Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Min oppsummering av Final Fantasy serien

[ Trådet ] NYTT TEMA
jacksoen
jacksoen
17.10.09 23:03

Okay, dette er kun min mening, og hvis noen er uenig med meg kan de gjerne poste det under min post.

Jeg går gjenom de spillene jeg har rundet, evt prøvd langt uti.

Final Fantasy 1:

Prøvde remaken som ble gitt til psone. Jeg likte det egentlig, meget enkelt oppbygd og ga en mersmak om hva som kunne gjøres. Spillet ble rundet raskt.

Final Fantasy 2:

Joa, det var greit, kanskje den beste portrerte skurken i den onde keiseren. Likte at her tok FF nye og vågale skritt i historiefortellingen, men ufattelig vanskelig vanskelighetsgrad, noe som også var et problem i fireren.  Ellers kom jeg kun til palasset hvor jeg skulle stjele solen eller noe slikt.

Final Fantasy 3:

Ikke prøvd

FInal fantasy 4:

Okay, meget bra i begynnelsen, men er i bunn og grunn et platt spill med vanskelig spillmotor, og den diffus historie som ikke vekker interesse.

Final Fantasy 5:

Joa, jeg likte det meget godt, synes at det var bra med den skjulte basen og luftskipet, men ga opp tidlig i spillet.

Final Fantasy 6:

Fantastisk musikk, nydelig historie og mest trolig den største plottwisten noensinne laget på dataspill. I tillegg brydde man seg om karakterene og jeg dro jevnlig til Molemba for å se hvordan det gikk med den gravide jenta, Garantert på topp tre, kanskje den beste.

Final Fantasy 7:

Joa, min første opplevelse med serien og et godt bidrag, blant mange regnet som den beste, og jeg kan se det, men hele denne spin-offen med andre spill i samme serie har ødelagt litt av magien.

Final Fantasy 8

Hatet det, men spilte det helt til slutten, aner egentlig ikke hvorfor, men jeg likte togsystemet og den politiske undertonen, pluss for esther by. Likevel stort trekk for draw teknologien.

Final Fantasy 9:

Joa, dette var et stort pluss for serien og endelig gikk de vekk fra steampunk opplegget og tilbake til sine røtter med luftskip og magi, god historie og enkel menysystem gjorde det enkelt å runde og spille videre, det FF som jeg har vært nærmest 100% completion.

Final Fantasy X:

Hvor ville egentlig de med dette, grei allrunder, men hvorfor nekte oss inngang til Bellevue, kun en storby trakk inntrykket ned. Likevel et greit og godt spill.

Final Fantasy XI

Er ikke et final fantasy..

Final Fantasy XII

Jeg elsket det, Star wars møter final fantasy serien, og egentlig en reboot av serien. De vokterene var ufattelig bra laget, men hovedskurken var litt tam, men ellers godt spill. I tillegg var det etter min mening, litt for stort. I begynnelsen kunne man gå seg vil og ikke vite hva man skulle eller hva man gjorde, men etterhvert gled det over til bedre ting.

joakim_afc
joakim_afc
17.10.09 23:32

Bruk "joa" mindre.

-Chiana-
-Chiana-
17.10.09 23:40
jacksoen: Final Fantasy 8 Hatet det, men spilte det helt til slutten, aner egentlig ikke hvorfor, men jeg likte togsystemet og den politiske undertonen, pluss for esther by. Likevel stort trekk for draw teknologien.

Anbefaler alle å se anmeldelsen til Spoony... Han går gjennom hele spillet og viser hvor tragisk han synes det er. Pass på å begynne med del 1, som er nederst på side 3 her:

http://www.spoonyexperiment.com/category/final-fantasy-viii/

Han selger forøvrig diverse Final Fantasy VIII sucks t-shirts for dem som måtte være interessert.

Generelt en genial side:)

(Innlegget ble redigert 17.10.09 23:42)

MBD86
MBD86
18.10.09 01:05

FF4 > FF8 > FF7 = FF9 = FF6 > FF10 > FF2 > FF1

Av de jeg har prøvd i hvertfall.

(Innlegget ble redigert 18.10.09 01:05)

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil