gi oss et spill som ikke vil skuffe.

(Innlegget ble redigert 04.08.10 16:19)

runefol
runefolInnlegg: 2166
24.02.09 23:33

Det er sikkert ingen bombe for noen at jeg gleder meg enormt til neste spill fra den gjengen, Shadow of the Colossus og Ico er sannsynligvis mine to all-time favoritter (av enspiller-spill, altså).

Det er lite som er kjent om det neste spillet foreløpig. Alt jeg har fått med meg er 1) Fumito Ueda har ikke noe i mot å lage et spill som er ment for et bredere publikum enn hans to forrige spill (kilde: et intervju jeg gjorde med Sonys spillsjef Shuhei Yoshida under TGS i fjor) og 2) Ueda har snakket endel om at han har lyst til å gjøre noe med co-op.

Jeg har en sterk mistanke om at Team Ico ikke er ferdige med Ico-universet ennå, og at spillet vil være lagt til samme verden som i Ico og Shadow of the Colossus. Utover det aner jeg ingen ting, og hadde det ikke vært for at det er jobben min å få greie på sånne ting ville jeg aller helst ikke ha visst mer før jeg satt med spillet selv :-)

spawneru
25.02.09 00:30

Vel, hvis bildet jeg linket til er forbundet med det neste spillet, kan ingen klandres for å tro at det geografisk og tematisk vil være i slektskap med de to første spillene.

Fumito Ueda har også uttalt at det neste spillet, i likhet med de to første, vil være basert på fysisk kontakt.

At spillet blir laget med tanke på et bredere publikum kan jo være både positivt og negativt. Positivt først og fremst fordi det kan føre til større salg, pluss at flere vil kunne bli oppmerksomme på de to første spillene. Negativt fordi det vil kunne gå på bekostning av de litt sære og uvanlige elementene i spillene som mange fans har blitt så glad i.

MBD86
MBD86Innlegg: 987
26.02.09 03:15

Shadow of the Colossus var uten tvil en av de absolutt kuleste opplevelsene jeg hadde på PS2, og har endelig bestillt Ico nå, som jeg gleder meg veldig til. Men i mine øyne er det bare negativt om de sikter på et bredere publikum. Jeg forstår hvorfor de gjør det, og tviler ikke på at det blir et bra spill uansett. Må bare innrømme at jeg er litt elitist når det kommer til dette temaet.

Don't let the casuals in.

spawneru
24.03.09 21:09

Rune, skal du på GDC? I såfall kan du jo huke tak i Fumito Ueda, og prøve å presse noen opplysninger ut av ham :)

Draciger
DracigerInnlegg: 9866
24.03.09 21:27

Trenger virkelig tid til å få prøvd disse spillene.

Et spørsmål til de som har spilt gjennom disse spillene; Hva er det som gjør ICO og Shadow of Colussus så spesielle i forhold til de andre?

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10425
26.03.09 01:46
Draciger: Et spørsmål til de som har spilt gjennom disse spillene; Hva er det som gjør ICO og Shadow of Colussus så spesielle i forhold til de andre?

Har bare spilt Shadow of Colossus, og det synes jeg var ett kanonspill!

Litt vanskelig å si hva som skiller det fra andre spill, men det har noe særegent over seg. Fikk skikkelig eventyr-feeling av å spille det. Samtidig så føler jeg at de kunne ha gjort så mye mer ut av det, men kanskje det nettopp var den 'minimalismen' i spillet som fenget meg..

(Innlegget ble redigert 26.03.09 01:47)

Stereo-yes
Stereo-yesInnlegg: 556
26.03.09 11:15
Draciger: Et spørsmål til de som har spilt gjennom disse spillene; Hva er det som gjør ICO og Shadow of Colussus så spesielle i forhold til de andre?

Ta en titt på denne videoanmeldelsen av Shadow of the Colussus så forstår du kanskje hva som gjør dette spillet så fantastisk.
Video med bedre kvalitet her

(Innlegget ble redigert 26.03.09 11:16)

Draciger
27.03.09 14:15

For nok ta en tur innom jobben pga. det der så virkelig interessant ut.

Punker
PunkerInnlegg: 6093
27.03.09 15:40

Shadow of the Colussus er mitt største bomkjøp gjennom tidene. Fy pokker for et møkkaspill. For meg er det fortsatt et under at noen som helst kan like slikt et makkverk!

1. Ingen story whatsoever (ihvertfall ikke på et forståelig språk). Som spiller sitter man å spiller uten noen begrunnelse for å gjøre det man gjør.

2. Ingen fiender på veien til bossene (blir litt kjedelig?)

3. Ingen utfordringer på veien til bossene. Ingen gåter, hemmeligheter, hidden treasures. INGENTING!

4. Alt spillet har er et evig stort, åpent og dønn TOMT landskap som man ikke har noen grunn til å utforske fordi spillet handler om et visst antall kolosser (mange av dem er forøvrig heelt like) som skal drepes og intet annet.

Nevnte jeg forøvrig at jeg syns det er et møkkaspill?

Venny139
Venny139Innlegg: 7548
27.03.09 16:07
spawneru: Med de to mesterverkene ICO og Shadow of the Colossus i bagasjen, er det ikke lite som forventes av Fumito Uedas neste spill, som uoffisielt bare er kjent som ICO 3. Det eneste som foreløpig kan knyttes til spillet er et bilde i en jobbannonse fra Sony.

Vell nå var vell ikke Ico et "mesterverk" men det var Shadow Of The Colossus. Jeg har begge spillene og alle kolossene er beseiret i Shadow Of The Colossus. Jeg fikk dette spillet nesten med en gang det kom ut (i norge) og er en av mine favoritter av de spillene jeg har , så jeg gleder meg til den tredje utgaven til PS3 den må vell bli enda bedre og vist det blir et like stort hopp som det ble fra Ico til SOTC så kommer "Ico 3" til å bli utrolig godt.

Venny139
Venny139Innlegg: 7548
27.03.09 16:15
Draciger: Trenger virkelig tid til å få prøvd disse spillene. Et spørsmål til de som har spilt gjennom disse spillene; Hva er det som gjør ICO og Shadow of Colussus så spesielle i forhold til de andre?

Det svarer jeg med glede på. Det spesielle med Ico er at du går rundt og leier en jente hele tida og passer på at hun ikke blir tatt. Det spesielle med Shadow Of The Colossus er at det bare er Bosser og ingen andre former for monstre eller noe , det er ganske morsomt men en ting der er drit dårlig og det er slutten. Jeg har aldri sett så dårlig slutt på et spill i hele mitt liv. Det ødla jo hele spillet. Men bortsett fra det så kan jeg annbefale det.

Draciger
27.03.09 23:48

Med tanke på at det nesten høres ut som at det bare er boss fights, hvor lang tid tar det å bli ferdig med spillet?

spawneru
31.03.09 02:03
Draciger: Med tanke på at det nesten høres ut som at det bare er boss fights, hvor lang tid tar det å bli ferdig med spillet?

Hvis du raser igjennom spillet vil du nok kunne runde på seks-sju timer. Selv liker jeg å utforske litt, og brukte vel 12-13.

Akira
AkiraInnlegg: 2227
31.03.09 03:26

Noe av poenget med ICO og spesielt Shadow of the Colossus er at du blir oppslukt av omgivelsene og den mektige verden du er i. I SotC satt jeg hele tiden å ventet på at noe skulle dukke opp, selv mot slutten uten å ha møtt på andre ting enn bosser så ventet jeg bare at noe plutselig skulle poppe frem. Spillene gir bare en tillater det en helt utrolig stemmning. Forstår godt at enkelte hater ICO serien, men det er de tingene som gjør at jeg elsker den.

MBD86
antonsen_86
20.05.09 08:22

Ahh, endelig en video av spillet. Tror og håper dette blir magisk.

MBD86
20.05.09 09:31

Digger det... dyret? Som du sier, magisk. Få ting jeg gleder meg mer til enn Trico som det kalles for øyeblikket.

MBD86
20.05.09 09:34

Her er videoen i tilfelle noen misset linken:

MBD86
20.05.09 09:38

Lurer på hva slags video dette er egentlig, tipper det er en concept trailer eller noe lignende.

Fenton
FentonInnlegg: 2512
20.05.09 09:42

Videoen pirret i alle fall min nysgjerrighet veldig. Dette spillet kan ikke komme fort nok.

spawneru
20.05.09 18:53

Det dyret var jo helt fantastisk. Denne videoen minnet meg mer om ICO enn om Shadow of the Colossus, så det virker som dette spillet vil være mer i slekt med det.

Det er ingen som helst tvil om at dette kommer til å bli bra, men det som jeg lurer mest på er når spillet kommer ut. Det har jo vært i produksjon ganske lenge, hvis det ble påstartet da SotC kom ut, altså sent i 2005. Forhåpentligvis får vi noen svar under E3.

Eamon
EamonInnlegg: 2201
21.05.09 14:00

Spennende artikkel hos GamesRadar angående traileren, og spesielt tanken om at ICO-serien er en trilogi fortalt baklengs er en fengende tanke. Håper også det viser seg, som blir nevnt i artikkelen, at dyret i TRICO viser seg å ha en kobling, til Colossiene, kasnskje hva de en gang var.

Gledere meg grenseløst til dette spille, og kommer til å skaffe meg PS3 kun så jeg kan spille det. :D

EDIT: Får ikke linken til å funke, så jeg legger hele driten her:

http://www.gamesradar.com/f/secrets-of-the-project-trico-trailer-revealed/a-20090520125926406007

(Innlegget ble redigert 21.05.09 14:01)

-Chiana-
-Chiana-Innlegg: 154
21.05.09 14:36

Veldig spennende teaser. Virket som blanding av Ico og SotC. Ung gutt på rømmen, men med en kolloss fremfor jente.

Aller mest spent på om spillet vil avsløre mer om verdenen vi befinner oss i, samt linken mellom ICO og SotC.

Grafikken er herlig. Anbefaler å se det i stor HD-visning fremfor lite youtube-vindu.

(Innlegget ble redigert 21.05.09 14:37)

Kap1980
Kap1980Innlegg: 3724
22.05.09 23:19

JEG VIL HA ET SÅNT KJÆLEDYR!!! :-O

spawneru
03.06.09 12:27

E3 oppdatering.

Spillet heter nå offisielt The Last Guardian, og vi har fått en ny video som er nesten identisk med den forrige, men med oppdatert grafikk og noen nye scener.

Ingen utgivelsesdato er foreløpig satt.

MBD86
27.03.10 00:39

Mens vi venter: Stem på en Team Ico Collection i samme stil som God of War Collection. Hadde vært perfekt rett før The Last Guardian. Gleder meg helt sinnsykt til spillet. Det, sammen med BF:BC2 og APB, er det spillet jeg har høyest forventninger til i 2010, så håper det kommer ut i år. Får vel mer info på E3.

antonsen_86
27.03.10 01:20

Dette er nok det spillet jeg ser aller mest frem til, men det er dessverre en stund siden jeg har hørt noe om det.

Kunne det bare kommet en gameplay-video snart!

(Innlegget ble redigert 27.03.10 01:21)

MBD86
27.03.10 02:13

Bare så det er sagt, så er det PSN-id man bruker til å logge in på den siden, det er en del av Playstation.blog. Hvis du har en PSN-id, så gjør meg en stor tjeneste og stem positivt for Team Ico Collection. Tar online petitions med en klype salt, men Playstation.blog tilhører jo SCE. De bruker share til å høre hva folk vil ønsker seg når det gjelder PS produkter.

MBD86
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg