Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Castlevania-tråden

NYTT TEMA
Venny139
Venny139Innlegg: 7548
25.06.09 22:00

Innledning
Her kan vi diskutere de kommende Castlevania spillene og de som allerede eksisterer. Det finnes en haug av Castlevania spill til en haug av konsoller , men jeg fokuserer først og fremst på å fortelle om de spillene til Nintendo og Playstation.

Handling
Serien handler vanligvis om å beseire Dracula som er inspirert av Bram Stoker sin bok med samme navn. Castlevania er et av Konami sine største sukseer.

Kort Informasjon om spillene til stasjonære konsoller

Castlevania
Det første Castlevania spillet kom ut i 1986 til NES (2D) og Simon Belmont er hovedperson. Årstallet i spillet er 1691.

Castlevania II: Simon’s Quest
Dette Castlevania spillet kom ut i 1987 til NES (2D) og Simon Belmont er hovedperson her også. Årstallet i spillet er 1698.

Castlevania III: Dracula’s Curse
Dette Castlevania spillet kom ut i 1989 til NES (2D) og Trevor Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1476.

Super Castlevania IV
Dette Castlevania spillet kom ut i 1991 til SNES (2D) og Simon Belmont er hovedpersonen her og. Årstallet i spillet er 1691.

Castlevania: Symphony Of The Night
Dette Castlevania spillet kom ut i 1997 til Playstation (2D) og Alucard Tepes er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1797.

Castlevania 64
Dette Castlevania spillet kom ut i 1999 til N64 (3D) og Reinhardt Schneider er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1852.

Castlevania: Legacy Of Darkness
Dette Castlevania spillet kom ut i 1999 til N64 (3D) og Cornell er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1844.

Castlevania: Chronicles
Dette Castlevania spillet kom ut i 1993 til Playstation (2D) og Simon Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1691.

Castlevania: Lament Of Innocence
Dette Castlevania spillet kom ut i 2003 til PS2 (3D) og Leon Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1094.

Castlevania: Curse Of Darkness
Dette Castlevania spillet kom ut i 2005 til PS2 (3D) og Hector er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1479.

Castlevania: Judgment
Dette Castlevania spillet kom ut i 2008 til Wii. (3D) Dette er et slaks sloss spill noe i likhet med Tekken og Soul Calibur og Simon Belmont er frontfigur. Derfor er det ikke noe eksakt årstall i dette spillet.

Kort Informasjon om spillene til håndholdte konsoller

Castlevania: The Adventure
Dette Castlevania spillet kom ut i 1989 til Game Boy (2D) og Christopher Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1576.

Castlevania II: Belmont’s Revenge
Dette Castlevania spillet kom ut i 1991 til Game Boy (2D) og Christopher Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1591.

Castlevania: Legends
Dette Castlevania spillet kom ut i 1997 til Game Boy (2D) og Sonia Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1450.

Castlevania: Circle Of The Moon
Dette Castlevania spillet kom ut i 2001 til GBA (2D) og Nathan Graves er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1830.

Castlevania: Harmony Of Dissonance
Dette Castlevania spillet kom ut i 2002 til GBA (2D) og Juste Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1748.

Castlevania: Aria Of Sorrow
Dette Castlevania spillet kom ut i 2003 til GBA (2D) og Soma Cruz er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 2035.

Castlevania: Dawn Of Sorrow
Dette Castlevania spillet kom ut i 2005 til DS (2D) og Soma Cruz er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 2036.

Castlevania: Portrait Of Ruin
Dette Castlevania spillet kom ut i 2006 til DS (2D) og Jonathan Morris / Charlotte Aulin er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1944.

Castlevania: Dracula X Chronicles
Dette Castlevania spillet kom ut i 2007 til PSP (2D) og Richter Belmont er hovedpersonen. Årstallet i spillet er 1792.

Castlevania: Order Of Ecclesia
Dette Castlevania spillet kom ut i 2008 til DS (2D) og Shanoa er hovedpersonen. Årstallet i spillet er en gang på 1800-tallet.

Castlevania PS3/360
På E3 Messa til Sony , avslørte de at det skulle komme et Castlevania spill til PS3 og Xbox 360 som heter Lords Of Shadows og som skal komme i 2010. Dette er ikke det eneste , før vi viste om dette , har det kommet en liten trailer på YouTube om et annet til PS3 og Xbox 360 spill. På et bilde av et eventuelt cover står det at dette spillet heter Ballad Of Souls. Gleder meg til disse kommer.

Castlevania Movie
I 2005 kjøpte Crystal Sky Pictures rettighetene til å tilpasse videospill serien til en film. Selskapet valgte Paul WS Anderson til å skrive og sende filmen.

Humor

Castlevania På Mobilen
Castlevania: Order Of Shadows går an å få kjøpt på til mobilen. Jeg lurer på hvor mye dette koster , noen som kan hjelpe meg ?! Gi meg noen beviser hvis dere finner det ut.

Venny139
25.06.09 22:45

Avsluttning

Her kan dere spille gamle Nintendo spill. Dere finner 2 Castlevania spill på Action , hvis dere blar litt nedover. Det er sortert etter Alfabetet.

Jeg synes Castlevania er vanvittig artig. På linken over kan dere spille starten på den lange historien slik vi kjenner den. Dette er ikke selve begynnelsen , men det er det første og andre Castlevania spillet som ble lagd. Tidsrommet på spillene er spredd hulter til bulter.

MBD86
MBD86Innlegg: 987
26.06.09 02:20

Ehhe sikker påat Lords of sHadows be annonsert på Sony sin E3 konferanse? Mner å huske at det var Konamis egen konferanse.

Venny139
26.06.09 09:17
MBD86: Konamis egen konferanse.

Mulig det , fikk ikke med meg når det var , men fikk med meg at det nylig var lansert på en presse konferanse , om det var Konami sin eller Sony sin , er jeg ikke sikker på. Så ingen av de siden jeg ikke var hjemme. Konami har en egen hjemmeside med trailern og noen bilder fra dette spillet så jeg tror du har rett der.

(Innlegget ble redigert 26.06.09 09:23)

skikko
skikkoInnlegg: 528
26.06.09 12:03

Fint emne og en flott oversikt! Har ikke spilt noe castlevania på lang tid, men jeg var en ivrig spiller av castlevania 2 og 3 på NES. Begge ble tilslutt rundet etter mye slit.

Det jeg husker aller best er 3'ern. Jeg husker spesielt den nest siste bossen hvor man møter seg selv. Her stod jeg fast i over 1 år, men gav meg aldri :)

Husker også godt musikken fra 3'ern.

melbye82
melbye82Innlegg: 3878
26.06.09 12:36

Du mangler Castlevania Bloodlines til Sega Mega Drive som kom i 1993, samt at Dracula X Chronicles til PSP er en remake av Rondo of Blood til Turbographx

Venny139
26.06.09 13:06
melbye82: Du mangler Castlevania Bloodlines til Sega Mega Drive som kom i 1993, samt at Dracula X Chronicles til PSP er en remake av Rondo of Blood til Turbographx

Vet , men skrev at jeg fokuserte mest på Nintendo og Playstation. Xbox lurte seg med i bildet på grunn av Curse Of Darkness og de to nye som kommer. Bloodlines er til Sega så tok ikke det med. Jeg oppga en Wiki kilde , der står alle tittlene. Jeg tok kun de som er til de mest kjente konsollene. Sega er nedlagt. Synes det er leit men hadde de fortsatt vært oppe å gått , hadde jeg nok tatt de med også. Jeg burde muligens skrivd at Dracula X Chronicles er en remake av Rondo Of Blood men det tenkte jeg ikke på da jeg skrev.

Wildcard_1
Wildcard_1Innlegg: 523
26.06.09 23:33

Flott tråd med flott oversikt :o)

Kan de ikke lage en oppfølger til SOTN.. Helst i 2d. Samme stil....

Det er drømmen min

Venny139
30.06.09 19:20

Oppdatering

Sett lit rundt på noen sider og noen steder har jeg lest at Castlevania filmen er nedlagt.

http://www.gamereactor.no/nyheter/117397/Castlevania-film+nedlagt%3F/

http://www.shacknews.com/onearticle.x/58809

Her er to eksempler , det finnes fler. Er dette bare tull eller er den nedlagt ?! Får ikke håpe det , men er den det så håper jeg at selskapet CSP lar en annen skrive og sende filmen og setter i gang på nytt. Håper i hvertfall ikke at de lar være å lage en Castlevania film. Er ryktene sanne ?! Er den nedlagt ?! Får vi noen nye til å ordne det eller er hele greia død ?! Kommer vi noen sinne til å få en Castlevania film ?!
Hva tror dere ?!

(Innlegget ble redigert 30.06.09 19:22)

Wildcard_1
20.07.09 08:56

Kjøpte meg Order Of Ecclesia i helgen. Var det jeg mangla i samlinga mi.

Gleder meg til og spille nå :o)

Venny139
04.08.09 22:29
Wildcard_1: Kjøpte meg Order Of Ecclesia i helgen. Var det jeg mangla i samlinga mi.

Det har jeg også , hvor langt har du kommet nå ?!
Hvilke Castlevania spill har du ?!

melbye82
04.08.09 22:51

Robot Chickens tolkning av Castlevania:

melbye82
23.10.09 01:13

Castlevania: The Adventure Rebirth kommer på Wiiware i Japan neste uke, forhåpentligvis kommer det til Europa ikke så lenge etter

Venny139
24.10.09 12:06
melbye82: Castlevania: The Adventure Rebirth kommer på Wiiware i Japan neste uke, forhåpentligvis kommer det til Europa ikke så lenge etter

Ingen tvil om at jeg skal laste ned det , har lastet ned de 4 andre som er der allerede og når det kommer , så kommer sansyneligvis de to andre til Game Boy ikke så veldig lenge etter. Håper også at de to til N64 også kommer etterhvert. Men en ting , tror du at Game Boy Advance spill også kommer ut i Wii shop etter hvert ?!

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 16876
09.11.09 19:27

AVGN annmelder foresten Castlevenia i disse dager.

Venny139
09.11.09 22:33

Hehehe , artig det der.

Wildcard_1
09.11.09 23:02
Venny139: Det har jeg også , hvor langt har du kommet nå ?!
Hvilke Castlevania spill har du ?!

Jeg runda spillet i sommer.

Meget fornøyd som altid. Nå venter jeg på det nye castle spillet som skal komme til de nye konsollene.

Jeg har alle castlevania spillene som har kommet ut på game boy advance og ds.

Eller så har jeg jo spilt de fleste før den tid. Også har jeg selvfølgelig Caslevania SOTN på ps1 og xbox live

Venny139
09.11.09 23:42
Wildcard_1: Jeg runda spillet i sommer.   Meget fornøyd som altid. Nå venter jeg på det nye castle spillet som skal komme til de nye konsollene.   Jeg har alle castlevania spillene som har kommet ut på game boy advance og ds.   Eller så har jeg jo spilt de fleste før den tid. Også har jeg selvfølgelig Caslevania SOTN på ps1 og xbox live

Greit.

Jeg har de 4 første (på Wii'en) , de to til PS2 og det ene til PSP , alle til DS og det til Wii. Er vell de 11 jeg har , prøver å skaffe de eldre men vanskelig å få tak i , hvertfall helt komplette. Ser selvfølgelig frem til den nye.

Men hvor mange av spillene har du runda da ?!
Jeg sitter fast i Ecclesia , rett etter at man tar Albus , drar man til Ecclesia og åpner den kista så havner man nede hos Albus der igjen som nå er ganske enkel siden man har våpnet hans. Tar han igjen havner tar den kista og skjer ikke annet. Man ser kun glimt fra de landsbybeboerne , så har mistanke om å finne dem , har lett over alt , men jeg mangler det skilse der jeg kan gå inni de veggene med sånn fiolett lysene sjeleaktig greier. Kun disse plassene jeg ikke har vært. Så har tatt en lang pause fra dette spillet. Ser på youtube at folk drar direkte til Ecclesia etter at man tar Albus , men da har man jo mista det ene skilse man får , når jeg drar dit er ikke han mannen der lenger heller , så blir forvirret , kan du hjelpe ?!

skikko
skikkoInnlegg: 528
10.11.09 00:29

Beste sangen i Castlevania serien! Mye av musikken til de gamle NES spillene er utrolig bra når det spilles på de rette instrumentene.

(Innlegget ble redigert 10.11.09 00:31)

Venny139
10.11.09 16:53

Ja Clockwork sangen er flott den , Castlevania har mange flotte sanger. Her er min favoritt:

Simon's Theme i denne versjonen er min yndlings sang fra Castlevania.
(Her har vi den orginale versjonen fra Castlevania IV til SNES.)

Wildcard_1
11.11.09 00:06
Venny139: Greit. Jeg har de 4 første (på Wii'en) , de to til PS2 og det ene til PSP , alle til DS og det til Wii. Er vell de 11 jeg har , prøver å skaffe de eldre men vanskelig å få tak i , hvertfall helt komplette. Ser selvfølgelig frem til den nye. Men hvor mange av spillene har du runda da ?!
Jeg sitter fast i Ecclesia , rett etter at man tar Albus , drar man til Ecclesia og åpner den kista så havner man nede hos Albus der igjen som nå er ganske enkel siden man har våpnet hans. Tar han igjen havner tar den kista og skjer ikke annet. Man ser kun glimt fra de landsbybeboerne , så har mistanke om å finne dem , har lett over alt , men jeg mangler det skilse der jeg kan gå inni de veggene med sånn fiolett lysene sjeleaktig greier. Kun disse plassene jeg ikke har vært. Så har tatt en lang pause fra dette spillet. Ser på youtube at folk drar direkte til Ecclesia etter at man tar Albus , men da har man jo mista det ene skilse man får , når jeg drar dit er ikke han mannen der lenger heller , så blir forvirret , kan du hjelpe ?!

Jeg har vel runda de fleste.

Har også spilt det første castlespillet som kom på ps2. Men ikke det andre.. Syntes det var greit. En del god musikk, og helt greit gameplay. Men ikke så gode som 2d spilla. Håper det nye blir enda bedre :)

Ja , jeg husker jeg slet litt i med spillet selv. Og måtte bruke internett. Spesielt et sted ja, var nok der du er nå. Jeg husker ikke i huet hva du må gjøre desverre. Så du får bare sjekke nettet.

Jeg tror du må finne alle de innbygerne før du kan komme vidre. Eller så blir det bad ending eller noe sånt hvis jeg ikke husker feil..

Wildcard_1
11.11.09 00:09

Sjekk ut denne videon venny :)  Man kan bli sinnsyk powerfull hvis man har høy level og kombinerer de rette glyphene

Venny139
11.11.09 11:51

Finner ikke den glypen som gjør at jeg kan gå gjennom vegger.

melbye82
11.11.09 11:53
Venny139: Finner ikke den glypen som gjør at jeg kan gå gjennom vegger.

Spoiler

Du finner den i Draculas slott, du må suge den ut av den første bossen du møter der, på toppen av slottet

Venny139
11.11.09 12:22

Men finner ikke to av landsbyfolka , en er under vann , har lett over alt i den båt banen og fyret og dette her med vann men finner ikke personen også er det en man ser i tåken , finner ikke han heller.

Venny139
01.01.10 23:19

Jøye meg , ser vist ut som vi er i gang igjen , andre som har ansvaret nå , tenk at jeg ikke har lagt merke til dette før nå. Supert i hvertfall. Hva tror dere om Castlevania the movie , Blir det noe av det til slutt ?!

owenbest
owenbestInnlegg: 1087
03.03.10 13:46

Nye bilder fra Lords of Shadow :)

melbye82
03.03.10 13:53

Nå er forresten Castlevania The Adventure Rebirth ute på Wiiware

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg