Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Playsation Plus

NYTT TEMA
Northridge
NorthridgeInnlegg: 3695
25.06.10 14:55

Playstation Plus er den abonnementtjenesten til PSN. Den kommer til å koste 395 per år.

Playstation Plus vil tilby LBP gratis for nedlastning fra 29. juni.
I tillegg vil man få ett PSN-spill, to Playstation-Mini spill, og ett nedlastbart Playstation 1-spill per mnd.

Jeg kommer garra til å abonnere på dette, men jeg er litt snurt for at vi som har kjøpt LBP ikke for noe annet.. Uansett så gleder jeg meg, og jeg tror jeg vil komme over endel artige spill jeg ellers ikke ville spilt.

Artikkel hos Spillverket

Northridge
25.06.10 14:59

Ikke la dette bli en Live vs. PSN -tråd, la det heller bli en hyggelig og informativ tråd.

Northridge
25.06.10 15:17

Først ut for gratis nedlastning er: Wipeout HD, Field Runners, Age of Zombies og Destruction Derby.

Klarte aldri å karre meg til å kjøpe Wipeout HD, så dette var gode nyheter. Destruction Derby er også et spill jeg gleder meg til å teste igjen.

bigboss420
bigboss420Innlegg: 3049
26.06.10 01:49

psn pluss har vel ikke lansert enda?

og et spørsmål, det er mulig å betale via psn network card right? gidder ikke oppgi visa kort osv..

Reina
ReinaInnlegg: 42023
26.06.10 08:45

Dette må jeg lese litt mer om. Håper de gjør noe med mulighetene rundt det å kunne opptre offline, og faktisk ikke vises hos andre. I motsetning til nå, hvor man bare fremstår som en gul-tulling som fortsatt er online og spiller. Poenget med det liksom?

Venny139
Venny139Innlegg: 7529
26.06.10 10:28

Jeg har jo 40GB og så klart ikke plass til sånt , den er brukt opp og sliter litt nå. Noen som vet hvor mye den største hardisken koster og om man kan kopiere alt/noe fra den gamle hardisken og over til den andre ?!

Draciger
DracigerInnlegg: 9826
26.06.10 11:09

Tror jeg kjøpte rundt 750 gb for under 1000kr. Du må huske å kjøpe riktig form for HDD fordi det er ikke alle som fungerer på maskinen.

Når det gjelder flytting av gammelt innhold så er det bare å flytte over innholdet på en ekstern via backup moduset. Dermed når du har satt inn den nye HDD så flytter du alt tilbake, men jeg husker at man måtte ordne noe før man satt inn alt backupen.

Draciger
DracigerInnlegg: 9826
26.06.10 11:10
bigboss420: og et spørsmål, det er mulig å betale via psn network card right? gidder ikke oppgi visa kort osv..

Jeg er nokså sikker på at det er mulig.

JimHalpert
JimHalpertInnlegg: 1682
26.06.10 11:11

Du får mer for pengene med live.

bigboss420
26.06.10 12:34
JimHalpert: Du får mer for pengene med live.

begrunn svaret ditt.

Jeg vet at Live er en bedre tjeneste overall men den er ikke mye bedre. Men at du får mer er tull, får du gratis spill som osn plus? får du to mini games vær månede? pluss et nedlastbart spill som tja LBP? tviler.

JimHalpert
26.06.10 12:48
bigboss420: begrunn svaret ditt. Jeg vet at Live er en bedre tjeneste overall men den er ikke mye bedre. Men at du får mer er tull, får du gratis spill som osn plus? får du to mini games vær månede? pluss et nedlastbart spill som tja LBP? tviler.

Live er mye bedre enn psn, du får dermed mer for pengene.

Northridge
26.06.10 13:50

hehe. 6 innlegg tok det før man begynner å diskutere det jeg ba om at ikke skulle diskuteres.

For å oppklare en ting, så er PP en tilleggstjeneste. Live har så vidt jeg vet ikke noe lignende. 

For å overføre ting fra en hardisk til en annen, kan man bruke backup-funksjonen. Jeg vil forøvrig anbefale alle til å ta en backup i ny og ne.

JimHalpert
26.06.10 15:03
kimkong_8: Hva er bedre? Greit nok at du syns det eller at det er sant. Men du er en av flere møkkaunger her inne som kommer med idiotiske innlegg uten å begrunne noe som helst. Kom med hvorfor så er det greit, bare idiotisk å slenge inn sånne kommentarer bare fordi man er fanboy.

Hehe, slapp av. Brukervennligheten er bedre, menyene mer oversiktlige og penere å se på, tilbudene er større og communityen er større og bedre ikke minst grunnet at alle får mic med på kjøpet når de kjøper xbox. Alt i alt er totalopplevelsen mye bedre.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 16118
26.06.10 15:14
JimHalpert: Hehe, slapp av. Brukervennligheten er bedre, menyene mer oversiktlige og penere å se på, tilbudene er større og communityen er større og bedre ikke minst grunnet at alle får mic med på kjøpet når de kjøper xbox. Alt i alt er totalopplevelsen mye bedre.

Det var bedre :p Siden første innlegg om PSN/LIVE så har jeg bedt folk om å begrunn men da slutter bare alle å svare, derfor jeg blir så oppgitt ;)

Brukervennligheten er da helt super på PSN? Og menyene på PSN og PS3 generelt er jo 99% enig i at er mye finere enn hos boxen. Så dette var to veldig dårlig argumenter.

Her kan du ha ett bra argument, nå er jeg ikke veldig oppdatert men det er mulig utvalget på LIVE er bedre.

Ehh? Fordi det er flere spillere så er det ikke bedre community. Alle de "proffe" MW2 spillerne i Norge går over til 360 pga connection og konkuransen. Men ALLE sier også at communityen er mye mye bedre på PS3. Mulig det bare er MW2 men skjønner ikke hvor du har fra at de er bedre på 360.

Men det du ikke nevner er det desidert viktigste og det er serverne. Microsoft har bedre servere enn Sony og gir oss derfor bedre connection i spill hvor connection har mye og si. Så om du skal spille spill som MW2 eller andre spill hvor connection er utrolig viktig så er Live bedre.

At du får med headsett har ingenting med Live å gjøre :p

bigboss420
26.06.10 15:15
JimHalpert: Hehe, slapp av. Brukervennligheten er bedre, menyene mer oversiktlige og penere å se på, tilbudene er større og communityen er større og bedre ikke minst grunnet at alle får mic med på kjøpet når de kjøper xbox. Alt i alt er totalopplevelsen mye bedre.

ja sånt sett så har du rett, men vi er heller ikke tvunget til å betale, plus har du sett psn plus? nei ;)

ps3 i en helhet er bedre enn xbox. xbox kommer med wifi etter 5 år noe ps3 har hatt hele tiden...

ps3 har blue ray spiller noe xbox ikke har. ps3= komplett pakke, mens xbox er gaming only...

JimHalpert
26.06.10 15:19
kimkong_8: At du får med headsett har ingenting med Live å gjøre :p

Nei, men det har noe med communityen å gjøre:)

JimHalpert
26.06.10 15:22

Okey, kan være enig i at meninger om menyene i stor grad er subjektivt. Da blir det også feil av deg å si at 99% mener at playstation- menyen er bedre:P

kimkong_8
26.06.10 15:26
JimHalpert: Okey, kan være enig i at meninger om menyene i stor grad er subjektivt. Da blir det også feil av deg å si at 99% mener at playstation- menyen er bedre:P

Ja sant, men på forum og her inne så er du nok ganske alene om å like de japanske tegneserie menyene :p

kimkong_8
26.06.10 15:28
JimHalpert: Nei, men det har noe med communityen å gjøre:)

Fordi? Det er ikke bedre community pga at folk har mic? 90 % av gangene noen bruker mic så er det bare slitsomt.

Community er en helt annen ting. Men ja bra at man får med headsett, selv om alle kjøper nytt når de skal game ordentlig.

JimHalpert
26.06.10 15:32
kimkong_8: Fordi? Det er ikke bedre community pga at folk har mic? 90 % av gangene noen bruker mic så er det bare slitsomt. Community er en helt annen ting. Men ja bra at man får med headsett, selv om alle kjøper nytt når de skal game ordentlig.

Fordi det blir lettere å kommunisere med andre. De gangene jeg har spilt playstation til kompiser følte jeg at det ble ganske tomt, veldig få hadde mic. Men du har rett, kan bli slitsomt i blant.

kimkong_8
26.06.10 15:36
JimHalpert: Fordi det blir lettere å kommunisere med andre. De gangene jeg har spilt playstation til kompiser følte jeg at det ble ganske tomt, veldig få hadde mic. Men du har rett, kan bli slitsomt i blant.

Greit nok men ett community har ikke så mye å si om folk bruker mic public. Og blandt de som gamer mye så har alle mic, bare ikke alle som gidder koble den inn når man chiller public :)

bigboss420
26.06.10 16:37
JimHalpert: Du sier at xbox er gaming only, hvorfor kan jeg da streame videoer i full HD via zune på xboxen min? Ikke lenge til bluray er historie, det er streaming som er framtiden.

Igjen er det du sier tull. de fleste osm ikke eier konsoller osv er ikke klare for å gå over til streaming. Et eksempel er england. gjør research før du snakker ;) Blue ray er her for å bli i hværtfall 7-8 år. etter det så kan vi kanskje snakke om streaming. btw du vet at blue ray kommer med større disker ifremtiden? dual layers osv det er til og med laget 1 terra byte disks.. også er det også snakk om at valve skal bringe steam tjenesten til ps3... igjen så er ps3 en mer komplett maskin uannsett. alt komplett og det at 360 har streaming tjeneste er en ting, men sony har også streaming som er et bonus. MEN streaming i alle hjem vil ikke ksje før om minst 9-10 år.

(Innlegget ble redigert 26.06.10 16:41)

kimkong_8
26.06.10 16:44
bigboss420: Igjen er det du sier tull. de fleste osm ikke eier konsoller osv er ikke klare for å gå over til streaming. Et eksempel er england. gjør research før du snakker ;) Blue ray er her for å bli i hværtfall 7-8 år. etter det så kan vi kanskje snakke om streaming. btw du vet at blue ray kommer med større disker ifremtiden? dual layers osv det er til og med laget 1 terra byte disks.. også er det også snakk om at valve skal bringe steam tjenesten til ps3... igjen så er ps3 en mer komplett maskin uannsett. alt komplett og det at 360 har streaming tjeneste er en ting, men sony har også streaming som er et bonus. MEN streaming i alle hjem vil ikke ksje før om minst 9-10 år.

Jaja men ikke gjør dette til en tråd om konsollene. Greit med PSN/Live diskusjonen, men vi stopper der og slutter å ødelegge tråder nå :)

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
26.06.10 16:55
JimHalpert: Live er mye bedre enn psn, du får dermed mer for pengene.

Godt man alltid må ned på barnehagenivå i diskusjonene rundt konsoller og deres onlinetilbud. Håper Runefol spiser adamseplene deres.

Pass dere, ellers slipper jeg løs Kap på dere alle sammen. JA, det er han som vokter porten til gaminghelvete dere havner i den dagen dere dør... og det er jeg som bestemmer hvor og hvordan dere skal pines. Akkurat nå ser det ut til å bli mye Hanna Montana the movie the game på dere.. på et enerom på 3kvm... med et skikkelig anlegg innstallert.. uten mulighet til å skru ned volumet... som står på MAKS!

MOHAHAHAHAHAHAHAHA!

Så, for all del; fortsett. Jeg skal vente på dere på den andre siden.

(Innlegget ble redigert 26.06.10 16:57)

elias-lg12
elias-lg12Innlegg: 143
26.06.10 17:15

Vil bare nevne noe som jeg synes er et knusende argument for xbox: Jeg har både hatt xbox 360 arcade, xbox elite og ps3, en ting jeg la merke til er et helt annet system på xboxen. Jeg snakka mye mer med venner og folk chatta hele tiden. logga nesten ikke på xboxen uten at jeg ble invitert til et party! Mens på ps3 har nesten ingen giddet å invistere i mic noe som jeg synes er utrolig teit...

bigboss420
26.06.10 17:20
kimkong_8: Jaja men ikke gjør dette til en tråd om konsollene. Greit med PSN/Live diskusjonen, men vi stopper der og slutter å ødelegge tråder nå :)

okey, men det var han som begynte ! :P neida hehe.

kimkong_8
26.06.10 18:05
elias-lg12: Vil bare nevne noe som jeg synes er et knusende argument for xbox: Jeg har både hatt xbox 360 arcade, xbox elite og ps3, en ting jeg la merke til er et helt annet system på xboxen. Jeg snakka mye mer med venner og folk chatta hele tiden. logga nesten ikke på xboxen uten at jeg ble invitert til et party! Mens på ps3 har nesten ingen giddet å invistere i mic noe som jeg synes er utrolig teit...

Det har jo bare med vennene dine å gjøre. Og hvis folk driver å inviterer og chatter hele tiden mens jeg spiller hadde jeg klikka fullstendig. Det må jo være ekstremt slitsomt?

Hvem som sier og/eller gjør hva har med dem å gjøre, ikke konsollene. Så det å si at det er ett knusende argument er så klart bare tull.

Kap1980
Kap1980Innlegg: 3724
26.06.10 20:45
Smatti: Pass dere, ellers slipper jeg løs Kap på dere alle sammen. JA, det er han som vokter porten til gaminghelvete dere havner i den dagen dere dør...

Slipp meg heller løs på de såkalte mod'ene. Synes at de har blodrunka til sitt mors brudebilde lenge nok nå og heller burde rette blikket herover. Er jo faen meg samme leksa hver jævla gang! Det som i utgangspunktet er en god og konstruktiv tråd raseres av et dustehue som ikke har bedre fore, og flamebaiten slukes med en iver som får selveste Linda Susan Boreman til å rotere vått i graven i hemningsløs ekstase.

At VGD Spill har en overvekt av brukere med ferskvare i rognposen er noe man bare må leve med, men jeg synes i sannhetes navn at de sårkukede moderatorene burde gjøre jobben sin oftere.

FeltD
FeltDInnlegg: 179
26.06.10 21:07

Haha, kom nettopp fra en tråd på Fotball-Norsk der JimHalpert skriver: "Jeg vil si at Brann er norges mest oppskrytte lag."

Greit utsagn det, problemet er bare at det var totalt irrelevant i forhold til tråden som omhandlet Bryne.

Ser ut til at vedkommende brukers modus operandi er drittpakker med påfølgende runking på gutterommet før han skal ut på ungdomsklubben i gud vet hvilken bygd han kommer fra eller på den lørdagsåpne Mix-kiosken for å sjekke 14 år gamle mindre attraktive jenter. Mod er jo en vits!

(Innlegget ble redigert 26.06.10 21:08)

JimHalpert
27.06.10 03:02
bigboss420: Igjen er det du sier tull. de fleste osm ikke eier konsoller osv er ikke klare for å gå over til streaming. Et eksempel er england. gjør research før du snakker ;) Blue ray er her for å bli i hværtfall 7-8 år. etter det så kan vi kanskje snakke om streaming. btw du vet at blue ray kommer med større disker ifremtiden? dual layers osv det er til og med laget 1 terra byte disks.. også er det også snakk om at valve skal bringe steam tjenesten til ps3... igjen så er ps3 en mer komplett maskin uannsett. alt komplett og det at 360 har streaming tjeneste er en ting, men sony har også streaming som er et bonus. MEN streaming i alle hjem vil ikke ksje før om minst 9-10 år.

Er det tull at jeg kan streame filmer på xboxen min?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg